glimpze Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hei! Håper denne passer best på hovedkort-fløyen fremfor minne fløyen. Min PC bygde jeg for rett over 2 år siden nå. Den har socket 939 og for øyeblikket har jeg 1gig 667mHz DDR2 ram (hvis ikke jeg husker heeelt feil, bor ikke hjemme lengre og bruker ikke denne pcen så alt for mye for tiden). Med tiden må jeg bygge meg ny pc, da denne jo sakte, men sikkert sakker akterut. Men siden minne er så svinebillig nå, så lurte jeg på å kjøre i 4gig med ram i den. Tross alt hjelper jo dette noe. Men, hva slags ram passer til socket 939 og evnt. hva slags ram bør jeg gå for? På forhånd takk! edit: Har MSI K8N Neo4 hovedkort Endret 10. januar 2008 av glimpze Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er ikke ddr2 som du har på det. Det er ddr. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er ikke ddr2 som du har på det. Det er ddr. Riktig Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10529 På linken til komplett her så ser du et lite utvalg av hva du kan kjøpe Bare pass på at du kjøper DDR-DIMM PC3200 så skal du være på trygg grunn Foresten så er ikke DDR-minne direkte svinbillig, det koster "ca" det dobbelte av DDR2 +/-. Endret 10. januar 2008 av Gree Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10529På linken til komplett her så ser du et lite utvalg av hva du kan kjøpe Bare pass på at du kjøper DDR-DIMM PC3200 så skal du være på trygg grunn Foresten så er ikke DDR-minne direkte svinbillig, det koster "ca" det dobbelte av DDR2 +/-. jepp. ble skuffa selv. trodde jeg hadde blitt rik da jeg fikk et lite lass med ddr2 moduler fra jobben.. viste seg å være verdt rundt 90 kr stykket so-dimm Lenke til kommentar
glimpze Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det er ikke ddr2 som du har på det. Det er ddr. Du har så klart helt riktig Men hvorfor er ddr dobbelt så dyrt som ddr2? Og er det noen "rask" måte å se hva slags minne som passer til hva slags socket? Er det kun ddr-dimm pc3200 som passer på socket 939? Endret 12. januar 2008 av glimpze Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 alt av ddr minne passer til socket 939. men man er avhengig av at minnet klarer buss hastigheten som hk jobber med. pc3200 jobber på 400mhz. grunnen til at ddr2 er billigere er fordi det er det som blir solgt mest av. sier seg egentlig selv. Lenke til kommentar
glimpze Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 alt av ddr minne passer til socket 939. men man er avhengig av at minnet klarer buss hastigheten som hk jobber med. pc3200 jobber på 400mhz. grunnen til at ddr2 er billigere er fordi det er det som blir solgt mest av. sier seg egentlig selv. Hvor kan jeg se om minnet klarer buss hastigheten til hk'et da? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 når du bestiller nytt minne står det hvor mange mhz minnet går på. du kan også se i bios når du starter maskina. Eller så kan du laste ned cpuz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå