Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

- Homofili er synd og bør kureres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Vi snakker nå om en tankegang som kvalifiseres som kraftig personlighetsforstyrrelser.

he he :D

Som jeg sa, skader de homofile noen når de elsker hverandre? Nei? Hva er problemet?

Tenk, bare TENK hvor mye bedre denne verden hadde vært UTEN de fisefine, uforstandige, selvforherligende, selvrettskafne, oppblåste og hovne religiøse idiotene! Da hadde vi vært kvitt en DIGER kvernstein rundt menneskehetens hals da! De tror faktisk selv at de følger en eller annen riktig lov med det de sier men de gjør ikke det! De ødelegger bare trivselen til alle oss andre!! De er så kvalme at jeg noen ganger får lyst til å spy i omganger!!!! Hadde JEG vært gud hadde de ALLE fått bade i den ildsjøen de hele tiden skryter av, det er sikkert! Og jeg tror ikke noen hadde savnet dem engang!

Det rare er at alle tror de kommer lukt til himmelen, men ingen av dem vil dø......

;)

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, nå synes i hvert fall jeg at du generaliserer så det rekker.

Jeg tror de fleste kristne er som deg og meg. Det er bare sånn at fundamentalister/utskudd på begge sider dessverre blir så altfor tydelige.

:)

Lenke til kommentar

(Les hele innlegget mitt, spesielt slutten, om du vil svare meg. :p)

Jeg anbefaler alle å lese hva mannen (som igjen representerer en del andre menn, og et par kvinner) egentlig skriver. Dagbladet plukker selvsagt kun opp enkelte sammenlikninger han kommer med og blåser opp en fin overskrift som ikke har så mye med det han har sagt å gjøre. (Derimot har jo en viss, kristen biskop sagt noe liknende, og det var ordentlig teit.)

Grunnen til at han tar opp dette, er at det i det har vært en aldri så liten medieblest rundt homofili og islam (dette har merkelig nok blitt dysset ned..) og mange problemstillinger rundt homofile muslimer. For ja, den muslimske delen av befolkningen har en like stor andel homofile som øvrig befolkning, det er ingen grunn til at dette skal være annerledes siden homofili ikke videreføres fra generasjon til generasjon og på den måten kan være en del av en påvirkelig evolusjon. Homofili har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

Jeg synes han har hjulpet mange mennesker! Dessverre har han også provosert de som ikke leser noe annet enn det Dagbladet skriver. (Ta Dagbladet og andre kommersielle aviser med en klype salt! Husk at Dagbladets nettavis er reklamefinansiert. For hver gang noen klikker seg inn dit, tjener de noen kroner på alle annonsene. Om en million mennesker klikker seg inn hver dag, tjener de altså flere millioner kroner om dagen.)

Som han skriver som svar i noen av de innsendte spørsmålene, har han fått flere henvendelser fra homofile muslimer som er i tvil om hva de skal gjøre med seg selv. De tror på den religionen som fra barndommen av er prentet inn i sinnene deres, men de har også kjødlige lyster som oss andre mennesker. Når disse to tingene kommer i konflikt med hverandre, settes de opp mot et valg som i mange kulturerer er svært vanskelig å ta. Man må velge mellom å følge troen sin og trosse sine kjødlige lyster, slik imamen her oppfordrer til, eller å oppgi religion (og dermed også svikte sin familie, sin gruppe og sitt folk) og velge kjærlighet fremfor religion. Mange sliter i dette valget. Det er ikke så lett å trosse familien og andre av dine nærmeste som har en annen overbevisning (bare spør kristne homofile i Norge som levde skjult på 70-tallet, da homofili fremdeles var synd i dette landet).

En imam er en person en muslim kan komme til med spørsmål om hva som er rett eller galt i forhold til muslimsk tro. Denne imamen har tolket det dithen at siden koranen sier at sex utenfor ekteskapet er forbudt og ekteskapet er mellom en mann og en kvinne, er sex mellom to av samme kjønn alltid forbudt, siden to av samme kjønn ikke kan gifte seg. Han svarer samtidig på spørsmål om hva slags fenomen homofili er, at det er et avvik fra normen, noe som selvfølgelig stemmer. Alle vet jo at det kun er et lite mindretall av mennesker og dyr som er født med homofil legning.

Merk dere at han også, i svar på spørsmål under artikkelen, spesifiserer at han ikke sier at homofili i seg selv er en synd og at det ikke er en synd å ha følelser for en av samme kjønn. Han sier kun at siden ekteskapet er for en mann og en kvinne og at utenomekteskaplig seksuelt samvær er forbudt (haram) er altså utøvelse av homofil legning på seksuelt plan ulovlig i følge islam.

At Dagbladet velger å ta to så små detaljer i intervjuet og blåse dem opp til overskriften, fører bare til at han blir totalt misforstått og uglesett.

Selvfølgelig vil det også finnes homofile imamer som tolker Koranen på en annen måte, i og med at koranen og alle andre skrifter er gamle og lagt opp til tolkning. Denne aktuelle imamen velger i likhet med mange andre imamer å finne svaret på spørsmålet om homofili ved å tolke Koranen og Hadith bokstavlig og trekke praktiske konklusjoner.

Så, det er ikke verre enn at han er overbevist om at en allmektig gud påstår at sex mellom to av samme kjønn er ulovlig. Det tror han og det må han få lov til å tro så lenge han ikke skader noen andre. Det at noen er overbevist om at det du gjør er galt, har aldri skadet deg i seg selv, har det vel? Slik han er uenig med deg, er du uenig med ham.

Jeg personlig kunne ikke vært mer uenig. Jeg mener at homofili er helt naturlig, at ekteskap bare er overfladisk fjas og at om to mennesker, uansett kjønn og alder, vil ha sex med hverandre, så skal ingen lov hindre dem i det.

Jeg er selv homofil ateist og fordømmer alle som prøver å hindre mennesker i å elske hverandre og nyte de gleder kjødlige lyster bringer med seg. Imamer som virkelig tror og mener helt og holdent at Allah forbyr to menn å ha sex, kan for min del bare drite og dra, jeg har ingenting til overs for dem og jeg er helt fullstendig, absolutt, 100 % uenig med dem.

Men jeg må avslutningsvis trekke fram et sitat her: Jeg hater det du sier, men jeg vil til døden beskytte din rett til å si det.

EDIT: Ta en nærmere titt på intervjuet på Dagbladet.no:

– Du mener at homofile muslimer er et problem. Bør de «behandles» på noen måte?

– Jeg er ingen medisinsk ekspert, men hvis det finns behandling, hvorfor ikke, spør Ghozlan. – Jeg vil ikke generalisere, men for noen blir det en mote å være homo, legger han til.

– Bør disse «kureres»?

– For deres egen skyld er det bedre. Da slipper de å være en del av avviket, og det vil gjøre livet deres lettere, avslutter Ghozlan.

Han sier ikke at homofili er en sykdom som bør kureres. Han sier at homofili er et avvik (og han drar samtidig en merkelig konklusjon om at alle avvik per medisinsk definisjon er avvik, som er en konklusjon som kan diskuteres og som i mine øyne er feil) og sier at å være heterofil og muslim gjør det lettere å leve etter muslimsk lov, derfor ville det vært en løsning på homofile muslimers problemstillinger å behandle legningen sin slik at man kan leve som en vanlig muslim uten forstyrrende lyster.

Merk dere spesielt at det er Dagbladets journalist som bruker ordet "kurere" i intervjuet.

(Jeg lukter dårlig journalistikk)

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar

Dette med at homofile har lyst å være prester eller en annen form for religiøse ledere kan bli litt feil, forstår at dette kan være et problem. Kristendommen skal jo fram med et budskap og da burde det jo være velegnede personer til å bringe fram dette budskapet, at en homofil person står der og sier at homofili er en synd blir jo merkelig. Det samme vil jo f.eks. gjelde at en 40 år gammel man ikke kan melde seg inn i sølvguttene, eller som nevnt ovenfor, at en jøde går sammens med vigrid.

Å være homofil er jo ingen synd, det er homofile tanker og handlinger som er synden. I og med at homofili er medfødt, altså at man ikke har valgt det selv (da må det jo ha vært gud?), så kan disse personen være satt på en prøve av gud for å se om de klarer å holde seg unna, forskjellsbehandling er jo eneste forklaring.

Blir bare mer og mer provosert her! Leser og hører diverse om homofili og kristendom, islam etc. Kan vi ikke få inn en her på forumet som kan argumentere for at homofile skal "dø"? Det er jo helt åpenlyst! Homofili er medfødt, det er "bevist" en rekke ganger ved at det er flere som har visst at de er homofile ved veldig tidlig alder. Enkelte mener at dette er et valg noen tar, men et er jo selvfølgelig noe fysisk, en 100% homofil person blir jo seksuelt opphisset av sitt eget kjønn, dette kan jo måles ved å observere hormoner o.l.

