total Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tenkte det kunne være greit med en universal oversikt over snarveier på mobiletelefoner uavhengig av operatør. Greit å ha for dem som bytter telefon ofte og ikke gidder å bla seg gjennom alle menyene, i tillegg vet jeg det er en del tjenester operatørerne ikke informerer om det er mulig å få frem med disse kodene. Her er de jeg bruker mest: Viderekobling: (tast kode og telefonnr. (+47osv) etterfulgt av ringetast) -Uten dekning/avslått: **62*+4700000000# deaktivering ##62# -Opptatt: **67*+4700000000# deaktivering: ##67# -Viderekoble etter x sekunder: **61*+4700000000**sekunder# deaktivering ##61# -Alle samtaler: **21*+4700000000# deaktivering ##21# -Deaktivering av all viderekobling ##002# eller #002# avhengig av kontantkort/abo. Meldingsrapport (tast koden først i en melding etterfulgt av mellomrom) *KV# Ringe med skjult nr (tast koden før mobilnr du vil ringe) #31# Det hadde vært fint om folk med mer kompetanse på området (som 2.-linje hos teleoperatører) kunne postet kodene de vet om i denne tråden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ok, du ba om det: Det generelle formatet er: *?# aktivere tjeneste *#?# sjekke om tjeneste er aktivert #?# for å stoppe tjenesten dette gjelder for følgende varianter av ? 30 vis innringerens nummer 31 vis eget nummer ved utgående samtale 43 samtale venter 21 vk alle samtaler 61 vk ved intet svar (nb: til operatørens forhånsdefinerte nummer) 62 vk ved utenom dekning (samme nb) 67 vk ved opptatt (samme nb 004 vk ved kobinasjonen 61/62/67 Selvsagt kan man viderekople til nummer etter eget ønske: **?*nummer# aktivere, der ? er 61, 62 eller 67 muligens også 004 ##?# for å deaktivere kontroll av om tjenesten er aktivert er som over: *#?# Det finnes også tilsvarende koder for sperring av inngående og utgående samtaler. syntaks er *?*pinkode# aktiver *#?# sjekk om aktivert #?*pinkode# deaktiver pinkode får du av operatøren din. ? tar følgende varianter 33 alle utgående samtaler 331 utgående til utlandet 332 utgående i utlandet untatt samtaler til hjemland 35 innkommende samtaler 351 innkommende samtaler i utlandet Lenke til kommentar
SRD Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Her var det mye nytt å lære Lenke til kommentar
cnil Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Endre PIN-kode: **04*gammel PIN*ny PIN*gjenta ny PIN# -Pål Lenke til kommentar
TKConrad Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Vet det er en kode for å forlenge ringetiden før mobilsvar slår inn også, noen som husker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Vet det er en kode for å forlenge ringetiden før mobilsvar slår inn også, noen som husker? Du bruker en variant av kode 61, på formen **61*xxxxxxxx*tt# der xxxxxxxx er nummeret du vk til, og tt er forsinkelsen i antall sekunder. Har aldri brukt den, så det er mulig at tiden og nummeret skal bytte plas. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Kan legge til et par jeg også, gjelder SMS: #?*pin*16# der ? kan være 33 for utgående sms 35 for innkommende sms eks: *33*pin*16# sperrer utgående sms, #33*pin*16# åpner. Tillegg: forlenging for vk er **61*xxxxxxxx**yy# der x er nr og y er sekunder, mellom 5 og 30. Endret 5. mars 2008 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
total Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Noen som har koder for innstilling av gyldighetstid på SMS? Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Noen som har koden som brukes for å deaktivere pinkode forespørsel fra simkortet? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (...)30 vis innringerens nummer (...) Beklager at jeg tar opp en gammel tråd her, men fører dette til at innringers nummer alltid vises, mia_tuk? Også personer som ringer med skjult ID? Eller er dette snakk om operatørenes ID-tjeneste, som er standard i alle dagens abonnement? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (...)30 vis innringerens nummer (...) Beklager at jeg tar opp en gammel tråd her, men fører dette til at innringers nummer alltid vises, mia_tuk? Også personer som ringer med skjult ID? Eller er dette snakk om operatørenes ID-tjeneste, som er standard i alle dagens abonnement? Tror nok at det er det siste. Det ville jo vært katastrofalt for en som har hemmelig nummer dersom noen koder på mottakers telefon skulle avsløre nummeret hans. Kan for øvrig legge til at vi på hjemmetelefonen har sperre for innkommende, anonyme samtaler. For å slippe gjennom må innringeren tillate at nummeret vises. Og hvis du ringer et nødnummer blir nummeret ditt alltid vist... Vet ikke om dette skjer på politiets ordinære nummer. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det var i grunn det jeg regnet med selv også. Videre tror jeg nok det kun er på nødnummer at nummeret vises uansett, iht regelverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå