Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nettverk, xp

Anbefalte innlegg

Har 3 maskiner satt opp i nettverk, alle kjører xp pro.

Tingen er at noen finner noen, mens andre ikke, mens de som ikke finner hverandre får alikevel fult svar når de pinges. For å gjøre det litt lettere kaller jeg maskinene A B og C..

A finner C å kommer inn på delte filer hos C. Den finner derimot ikke B, men den får svar på alle forespørsler da jeg pinger B.

B finner C og A, å kommer inn på begges delte filer. Den får derimot bare svar fra A når jeg pinger.

C finner ingen av de andre maskinene i xp, men får svar fra A da jeg pinger den.

En annen ting som er litt snodig er at under 'net view' i cmd, så er det ingen av maskinene som får opp andre enn seg selv på nettverket, selvom de finner de ellers i xp.

Router som brukes er en speedtouch 5xx serie, 4 ports..

Noen som har noen ide til feilsøking? eventuelt løsning?

Takker for svar, Assman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først mår du sørge for at brannmuren er åpen for fildeling og at du deler mapper med rette rettigheter. Deretter

skriv inn "\\maskinnavn" i mindatamaskin. og lag snarevei, det samme gjør du med dem andre.

Brannmur er riktig konfigurert, også prøvd å slå den helt av på alle maskinene bare for å være helt sikker på at det ikke er den som lager problemer.

Skal prøve dette med maskinnavn i min datamaskin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...