Gå til innhold

Krever å bade toppløse i svømmehallen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det virkelig SÅ problematisk for japanerne og svenske kvinner å ha på seg badetøy?

Personlig vil jeg kreve nakenstrender i muslimske land, slik de krever islamske strender i Europa.

Nå er vel mengden muslimer i Europa en del større, enn nudister i muslimske land.

Men, ja, jeg tror jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
æsj, jeg vil søren meg ikke bade sammen med en masse toppløse damer.. Hva i alle dager er vitsen med noe så idiotisk i det hele tatt? Snart krever man vel å få gå toppløs hvor som helst!

Nei, spar øya mine for detta :thumbdown: nasty!

Første gang vi er enige :)

"ytringsfrihet". Pøh, ta konsekvensene av moralen i samfunnet.

Lenke til kommentar
æsj, jeg vil søren meg ikke bade sammen med en masse toppløse damer.. Hva i alle dager er vitsen med noe så idiotisk i det hele tatt? Snart krever man vel å få gå toppløs hvor som helst!

Nei, spar øya mine for detta :thumbdown: nasty!

På hvilken måte er en naken kropp nasty? Jeg synes det er bekymringsfullt at vi lever i et samfunn hvor vår egen kropp sees på som noe ekkelt som må skjules for å skåne omgivelsene. Synes du forresten at nakne mannebryst er ekle også? Isåfall burde vi vel også skjule til mannebryst av hensyn til andre menn som synes at det er ekkelt.

For min del kan kvinner la puppene slenge når de bader, jeg synes ikke at pupper er noe ekkelt. Ikke mannebryst heller for den saks skyld. Jeg er glad for at jeg har et såpass naturlig forhold til kroppen og ikke et basert på menneskefiendtlig kristenfundamentalisme som mange andre her på forumet.

Og chokke; det er vel ingen som bruker ytringsfrihet som begrunnelse for dette forslaget? Og det er grunn til å tro at ikke all moral er til det gode.

Lenke til kommentar

Chokke: oi, er vi 2 enige? jøss :D hehe

Kalinken: Vel, jeg er født og oppvokst i Norge, til dags dato har ikke jeg sett jenter eller damer i svømmehallen med puppa slengende rundt seg. Jeg er ikke vant med å se folk slik! Mulig jeg er altfor fordomsfull og takler endringer her til lands ganske dårlig, men det er nå slik jeg er!

Menn med bar overkropp er jeg mer vant til å se overalt, så det gjør meg ingenting.. Men tanker på at jenter skal få kunne blotte seg på den måten det er snakk om her synes jeg ikke noe særlig om.. Jeg er bare ikke frisinnet nok til å sitte å ha en samtale med to hengepupper som glaner meg midt i trynet! Hadde jeg vært vant med at det var gutta som gikk i bikini og ikke jentene, så hadde jeg muligens hatt samme mening hvis gutta ville vise frem puppene helt plutselig!

Kroppen er ikke ekkel, ikke det jeg mener.. men for meg er det situasjonsavhengig..

Edit: en liten ting til, hold kristendommen utenfor denne debatten her a.. :roll: har jo ikke noe med saken å gjøre!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Kalinken: Vel, jeg er født og oppvokst i Norge, til dags dato har ikke jeg sett jenter eller damer i svømmehallen med puppa slengende rundt seg. Jeg er ikke vant med å se folk slik! Mulig jeg er altfor fordomsfull og takler endringer her til lands ganske dårlig, men det er nå slik jeg er!

Ja, det er enkelte av oss som er sånn, men jeg synes ikke det i seg selv er god nok argumentasjon for å hindre fremgang i samfunnet.

Menn med bar overkropp er jeg mer vant til å se overalt, så det gjør meg ingenting..

Det hadde du nok blitt etter en del turer i svømmehallen med bare pupper også. Det at noe er uvant gjør det ikke nødvendigvis negativt.

Men tanker på at jenter skal få kunne blotte seg på den måten det er snakk om her synes jeg ikke noe særlig om.. Jeg er bare ikke frisinnet nok til å sitte å ha en samtale med to hengepupper som glaner meg midt i trynet! Hadde jeg vært vant med at det var gutta som gikk i bikini og ikke jentene, så hadde jeg muligens hatt samme mening hvis gutta ville vise frem puppene helt plutselig!

Mjaaa. Jeg synes det er ditt problem hvis du ikke er komfortabel med nakne kropper, ikke den som er komfortabel med kroppen sin sitt problem. Men dette har nok, som du sier, med tilvenning å gjøre, og du kan ikke bli vant til noe uten at det først skjer en forandring.

Kroppen er ikke ekkel, ikke det jeg mener.. men for meg er det situasjonsavhengig..

Er enig i at om nakenhet er passende eller ikke er situasjonsavhengig, men i motsetning til deg synes jeg at svømmehallen er et sted hvor det er greit å droppe BH'en.

Edit: en liten ting til, hold kristendommen utenfor denne debatten her a.. :roll: har jo ikke noe med saken å gjøre!

Jo, jeg tror det er vår pietistiske, menneskefiendtlige versjon av kristendommen (merk: versjon) som i hundrevis av år har fått oss til å betrakte seksualitet og nakenhet som noe skamfullt. Og på grunn av dette har vår kultur fortsatt et anstrengt forhold til nevnte temaer.

Lenke til kommentar

Men herregud da.. skal dere skylde på alle meninger/tanker/følelser/fordommer på at dette er ett samfunn bygget på kristne verdier?? ha! og jeg som trodde jeg hadde fordommer..

Vi har alle våre egne meninger, er mye i samfunnet jeg er uenig i! Men når det gjelder nakenhet, så synes jeg det er noe man kan holde hjemme og ikke tvinge andre til å se på ett par pupper som løper rundt og fjaser..

siden dere er så veldig frisinnede, da er det vel ikke noe i veien for at en kan gå splitter naken heller da eller? at mennene kan gå rundt i svømmehallen med alt utstyret på display?

Kalinken: hvem har sagt at det å droppe BH'n viser til fremgang? synes vi har klart oss utmerket godt hittil jeg da men... hvis folk absolutt vil gå med bart bryst så får de heller bygge egne svømmehaller! Eller går det utover andre som kommer for å svømme og ha det gøy, ikke for å gå på striptease..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men herregud da.. skal dere skylde på alle meninger/tanker/følelser/fordommer på at dette er ett samfunn bygget på kristne verdier?? ha! og jeg som trodde jeg hadde fordommer..

Nei, men noe som kjennetegner den kristendommen som var vanlig i Norge inntil for noen tiår siden var at den hadde et spesielt forknytt forhold til nakenhet og seksualitet, ihvertfall iforhold til dagens forhold og andre kulturer.

siden dere er så veldig frisinnede, da er det vel ikke noe i veien for at en kan gå splitter naken heller da eller? at mennene kan gå rundt i svømmehallen med alt utstyret på display?

Bare fordi jeg går inn for en moderat løsning betyr ikke det at jeg må være for det ekstreme. Ergo trenger jeg ikke være for fullstendig nakenhet selv om jeg mener at BH'en burde være valgfri i svømmehaller. Dette blir det samme som å spørre alle som er imot kommunisme om de er for fri kapitalisme. Den virkelige verden fungerer ikke sånn, her er det nyanser og gråtoner.

Kalinken: hvem har sagt at det å droppe BH'n viser til fremgang? synes vi har klart oss utmerket godt hittil jeg da men...

Jeg vil si at hvis det kan gjøre mennesker mer komfortable med kroppen sin er det en framgang å kunne droppe BH'en. Framfor alt er det en økning av enkeltmenneskets frihet.

hvis folk absolutt vil gå med bart bryst så får de heller bygge egne svømmehaller! Eller går det utover andre som kommer for å svømme og ha det gøy, ikke for å gå på striptease..

Eller kanskje de som ikke tåler å se en pupp i ny og ne burde bygge egne svømmehaller? Hvis bare pupper ødelegger muligheten din til å ha det gøy i en svømmehall synes jeg synd på deg.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

"Fri vilje" er oppskrytt. Våre fordommer, meninger og prinsipper har i de fleste tilfeller blitt trykket i oss fra barndommen av. Og ja, den norske mentalitet er gjennomsyret av kristendommen, mer spesifikt den retningen som Kalinken nevner.

Selvsagt er ikke dette bare negativt ettersom mange kristne verdier er gode verdier. Dog, hadde det vært fint om vi fikk bukt med jante-loven.

Lenke til kommentar

Er enig med Raijin også i at mange kristne verdier er gode verdier enten man er kristne eller ikke, men som han er inne på har kristendommen også gitt oss så mange fordommer at vi snart ikke ser skogen for bare trær...

Unasett hvor mye jeg misliker Tor Erling Staff generelt og i forhold til hans yttringer om "lommemannen" spesielt må jeg gi ham rett i én ting... Det er hverkens hans eller "lommemannens" skyld at ungene ikke våger å snakke med sine foreldre om seksualitet og eventuelle problemer deromkring... Pupper og rumper er blitt banneord i de fleste hjem og unger tør ganske enkelt ikke å være åpne om det fordi den norske puritanismen har avgjort at slike ting snakker vi bare ikke om... Det er altså ikke "lommemenner" som er problemet i forhold til den saken, men at ungene ikke tør å snakke med foreldrene sine (og omvendt!) om helt grunnleggende ikke bare menneskelige men elementære omgangsformer.

At det finnes de som fremdeles tror at en mikroskopisk tøylapp over ørene eller et av våre andre organer er det eneste som skiller oss fra apene er jeg redd de må tro om igjen. Øvrige dyr har nemlig et helt naturlig forhold til selv kjønnsorganer, og det gjør ikke mennesket mer intelligent at de forsøker å late som om de ikke finnes, snarere tvert i mot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...