Gå til innhold

Lørdags snacks som ikke gir FOR dårlig samvittighet.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva skal man spise for å unngå den dårlige samvittigheten på lørdagene (og nei jeg vil ikke la være å spise noe slikt, for da blir kosen borte syns jeg) , tenker på snacks. Feks vanlig potetgull er jo mer fett i enn andre typer. Jeg tenker også på det klassiske lørdagsgodtet, ikke tørket frukt, usaltede nøtter, kokesjokolade og 70% sjokolade. Det skal jo tross alt føles litt lørdag ;)

Så hva er best å spise for "sunnhetens del"? Feks popcorn og superchips? er dette greie alternativ? Saltstenger har jeg også hørt ikke er så mye fett i. Enn sjokolade? Hvilke typer er noe bedre? Vil tro at snickers ikke er det beste alternativet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pop popcornet selv, og bruk sunne oljer. Smaker ikke like godt, men blir litt sunnere hvertfall. Men fortsatt er det jo usunt som bare det. Micropop er like usunt som vanlig potetgull.

 

Det finns egentlig ingenting godt snacks som du kan spise med god samvittighet, dessverre.

Lenke til kommentar

takk for svar. Ja det er så kjipt at det beste alltid er så usunt. :thumbdown: Men flere ting er bedre valg vil jeg tro, enn det aller feteste. jeg hørte fra en kostholdsperson at saltstenger skulle være et greit alternativ. Det er jo ganske godt.

Vet at micropop ikke er så sunt, men da er det bedre å poppe selv og bruke olje.

Og superchips er vel bedre enn maarud potetgull vil jeg tro. Siden det er laget på forskjellig måte. beste måte å finne det ut på er vel å lese på pakken.

Lenke til kommentar

Det blir godt bare du spiser det mye og ofte nok. Det spørs litt hva du får dårlig samvittighet :p Kaloriene eller hvor dårlig det er for kroppen, nøtter er for eksempel noe av det sunneste du kan spise, men det er proppa med kalorier. Sukkerfritt godteri, her på meny har de forskjellig lakris o.l. uten sukker i en egen hylle. Grønsaker og dipp, kanskje litt for prippen, det er veldig sunt bare du velger f.eks. kesam istede for rømme. Lettbrus, läkerol, lakryl, annet godteri med mindre sukker (kom vel en ny en her med 30% mindre sukker i hyllene, husker ikke hva det het).

Lenke til kommentar

Får vel dårlig samvittighet pga kaloriene. :p Men samtidig er jeg glad i å spise noe godt, og er ikke helt hysterisk for slikt. Men greit å ha litt bedre alternativer.

 

I ukedagene hvis jeg får lyst på noe godt pleier jeg å ta noen biter mørk sjokolade med 70% kako. Og spise peanøtter med skall. Det er godt. Samt pistasj nøtter iblandt. Men dette er litt kjedelig i mine øyne, så det er ikke noe jeg har lyst å spise på en lørdagskveld.

 

Tenkte kansje å lage fruktsalat med litt opphakket sjokoladebiter i. Det er jo namm! :)

Lenke til kommentar

Utvalget der, samt sukkererter er fast inventar på alle fester hos meg. I tillegg til 2 store boller med chips.

Merkelig nok forsvinner grønnsakene før noen i det heletatt begynner på chipsen...

 

 

Men om du personlig ikke synes om det er jo det ditt valg :) Mørk sjokolade er vel sunnere/mindre usunn enn lys...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Den lett kesamen skal være bra å spise den, mange dietter hvor den er lov, ikke er det noe særlig karbohydrater i den heller (man skal spise den og alikevel opprettholde ketose i alle fall). Hvordan det er med dette pulveret man putter oppi vet jeg ikke, men de er vel ikke på stort mer enn 20gram ellerno så det kan jo ikke være så alt for gærnt. Dipper man med rømme derimot....

Lenke til kommentar
Det er kombinasjonen... uansett er grønnsak + dip bedre for helsa enn chips+ dip uansett hvordan du vrir og vender på det ;)

 

Ja, enig i det. Men samtidig er chips + dip tilsvarende bedre en grønnsaker + dip som det mer usunt.

 

Sunt og godt står på hver sin ende av skalaen som regel. :green:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke dårlig samvittighet over å spise godterier på en lørdagskveld lenger.

 

Har du noen gang prøvd sukkerfri sjokolade og drops, som faktisk smaker like gods som vanlig slikerier?

Da kan du begynne å kose deg faktisk!

Hvis du kikker på nettsiden: mindresukker.com.

Der selger de faktisk sjokolade og andre snacks for lørdagskvelden :thumbup::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...