S.M. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Sitter med en Hp, laptop pavilion dv2500. som det var preinstallert Vista. Jeg prøvde å installere Xp. men installasjonen finner ikke hdd. Jeg fant noen drivere på nettsida og integrerte de med Xp-cd i tilleg til en floppy-disk. Men nei,! den finner ikke harddisken. Jeg finner ikke muligheten til å sette satakontrolleren til compatibel-mode heller i bios. teknisk support var til 0 hjelp.. Vet noen hvordan jeg kan få inn Xp på denne maskinen.? skal aldri kjøpe hp mer nei..! Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) du mangler noen drivere til sata-en du vet vel hvordan du legger de til mens xp cd-en holder på å legge til de første filene?. du skal finne disse på hp sine sider og heter noe som dette :SiI xxxxx SATA Controller jeg har bare noen på en disket hjemme som jeg la til for 5 år siden så husker ikke helt hva de heter. kan se om du finner noe her :http://www.siliconimage.com/support/downloadresults.aspx?pid=28&bios=0&drivers=1&sataraid=0 Endret 10. januar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 du mangler noen drivere til sata-en du vet vel hvordan du legger de til mens xp cd-en holder på å legge til de første filene?. du skal finne disse på hp sine sider og heter noe som dette :SiI xxxxx SATALink Controller jeg har bare noen på en disket hjemme som jeg la til for 5 år siden så husker ikke helt hva de heter. Ja, jeg har lagt inn drivere noen ganger før og det har da virket flott. Har installert xp på disken fra en annen maskin og puttet i Hp-en men den vil ikke starte. Har installert over nettverket og testet mange andre muligheter,men skal teste en siste mulighet.: installere vista, med xp på en annen partisjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå