fa2001 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har søkt litt på forumet men fant ikke noe om det. Hvis jeg setter opp et raid 0 med en IBM 120gb m/2 mb cache og en Seagate SATA 120GB 8mb cache ( ), får jeg da ikke utnytta cachen, og jeg får dårligere søkehastighet (dvs. like "bra" som IBMen)??? Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tviler litt på at det går i det hele tatt. Du skriver at den ene disken er en SATA disk. Da vil du jo bruke to forskjellige kontrollere. Er litt usikker på dette, men det er jo mulig at du kan kjøre den som en vanlig disk. Det blir disken med laveste speks. som vil "styre" hva slags hastigheter du får. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hvor har du fått kjøpt den Barracuda V sata disken? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Takk for svar... Jo det går pga min litt "merkelige" onboard kontroller (a7v8x). Den har en parallell og 2 sata kontakter. Men leg tror jeg dropper raid allikevel for det er greit å ha SATAn (hehe) som system idsk for den er litt raskere. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 kommer ikke før mars, er bare litt tidlig ute med å spørre:) Den skulle egentlig komme 10.jan, så hvem vet om den blir utsatt enda mer.... Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har også en mongo raid kontroller på mitt p4pe kort. Må kjøre raiden med 1 p-ata sammen med 1 s-ata. Eneste måten hvis man ikke vil kjøre 2 s-ata i lag da. Kjøpte meg en ny raid kontroller jeg. Highpoint rocketraid 404u så har jeg plass til en haug med disker. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har søkt litt på forumet men fant ikke noe om det. Hvis jeg setter opp et raid 0 med en IBM 120gb m/2 mb cache og en Seagate SATA 120GB 8mb cache ( ), får jeg da ikke utnytta cachen, og jeg får dårligere søkehastighet (dvs. like "bra" som IBMen)??? Bør fungere utmerket ved SOTWARE-RAID (innebygget i 2k/xp-familiene) Med dynamiske disker. ... Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå