Gå til innhold

Lørdags snacks som ikke gir FOR dårlig samvittighet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snickers har en veldig lav glykemisk index, det og M skal være ganske bra, proppa med kalorier da men.

Snickers har transfett. Samme med Big One som en nevnte.

 

Popcorn ER sunnere enn potetgull. Potetgull inneholder akrylamid, og siden det dannes under steking vil jeg tro at popcorn har lite av det. Popcorn har også mindre fett og kalorier enn potetgull. Om man skal kjøpe potetgull så anbefaler jeg Sørlandschips eller Kims naturchips siden de er fritert i henholdsvis peanøttolje og solsikkeolje istedenfor palmeolje. Maarud har jo også noen lightprodukter. Spesielt pop delight med nacho cheese synes jeg er god. Grain delight med paprikasmak er heller ikke verst.

Endret av Superior
Lenke til kommentar

Skal se hva jeg finner :p Fant en liste over rundt 15 negative effekter sukker (eller høyglyemiske karbohydrater generelt) hadde på kroppen. Man har jo slått fast at sukker er ene og alene grunnen til verdens helesproblemer og mettet fett inngår jo i de fleste type dietter mens sukker er bannlyst helt.

 

Her fant jeg bieffektene av inntak av sukker, mengde har jo selvfølgelig noe å si.

 

Benskjørhet

Ødelegger enkelte proteiner

Minker oksygentilførselen til cellene

Blindhet

Impotens

Høyt blodtrykk

Betennelsesreaksjoner

Hemme nedbryting av lagret fett

Økt sultfølelse

Svekke imunforsvaret

Hyperaktivitet

Utløse angst, irritasjon og aggressiv adferd hos barn

Bidra til psykiske lidelser og adferdsproblemer hos voksne

Bli mer ømfintelig ovenfor kritikk

 

Var litt rask å si at sukker var værre enn mettet fett, var det jeg trodde etter å ha lest om sukker og dets virkninger, og lest all negativ kritikk ovenfor sukker, bl.a. det jeg nevnte ovenfor osv. Har ikke så mye stoff om mettede fettsyrer, bare at det øker sjansene for hjerte- og karsykdommer og øker sjansen for kreft. Synes bare det er rart at fokuset ikke er mer på mettet fett hvis det skadelig for kroppen lik grad som sukker. Hvis noen hadde noen sammenligninger eller noe mer stoff om mettede fettsyrer hadde det vært fint.

 

Snickers har transfett. Samme med Big One som en nevnte.

 

Lindberg sa at skal man absolutt kose seg med noe gærnskap var (av sjokolade) snickers og M noe av det beste (minst værste)

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
Hva er egentlig transfett? :p

 

Leste at denne 45" mindre fett potetgullet var bedre enn vanlig potetgull, men jeg skjønner ikke det, det har ikke så mye mindre kalorier og det betyr jo at fettet er erstattet med karbohydrater, som da igjen er værre enn fett :S

Superchips har 430 kalorier pr. 100 gram, mens vanlig chips pleier å ligge på rundt 520 kalorier, så det er da litt forskjell.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bannaner som har blirr litt overmodene kan en hakke opp og putte i fryseren. Så tar man frosenne banan biter pluss litt melk i mikseren så blir den en god is lignende puding. Aner ikke hvor fetene det er, men det burde vel være midnre fetende en vanlig is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...