Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

- Homofili er synd og bør kureres

Anbefalte innlegg

Hverken gud eller jesus sier noe som helst om homofili. Det at andre folk uttaler seg, være det seg Paulus, Paven eller Petter på hjørnet har ingenting å si.

Skal du uttale deg om hva Gud har sagt og ikke så bør du i alle fall ha greie på hva du prater om. Jeg velger igjen å sitere Bibelen.

3.Mos Kap.18

19 Du skal ikke gå til en kvinne og ha samleie med henne når hun har menstruasjon og er uren. 20 Du skal ikke ha samleie med din landsmanns kone og således gjøre deg uren. 21 Du skal ikke gi noen av dine barn til Molok; du skal ikke vanhellige din Guds navn. Jeg er Herren. 22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

Fint om du i ettertid ikke slenger utavdeg tomme påstander for å prøve å fremme din sak. Gud kunne neppe sagt det tydligere at homofili er en synd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har det seg slik at vi ikke har noen gjenlevende fra den tiden Jesus angivelig levde, derfor må vi pent nok forholde oss til Bibelen som sannhetsvitne når det kommer til kristen tro. Jeg er på ingen måte religiøs og viss-vasset i Bibelen er en av årsakene. At du påstår at ditt og datt ikke er en synd fordi du benekter Bibelen faller jo på sin egen urimelighet nettopp fordi det var med religionen at begrepet synd ble gjeldende i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med dumhet å gjøre, det har noe å gjøre med hvor seriøst og ordrett man egentlig skal tolke bibelen. I tillegg siterer du gamle testamentet, som jesus selv har sagt ikke teller lengre.

Edit: "Dette er mitt blod, den nye og evige pakts blod, som skal utgydes for dere og for de mange."

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Det er merkelig hvor ufattelig mange kristne som er ute etter å dømme, for så å legge bibelen til grunne. Bibelen sier da vitterlig at kun Gud kan dømme?

Kirkens holdning til homofili har alltid bygd på de negative skriftene som finnes i GT og NT. Hovedtemaet ligger ikke rundt at det er to menn som har sex, det ligger rundt at de nyter det. Avholdenhet, kyskhet og dydighet blir fremhevet som kristne idealer i disse skriftene, og seksualiteten ble generelt stemplet som syndig. Jomfruidealet ble dyrket i kirken, og seksualiteten ble ofte valgt bort ( av dem selv, eller foreldrene) ved å sende dem i kloster. Seksualiteten skulle ikke nytes, men kun brukes til forplantning. Homoseksualitet ble sett på som en unaturlig og pervers lyst som ødela gudsforholdet (1.Mos 19).

Så si meg, Quayle. Har du sex? Hvis ja, er du gift? Hvis ikke, så synder du, og jeg tar meg retten til å kalle deg pervers.

Lenke til kommentar

Bibelen er grunnlaget for det, ja. Og man trenger ikke være selektiv til hva man leser, man skal lese det med et åpent sinn (skjønt jeg ser at dette er vanskelig for mange kristne). For all del, om det står at homser gjør en styggedom, så får heller kristne tro dette, men da skal og kristne holde seg unna sex før ekteskapet, de skal ikke nyte sexen, og hvis en jente blir voldtatt i byen og ingen hører henne skrike skal hun steines, for hun er uren. Å ha sex mens jenten har mensen er og uaktuelt.

Den dagen alle kristne følger dette, så skal jeg heller godta at de bruker bibelen som et grunnlag for at homofili er galt. Jeg venter dog at alle kristne holder pent kjeft når de begynner å følge guds ord slik han selv sa, for det er kun han som har rett til å dømme, alle vi skal leve på nestekjærlighet og vite at de får sin straff i etterlivet, så de skal få leve så syndig de bare vil i dette livet. Worst case scenario: en eller annen tulling som tror han er guds utvalgte (profet) prøver å "redde" oss fra det moralsk forkastelige liv vi lever.

Lenke til kommentar
Det er merkelig hvor ufattelig mange kristne som er ute etter å dømme, for så å legge bibelen til grunne. Bibelen sier da vitterlig at kun Gud kan dømme?

Kirkens holdning til homofili har alltid bygd på de negative skriftene som finnes i GT og NT. Hovedtemaet ligger ikke rundt at det er to menn som har sex, det ligger rundt at de nyter det. Avholdenhet, kyskhet og dydighet blir fremhevet som kristne idealer i disse skriftene, og seksualiteten ble generelt stemplet som syndig. Jomfruidealet ble dyrket i kirken, og seksualiteten ble ofte valgt bort ( av dem selv, eller foreldrene) ved å sende dem i kloster. Seksualiteten skulle ikke nytes, men kun brukes til forplantning. Homoseksualitet ble sett på som en unaturlig og pervers lyst som ødela gudsforholdet (1.Mos 19).

Så si meg, Quayle. Har du sex? Hvis ja, er du gift? Hvis ikke, så synder du, og jeg tar meg retten til å kalle deg pervers.

Er det egentlig merkelig? Gud har selv pålagt menneskene å steine andre som bryter enkelte av hans hellige bud.

5. Mos, 22.

23 Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, 24 skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, piken fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne. Slik skal du rydde ut det onde hos deg.

Om jeg har sex? Jepp, det hender at jeg og min samboer bedriver seksuell aktivitet. Du har helt rett, I guds øyne er jeg en synder og jeg har ikke noe problem med å innrømme det. Nå er ikke jeg religiøs så jeg driter i hva Bibelen sier og hva Gud eller Jesus eventuelt har sagt. Det vedgår ikke meg da jeg ikke tror på tullballet. Men i følge Bibelen så er jeg en synder, akkurat som at homofile ses på som syndere. Om jeg personlig ser på homofile som syndere? Nei, for synd er ikke en del av mitt vokabular, da synd for meg er ensbetydende med en høyerestående makt som har gitt oss lover og regler. Ser man dette fra synspunktet til de som faktisk bruker ordet synd*, altså de religiøse, så forstår jeg godt at de ikke liker homofile, da guden deres har fortalt dem det.

* 1 handling, tanke som strider mot Guds vilje få forlatelse for sine s-er / Kristus døde for våre s-er (1. Kor 15,3) / bekjenne sine s-er / s-ens lønn er døden (Rom 6,23) / leve i s- leve et syndefullt liv; særl tidl: ha seksuelt forhold til en person en ikke er gift med / arves-, dødss- / ulovlighet, forgåelse ha mange s-er på samvittigheten

Jeg håper du klarer å se forskjellen på hva Bibelen sier og hva ett rasjonelt tenkende menneske mener. Religion er roten til alt vondt i mine øyne. Uten religion ville ikke ekstreme muslimer fått så mye makt og fått folk til å sprenge seg selv, homofile ville i større grad bli akseptert m.m. Hvorfor homofile og andre grupper som ikke er ønsket av denne guden absolutt ønsker å tilbe ham, det forsår jeg bare ikke. Jeg har godtatt at Gud ikke liker meg jeg, derfor har jeg også meldt meg ut av DNK. Er jeg ikke ønsket så holder jeg meg unna, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Egentlig er det vel uaktuelt med kurering, de skal vel steines? En kvinner får faktisk 5(?) sjanser tror jeg det var mens menn blir drept ved første overtredelse.

Det er akkurat det som er poenget mitt Eplefe. Jeg driter i Bibelen, men I følge Bibelen så er homofili en synd. Om vi er enige i at det er en synd eller ikke er irrelevant. :)

Jeg håper bare at kristenfolket kan våkne opp snart og forkaste denne tullete religionen og heller oppføre seg som folk. Det er ikke bare homofile som er en styggedom, men som du nevnte også, en jente som har menstruasjon osv. Vi skal også ofre våre førstefødte til Gud:S Ikke faen om kristendommen er kjærlighetens religion.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen kur, så den diskusjonen er helt usaklig. Det finnes enkelte idioter som har klart å gjemme/glemme hele sin seksualitet bare for å bli godkjent av det lille pietistiske drittsamfunnet de bor i. Det er ikke en kur, det er et mye større problem.

Det sies vel at man kan kurere pedofili som også er en legning. Vil du si at det også er ett større problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...