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor noen ser på homofili som negativt forstår jeg ikke.

Homofili har vert viden akseptert siden lenge før kristendommen (og da medfølgende islam etc), dyr har homofil sex, grekerne så på det som nesten bedre når to menn hadde sex, enn når menn og kvinner gjorde det. Slik jeg ser det, var det å gjøre homofili til en synd bare ett av skrittene som gjorde det enklere for kirken å styre menneskene.. som i mine øyne er den eneste grunnen til kristendommen og dens søster religioner. (Islam etc)

Lenke til kommentar

Synes synd på læreren jeg hadde i 4,klasse.

Vi satt i klasse rommet like før sommerferien da læreren sa at han skulle på ferie med kjærsen sin til Berlin, alle i klassen gjettet på alle kvinnelige lærere på skole men det var ingen av dem. Til slutt sa han det, det var en fyr som het Ole, hele klassen fikk latterkrampe, kunne nesten se tårene i øyet hans.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke troende på noen som helst måte, men jeg blir rett og slett frustrert over folk som sier at homofili ikke er en synd. Tror dere at det er dere som bestemmer hva en guddom ikke liker? Gud(hah) har definert homofili som en synd derfor er homofili synd. Det har ikke noe med vårt rasjonelle samfunn å gjøre. Skal man følge TRO så er homofili en synd.

Gud har jo skapt disse menneskene som homofile for å teste dem, akkurat som mange ble testet på Jesu tid også. Var det ikke en av "gutta boys" som fikk all budskapen sin slaktet ned og mistet alt selv om han var aldri så gudfryktig? Gud er en sleip liten faen, han tester folks tro hele tiden.

At noen mennesker tenner på andre av samme kjønn er Gud sin feil, men hva de velger å gjøre med det er hvert enkelt menneskes valg! En ting er å innse at man er homofil, men siden Gud har sagt at det er galt så velger man å avstå fra den fysiske utlevelsen av de lystene. Selv om de ikke blir friske så gjør de sitt beste for ikke å synde.

Personlig så synes jeg all religion er noe viss-vass, men det er de troendes tro, ikke min! Jeg kan ikke fortelle dem hva som er galt og hva som ikke er galt å tro på, jeg kan kun henvise til Bibelen og fortelle dem hva de velger å la være å tro på. Hyklere finnes det millioner av i de troendes rekker, er ikke det en synd i seg selv?

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dette med at homofile har lyst å være prester eller en annen form for religiøse ledere kan bli litt feil, forstår at dette kan være et problem. Kristendommen skal jo fram med et budskap og da burde det jo være velegnede personer til å bringe fram dette budskapet, at en homofil person står der og sier at homofili er en synd blir jo merkelig. Det samme vil jo f.eks. gjelde at en 40 år gammel man ikke kan melde seg inn i sølvguttene, eller som nevnt ovenfor, at en jøde går sammens med vigrid.

Å være homofil er jo ingen synd, det er homofile tanker og handlinger som er synden. I og med at homofili er medfødt, altså at man ikke har valgt det selv (da må det jo ha vært gud?), så kan disse personen være satt på en prøve av gud for å se om de klarer å holde seg unna, forskjellsbehandling er jo eneste forklaring.

Blir bare mer og mer provosert her! Leser og hører diverse om homofili og kristendom, islam etc. Kan vi ikke få inn en her på forumet som kan argumentere for at homofile skal "dø"? Det er jo helt åpenlyst! Homofili er medfødt, det er "bevist" en rekke ganger ved at det er flere som har visst at de er homofile ved veldig tidlig alder. Enkelte mener at dette er et valg noen tar, men et er jo selvfølgelig noe fysisk, en 100% homofil person blir jo seksuelt opphisset av sitt eget kjønn, dette kan jo måles ved å observere hormoner o.l.

*sukk*

3.mos 18. 22-

22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 23 Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig. 24 Gjør dere ikke urene med noe slikt! For med alt dette har de gjort seg urene, de folkeslag som jeg vil drive ut for dere. 25 Landet er blitt urent, og jeg vil straffe det for synden, så det spyr ut dem som bor der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...