Wild Berries Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei. Nå sitter jeg her med en 13 år gammel hannhund (German Sheppard). I lang tid ga vi han Labb fòr, men det fikk han utslett av. Og noen stygge hudutslett, som var nesten som vorter. Samt at han fikk åpne sår. Dette ble selvsagt behandlet for, hos dyrlegen, og vedkommende mente vi skulle prøve Specific Specific Hundefòr. Det ble også slutt på alt som har / hadde svinekjøtt i seg. Selvsagt fikk han dårligere ånde, siden de tyggebeinene han fikk reagerte han på. Men han har fortsatt å klø,(men nesten ikke "målbart) og det har kommet noen få vorter, etter bytte av fòret. Så nå kommer det store spørsmålet, hva slags fòr ville Dere gitt han ? Han har forvørig fått en injeksjon med vorenvet Vorenvet For å dempe kløen, og de få utslettene han har fått i skrittet. (Noe rød der, men eller`s pen) Han har også de typiske "liggesårene" som de aller fleste hunder har. Bilder vil komme senere, men først å fremst vil jeg ha Dere`s råd, vedrørende det mest allergivennlige fòret til han. Husk han er gammel, og ikke så aktiv som før i tiden. Han går en runde (6-8 Km) hverdag, men har "korte" tisserunder eller`s. Dette er han fornøyd med, og da "sliter" vi ikke han ut, "før" tiden.... Vennlig Hilsen W_B PS: I verste fall går han til de evige hunder`s jaktmarker Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Min hund går på Hills sensitive skin, etter å ha hatt noe utslett og kløe. Siden det er snakk om sår og uslett vil jeg ikke prøve å leke dyrelege, og du bør heller bestille time til en ekte lege Siden hunden er såpass gammel kan det være mye som spiller inn.. Ring veterinæren du Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Min hund går på Hills sensitive skin, etter å ha hatt noe utslett og kløe. Siden det er snakk om sår og uslett vil jeg ikke prøve å leke dyrelege, og du bør heller bestille time til en ekte lege Siden hunden er såpass gammel kan det være mye som spiller inn.. Ring veterinæren du Takker Dem for svar Har vært hos veterinæren, og vedkommende mente det var det beste å sende han til de evige jaktmarker Men jeg vil ha en annen veterinærs menning om dette, da hunden er meget aktiv ellers og det er min tredje hund. Og alle de andre har hatt noenlunde samme problemstilling, uten at en skulle sende de dit (evige jaktmarker). Så atter en gang, så Takker jeg Dem for svar, og skal følge Dere`s råd sendt til meg på PM. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis DU mener det ikke er nødvendig å sende han til de evige jaktmarker, så kan du ta en ringerunde hos flere dyreleger.. Han kan jo ha problemer utenom det du beskriver over. Kanskje en runde med blodprøver osv kan gi deg noe svar? Siden han har sår/utslett kan det være allergi.. Kløe/utslett på innsiden av låret, ved familiejuvelene kan komme av bakterier. Dusj han, eller vask der hvor han klør. Min hadde et lignende problem, men det gikk over etter hvert. Er han veldig plaget og har vært det lenge, kan det jo være annet som spiller inn. Lus feks??? Min har det nå Skal ta tredje og siste behandling til helga. Hvor lenge han har hatt det er det ingen som vet, men han har klødd og hatt et utslett på nesen en stund, uten at medisiner og salver hjalp. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Veldig mange (inkludert meg selv) erfarer at f. eks analkjertelproblemer samt kløe/allergi forsvinner ved å gå over til V&H. Det er mer "naturlig" mat, siden det er oppmalt innmat og ikke tilsatt mye ulumskheter. Tenk over at tørrfòr blir produsert for at det skal lukte godt, holde seg lenge. Og da må det naturligvis tilsettes en del ting som hundene i utgangspunktet ikke trenger. Kanskje det også har noe med å gjøre at hunder som har gått på det samme fòret i 9 år plutselig blir allergiske - min logiske sans tilsier at det er fòret som er endret da, ikke hunden. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville nok også vurdert Vom og hundemat pga kløe, men vi snakker om en 13 år gammel schæfer her! DET er GAMMELT til schæfer å være. Du har hatt hunden din lenge! Og hvor mye lenger tror du at du vil ha han? Å se endringer etter et forbytte vil mest sannsynlig da noen måneder, i beste fall.. Og jeg vet ikke.. men å bytte for på en 13 år gammel hund, som kanskje har slitt hele livet? Vi vet jo lite om hvor lenge hunden har hatt problemer, og når den ble satt på spesialfor osv... uansett vet jeg at Labb sjelden er bra for en hund som "har noen mangler" fra før.. Som veterinæren min sa. 9 av 10 hunder han fikk inn som hadde problemer med kløe, gikk på Labb. de aller aller fleste ble bedre ved bytte av for! Men vil du absolutt prøve å bytte for på han, ville jeg gått for vom og hundemat... Det er rått kjøtt, og hva er vel mer naturlig for hunden å spise enn det? marit, som har god erfaring med å bytte fra "blandt annet labb" til rå foring på både gamle schæfern og på aussien jeg har nå. (ser forøvrig at Bridie begynner å klø så for hu får tørrfor nå.. uansett type) Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Takker Dere alle for oppegående og konstruktive svar Nå synes ikke jeg at 13 år er gammelt, da eldstejenten ble mellom 15-16 år gammel. Og den var av den "Norske" rasen, som var mikset sammen med det som Tyskerne etterlot seg på Gardermoen etter WWII. Det var det en av hundeførene som hadde avtjent sin verneplikt på Gardermoen som fortalte, for han hadde hatt med disse hundene å gjøre opp igjennom alle årene til han gikk av med pensjon. Han var en av forsvarets mest betrodde hundeførere. Han var også den som fikk Adolf, til å bli den beste hunden som leiren hadde. (Adolf skulle være borte til bataljonsjefen kom tilbake etter en langhelg, siden han var uberegnelig). Og den andre jenten tok vi kjapt, når HD`en slo ut, etter å få gullsprøyter i hoftene. Men når det gjelder "gamlefar" i huset, så er hans almentillstand meget oppegående / bra. Han har fin farge og konsistens på avføring. Urinen ser bra ut. Og ikke lukter det annet enn "kåt" hund, da det er mange tisper med løypetid rundt oss. Han er sterk, klar og hører godt. Eller driver med selektiv hørsel....Spesielt når han ligger i sengen til en av ungene. Så det er derfor jeg vil samle mest mulig råd ifra flere, enn den ene veterinæren. For er det en ting jeg ikke vil, så er det at han skal lide, men som skrevet, hans almentillstand er meget bra. Bortsett fra disse små vortene, som kommer av reaksjon på kostholdet. Det var verre før, når han gikk på Labb fòr. Og det fikk han behandling for. Og gikk deretter på dette "bedre" fòret. Har snakket med andre som jobber med hund i sin jobb, og har også sett lignende forhold på de hundene der, og det er hunder som blir fòret med det aller "beste".... Så før "gamlefar" legger ut på sin siste reis, så vil jeg høre / lese mest mulig, få fatt i tips og råd, og så ta turen....(Den meget tunge turen ) Og bare for å ha skrevet det også, jeg kan ikke fordra vetrinærer, da den ene av de plystret og sang av "glede" når vi tok livet av den beste jenta jeg noen gang har hatt.... Det la en demper på en eller`s så trist men dog en nødvendig avsluttning på ett langt og lykkelig liv. Og jeg jobber innen helse, og har lært meg det at det er viktig med Second Opinoin. Siden det ikke var jeg som var der borte, men min fremtidige X. Så kom med mer, opplysninger er Dere snille. Vennlig Hilsen W_B PS: Bilder skal komme, men jobber 14 timers kvelds / nattevakt.... Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Hei.. Nå kommer det bilder.. Har sjekket muntlig / pr telefon hos andre oppegående klinikker, i tillegg til mange andre seriøse hundeeiere. Det kan finnes håp.. Men skal få time hos en ny Veterinær så fort som overhodet mulig. Bilder : Så har jeg fått denne forklaringen av noen andre : Våteksem Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Huff da.. stakkars 'liten'. Håper dere finner ut av det. Utslett og sår er ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hei, Takker Dere alle for konstruktive svar Nå har jeg hatt en uke med diverse spørsmålstillinger, vedrørende dette om å "holde" livet til gamlefar i kanskje 1-ett år lenger. Mye følelser og mange vonde tanker for og imot. Det verste er at det virker som om dyrene våre vet hva som skjer Anyway, jeg oppsøkte ikke en ny dyrlege, siden samboer var psykisk innstillt på at det gikk en vei, og ungene i huset la merke til at alt ikke var slikt det burde være.... Så idag den 22 Januar 2008, klokken 1745, trakk gamlefar sitt siste trekk. Vi var på stranden slikt at han fikk lekt og herjet med sanden, slikt som han pleide å gjøre Så nå er vi ett familie medlem mindre, og at det setter følelser igang er sikkert og vist. Gråter alltid, når en tar den lange turen dit. Gamlefar har fulgt begge ungene ifra de ble født og frem til idag, med stor glede for han og de. Og ja, han passet meget godt på de. Så nå skal en se fremover, og forsøke og hjelpe mine 2-to guttevalper til å tenke på den tiden vi hadde i sammen med han. R.I.P Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Nå fikk jeg en stor klump i halsen.. Sukk. Du har nok gjort det rette, men du verden så trist. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Veldig trist, men helt sikkert det rette valget. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Do not stand at my grave and weep, I am not there. I do not sleep. I am a thousand winds that blow. I am the diamond glints on snow. I am the sunlight on ripened grain. I am the gentle autumn rain. When you awaken in the morning's hush I am the swift uplifting rush Of quiet birds in circled flight. I am the soft stars that shine at night. Do not stand at my grave and cry; I am not there. I did not die. Endret 23. januar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Do not stand at my grave and weep, I am not there. I do not sleep. I am a thousand winds that blow. I am the diamond glints on snow. I am the sunlight on ripened grain. I am the gentle autumn rain. When you awaken in the morning's hush I am the swift uplifting rush Of quiet birds in circled flight. I am the soft stars that shine at night. Do not stand at my grave and cry; I am not there. I did not die. Takker Dere alle for støtte, setter også stor pris på ett meget flott dikt Har ett dikt liggende jeg og, men jeg kan ikke finne det enda, det forklarer mye for oss hundevenner. Den som leter den finner. Takker Dere atter engang for støtten, skal vise dette til min 2-to guttevalper. Vennlig Hilsen W_B PS: Og der "røyk" gullfisken også. Fikk beskjed nå.... Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Her er diktet jeg fant engang på nettet. Bønner til mennesket Mitt liv varer kun 10-15 år. Enhver atskillelse fra deg, sorg for meg. Tenk på det før du anskaffer meg. Gi meg tid til å forstå hva du forlanger av meg. Gjør meg tillitsfull- det er hele mitt liv. Vær ikke sint på meg lenge omgangen - og sperr meg ikke inne som straff. Du har ditt arbeid, din hobby, dine venner - jeg har kun deg. Snakk med meg, selv om jeg ikke forstår ordene dine, så forstår jeg når stemmen din gjelder meg. Du skal vite at jeg aldri glemmer hvordan man er mot meg. Før du slår meg, så tenk på at jeg med letthet kan knuse hånden din, men jeg gjør ikke bruk av makt. Når du blir irritert på meg, fordi du har hastverk så tenk på at jeg kanskje har vondt i magen, kanskje lå for lenge i solen, kanskje jeg are er trett eller lei meg. Ta deg av meg når jeg blir gammel - også du blir gammel en dag. Vær alltid hos meg når jeg har det vondt og vanskelig, alt blir lettere for meg, fordi jeg har deg. Endret 14. februar 2008 av Wild Berries Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå