uvex Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Just bygd ny pc, spec: AMD Athlon 64 X2 6000+ MSI K9A Platinium MS-7280 580X chipset 2X OCZ2VU8004GK minnebrikker, 4 GB Geforce 8800 GT Problemet mitt er at jeg får kun startet opp med den ene minnebrikken i om gangen, vet at begge virker testet dem separat. Vet at de skal ha 2.1V, og i bios står til 1,8V orginalt, men selv om jeg stiller til 2,1V i bios så starter den ikke med begge i, må jeg forandre Volt på cpu også? elller må jeg gjøre noe anna i tillegg ??? Vil gjerne kunne utnytte begge brikkene!! Endret 10. januar 2008 av uvex Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hm snodig det der. Burde jo fungere. Har du nyeste bios oppdatering? Og en annen ting: Hvis hovedkortet har mer enn 2 minneslott, har du prøvd å sette rambrikkene i andre kombinasjoner? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Uppdate bios. http://www.ultimatebootcd.com/ I bios sett korrekt spenning og timings for minne ditt. Boot cd--velg memtest86+ 1.70-- Kjør et par pass,kun 0 feil er ok her. Prøve flere slot Øk til 1.45v nForce SPP = NB(System Platform Processor = North Bridge Voltage) Husk. Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Her har du skrevet feil finner ikke noe når jeg søker. OCZG8002G Endret 10. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå