8086 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei, jeg tenkte å kjøpe meg en Gorillapod, og lurte i det henseende om man kan bruke det samme stativet til både SLR og kompaktkamera? Altså spør jeg om festeanordningen er den samme I så fall trenger jeg bare kjøpe den mest solide versjonen, og ikke to stykker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg trodde de aller fleste kamera i dag brukte nøyaktig samme stativfeste ja. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Enkelte mellom- og storformatkameraer bruker en større skrue, men man kan enkelt få fatt i en adapter til dette. Hva gorillapod angår, så bør du ikke bruke speilrefleks på annet enn den største modellen - de er de rett og slett ikke stabile nok til. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg antok at han tenkte på å kjøpe den største og bruke den på kompaktene også Tenker du gorillapod SLR eller zoom-slr? Lenke til kommentar
8086 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Tenker du gorillapod SLR eller zoom-slr? Tja... har et 350d (450g) sammen med et Sigma objektiv på ytterligere 450g, så jeg er litt usikker. Det vil jo gå med den ene varianten, og jeg aner ikke hvor mye større/tyngre "zoom" varianten er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor ikke velge et stativ med stive ben? Det gir mulighet for mer høyde opp fra bakken og er trolig stødigere (med forbehold om at jeg har ikke testet Gorillapod). Eksempel Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor ikke velge et stativ med stive ben?Fordi det ikke kan surres rundt en gren, en stolpe el.l. når man får behov for dét kanskje? Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) red: La inn innlegg uten å tenke meg helt om.... Endret 10. januar 2008 av ahaf Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tenker du gorillapod SLR eller zoom-slr? Tja... har et 350d (450g) sammen med et Sigma objektiv på ytterligere 450g, så jeg er litt usikker. Det vil jo gå med den ene varianten, og jeg aner ikke hvor mye større/tyngre "zoom" varianten er. Jeg har Canon 350D og Gorillapod SLR. Det føles greit med EF-S 18-55 IS objektivet, men med et tyngre objektiv (Sigma 17-70) føles det litt i spinkleste laget. Jeg ville gått for Zoom-slr (den var ikke tilgjengelig når jeg kjøpte ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå