Gå til innhold

Utsetter "high-end"-Phenom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. Det virker som AMD begynner å bli ganske bra presset av Intel. Så nå er det altså viktigere å tjene penger enn å lansere entusiast CPU'er i AMD leiren. AMD/ATI burde komme med noen rå grafikkort synes jeg, slik at de også kan ta markedsandeler fra nVidia.

 

Hvis disse effektgjerrige CPU'ene også egner seg bra i Laptop'er så tror jeg det er ett smart AMD trekk vi nå ser.

 

Jeg tror at de kunne tjent på å forenkle skjermkortutvalgene sine litt. Strengt tatt trenger en vel ikke mer enn 3 modeller for hver lansering.

 

1. Effektgjerrig modell som også tilbyr lydløshet

2. Budsjett modell som gir folket litt "krutt" for pengene

3. Råtass modell som suger watt og leverer det spillentusiasten vil ha

 

(3 modeller er kanskje litt lite, men det illustrerer bedre brukerens behov synes jeg. Det går sikkert an å finne på noe som forsvarer en fjerde modell også videre)

 

Jeg synes de burde sette seg litt i tenkeboksen angående navnevalg også. Den forvirrende nummereringsmetoden har levd lenge nok nå! Istedet kunne de brukt ord som reflekterer det du faktisk får, og kanskje heller kombinere det med GPU "navnenummeret" (R700 som ett eksempel) som det omtales med før lansering. Det velbrukte ordet "Silent" f.eks. Må esken på død og liv ha en kryptisk/uforståelig navngivning. Bildet utpå esken er sikkert ett godt nok trekkplaster, kombinert med heatpipes, store vifter og slikt. Det hadde nok gjort at han som bare vil spille, men som vet lite om hardware, lettere vil ha gått inn i en el-kjede og sagt at han skal ha akkurat "det skjermkortet". Det kunne kanskje gjort at de som nøler hadde handlet hardware oftere. Jeg vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...