k-ryeng Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Minst trøbbel får du antagelig om du bruker engangs Litium-batterier. De er dyre, men skal visstnok gi svært mange bilder.Og kan i hvert fall være greie å ha i baggen som backup... Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Clas Ohlson selger en pakke m/ 4stk AA 2500mAh batterier + lader til 169 kr... Min erfaring med et slikt sett fra Clas Ohlson (merke Vanson) er at det er komplett ubrukelig til K100D. Jeg fikk bare tatt noen få bilder, kanskje 10 til 20 stk, før kameraet regnet batteriet som tomt. Batteriene virket til annnen bruk etterpå, så de var egentlig ikke utladet. Sannsynligvis har de for høy indre resistans, slik at spenningen faller for mye ved den strømmen som K100D trekker. Kjøpte deretter et sett NiMH-batterier fra Varta, som fungerer utmerket. Imidlertid tok det svært lang tid å lade dem med Vanson-laderen, og jeg trengte uansett et ekstra sett batterier, så jeg kjøpte en hurtiglader med batterier fra GP (hos Elkjøp). Hurtigladeren fungerer greit, men det virker som jeg kan ta langt færre bilder med GP-batteriene enn de fra Varta, selv om det er relativt liten forskjell på den angitte kapasiteten. (Hurtigladeren nekter for øvrig å lade Vanson-batteriene.) Eh... JA. Det var Varta jeg siktet til, tenke ikke over at de gjerne hadde flere pakker til samme pris av ulikt merke. Man får en bundlet pakke med 4 stk AA Varta batterier med lader. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det var Varta jeg siktet til, tenke ikke over at de gjerne hadde flere pakker til samme pris av ulikt merke. Man får en bundlet pakke med 4 stk AA Varta batterier med lader. Jeg kan ikke se noen ladere med batterier til akkurat kr. 169 på Clas Ohlsons nettsider. Det ville for øvrig vært bare 10 kr. mer enn bare batteriene. Den rimeligste jeg kan se som har 4 Varta-batterier er denne til kr. 298. Har Clas Ohlson lokale tilbud? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hum... Kan jeg ha tatt så feil av prisen da ? Jeg har ikke sjekket det på nettet. Jeg mener å huske det var den prisen jeg såg på pakken når jeg var inne der sist uke. Vurderte å kjøpe det til blitsen min, men har ikke kommet så langt. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hum...Kan jeg ha tatt så feil av prisen da ? Jeg har ikke sjekket det på nettet. Jeg mener å huske det var den prisen jeg såg på pakken når jeg var inne der sist uke. Vurderte å kjøpe det til blitsen min, men har ikke kommet så langt. Kan jo være noen som har lagt en pakke med lader i hyllen til bare batteriene da. Varta har også en 2500mAh-pakke med hurtiglader til 398,-. Endret 16. januar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå