Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

- Homofili er synd og bør kureres

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Hva om vi kurerer folk for religion?

Hva om vi kurerer folk mot å spise usunn mat? Hva om vi kurerer folk mot å foreta feile valg? Hva om vi forbyr fotball? Hva om vi kurerer folk fra å ikke drepe seg selv med våpen, og heller dreper seg med å utslette selvet sitt?

Det er ikke religioner som er farlige. Det er falske profeter som gjør det. Og det tror jeg gjelder alle typer sterke budskaper.

:)

mmm, spennende...falske profeter sier du....

Kan du peke på en religion eller forgreningsreligion som ikke er grunnlagt av en falsk profet??

-Vi snakker da om en person eller budbringer som anses kunne formidle og åpenbare et religiøst budskap fra en høyere makt eller Gud.

For å kunne anse at personen formidler budskap fra høyere makter eller gud, forutsettes det at man anser religiøse skrifter som troverdige. -blir ikke dette litt mere som bukken og havresekken??

Jeg kan i forbifarten ikke komme på en eneste person som kan ansees som profet i ordets rette betydning....

Jeg har heller ikke møtt noen sann profet, men så kommer jeg på at min iboende skepsis kanske forhindrer meg fra å møte en slik!?

Hva som er ordets rette betydning bestemmes av den som leser teksten. Ansvaret for å gjøre meg helt riktig forstått ligger da hos meg, ikke hos den jeg snakker med, som i vårt tilfelle hvor jeg prøver å få deg til og fatte mine synspunkter. Du behøver slett ikke være enige i disse, men bare forstå hva jeg skriver.

Hvordan kan du eller jeg operere som dommere over hva andre har følt eller vil føle? Spørsmålet omhandler tidligere "ekte" profeter som er grunnlag for en eller annen religion/forståelse.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor tykkje de at det er feil å si av Traadstarter at det er teit å tykkje homofili er galen?

De e ingen som tykkja at det e stæitkje gale å tykkja at de er teit å tykkje at bakstukari er galen.

Trådstartar sei at homofili ikkje e synd...

Synd er eit religiøs begreip som kjem frem i religiøse skriftar bla. i bibelen.

Bibelen definerar 2 menn som kjærleikar med pølsar og endetarmsåpnengar som synd.

Men de er ikkje nokon her som sei at de er noko gale i å synde...

Lenke til kommentar

Kvifor tykkje de at det er feil å si av Traadstarter at det er teit å tykkje homofili er galen?

De er ingen som tykkje at det er noko gale å tykkje at de er teit å tykkje at bakstikkeri er galen.

Traadstartar seie at homofili ikkje er synd ...

Synd er eit religiøs begreip som kjem fram i religiøse skriftar bla. i bibelen.

Bibelen definerer to menn som kjærleikar med pølsa og endetarmsopninga som synd.

Men de er ikkje nokon her som sei at de er noko gale i å synde ...

Eg forstår.

Nynorsk er norsk og det er eit skriftspråk, ikkje ei dialekt, men eg kan skrive på bokmål når eg skal skrive til deg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...