Gå til innhold

[løst][LØST] Trykke "enter" i stedet for knapp

Anbefalte innlegg

Holder på å lage en enkel nettleser i Visual Basic, bare fordi jeg lurer litt på å begynne med å lage litt forskjellig i programmet.

Derfor lurer jeg på hva man må skrive, hvor, for å kunne trykke enter etter å skrevet en side i adresseboksen i stedet for å måtte trykke på gå-knappen med pilen.

Takk på forhånd for svar.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Manfred har forvillet seg inn i feil forum. Det der er C#-kode som må konverteres til VB før du kan bruke det.

Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
	If e.KeyCode = Keys.Enter Then
		'Gjør noe fornuftig her
	End If
End Sub

Lenke til kommentar
Jeg forvillet meg ikke inn i feil forum, og noe av poenget mitt er å IKKE skrive kode som bare kan limes inn. Skal man lære noe, så er det IKKE ved "klipp&lim"-programmering.
Det er likevel totalt unødvendig å kreve, uoppfordret av trådstarter, at en skal måtte kunne C#-syntaks når en programmerer i VB.NET. På meg virker dette mer som et ledd i ditt religiøse korstog mot alt som er relatert til Visual Basic enn noe som genuint gavner trådstarter.

Bruk heller pseudokode, om copy-paste-programmering virkelig irriterer deg så mye.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Så lenge man programmerer .net så bør man kunne lese både VB og C#. I alle fall med tanke på at på f.eks codeproject er de aller fleste eksemplene i C#.

Eksempelet mitt viser hvordan man løser det. Hverken mer eller mindre.

Dette er ikke en del av noe "korstog" på noen som helst måte. Det er mer spesifikt om jeg skriver C# enn om jeg skulle skrevet NØYAKTIG det samme i psaudokode.

Ikke gidd å la din dårlige dag gå utover andre, a! Jeg skrev en løsning, og den var ikke særlig komplisert!

Edit: Kan du vise meg nøyaktig HVOR jeg kritiserer VB i denne tråden?

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Edit: Kan du vise meg nøyaktig HVOR jeg kritiserer VB i denne tråden?

Tja, her f.eks:

--------------------

<foo-busy> besides, saying you're a vb programmer around true geeks is like saying you're gay at the mormon's men convention. seeya later

<mungbean> using VB is like masturbating with a cheese grater. (bash.org #147498)

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hmmm... lurer på hvor vi har fra at Manfred er negativ til C#... :D

Har liksom følelsen av at jeg har lest slikt før fra den kanten. ;)

Jeg er ikke negativ til C# ;)

Signaturen min er ikke endel av svaret mitt. Uansett må man klare å skille mellom smak/humor og hvorvidt jeg faktisk skriver for å hjelpe eller ikke.

Som jeg nettopp sa til Moskus: så lenge spørsmålet er .net-relatert vil løsningen være prinsipiell lik... Forskjellen i mitt forslag og VB er hvordan en event håndteres... For man bruker DEN SAMME funksjonen, og e.KeyCode/e.KeyChar

Edit: Som jeg også har kommentert tidligere, så er vel fletallet av kodeeksempler på f.eks codeproject i C#, så det vil være en fordel å klare å lese litt på tvers, selv om man ikke programmerer det selv.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Jeg er ikke negativ til C# ;)

Damn, går fort i svingene her... :whistle:

Som jeg nettopp sa til Moskus: så lenge spørsmålet er .net-relatert vil løsningen være prinsipiell lik... Forskjellen i mitt forslag og VB er hvordan en event håndteres... For man bruker DEN SAMME funksjonen, og e.KeyCode/e.KeyChar

Men som jeg sa deg: Trådstarter skal forstå det også. Det er vel faktisk poenget med å spørre på et forum, og dermed burde man svart i et språk han forstår. Du kan ikke ta det for gitt at trådstarter vet hvordan han skal konvertere C# til vb. :)

Lenke til kommentar

Manfred prøver å hjelpe, jeez.

Koden er lik, selvom en nybegynner i VB ikke klarer å lese funksjonsdefinisjonen, så burde han forstå selve løsningen i koden, for den er lik i C# og VB.

Men det at trådstarter presterer å skrive "Takk for kode, men hvor skal jeg lime den inn?" forteller meg at trådstarter kanskje ikke ser forskjell på C# og VB, og at trådstarter ikke leste igjennom koden før han postet på nytt :S

Menneh enter er det samme som carriage return (13) eller '\r' i alle C-ish språk, og det må testes i KeyPress funksjonen.

Lenke til kommentar
Manfred prøver å hjelpe, jeez.

Men han klarer det ikke, gjør han vel? ;)

Hvis det var jeg som spurte spørsmålet, så ville ikke det svaret hjulpet. Det er heller ikke sikkert at jeg hadde klart å trekke ut det vesentlige fra koden, selv om det er aldri så mye et .NET-språk. Ære være dere "profesjonelle" programmerere med utdanning på området som gidder å bruke tid på oss "ikke-så-veldig-flinke" programmerere (som iallfall jeg er), men av og til virker det som dere glemmer dere at vi rett og slett ikke er så flinke som dere og at vi ikke tar alt på intuisjon.

Dessuten taler Manfreds fortid dessverre i mot ham, om dere forstår hva jeg mener (og det gjør dere hvis dere vil). Det er kanskje forutinntatt, men javel. Jeg ville heller ikke satt Hitler inn i juryen for "Årets beste jøde". Det er bare sunn fornuft! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...