Gå til innhold

Hvilket skjermkort er dette? :)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Først vil jeg bare si, ja jeg kan egentlig veldig lite om data. Så vær vennlig, alle har vært der jeg er, ikke kom med usakelige kommentarer som "i lol'd"

Lurer på hvilket skjermkort det er som står i en maskin jeg har her. På selve skjermkortet sto det følgende: 8800 GTS PCI-E 640MB DDR3 TV-OUT 2DVI.

Er det noe av disse? Kort 1 Kort 2

Denne PC-en skal nemlig kobles til TV'n med HDMI kabel, å jeg har som sagt 0 peiling på om jeg kan gjøre dette.

Kan jo også nevnes at jeg lurer på hvordan jeg kan se fulle navn på komponenter i PC-en, på selve PC-en om det er mulig.

Noe hjelp til en ny bruker? :dontgetit:

Endret av Aela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet du har er av samme type som du har linket til ja. Forskjellen på de du har linket til er garanti på overklokking (og kanskje noe annet) på kort 2.

For å koble til TV-en med HDMI trenger du en HDMI til DVI adapter og en HDMI kabel.

Eventuelt kan du kjøpe en DVI til HDMI adapter og en DVI kabel (som du har fra PCen til skjermen) istedenfor.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Denne kabelen fører kun bilde, ikke lyd.

Sorry, tenkte selvfølgelig ikke på at han skulle ha lyd også.

Antageligvis er det slike kontakter ved siden av HDMI kontakten på TVen, som skal brukes til å overføre lyd sammen med HMDI, men det bør du skjekke. Hvis det er det må du bruke denne kabelen for å overføre lyd. Hvis du er i tvil, får du si hvilken TV du har.

Denne kabelen fører kun bilde, ikke lyd.

Ifølge elkjøp fører bilde OG lyd, er du helt sikker på det du sier? Isåfall, hvilken kabel må jeg ha for begge deler?

HDMI overfører bilde og lyd, men DVI overfører bare bilde, og siden du bare har DVI på PCen må du overføre lyd ved siden av.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Har tenkt og kjøpe denne tv'n. Med tydeligvis så må jeg jo ut med nesten 900kr bare i kabler, siden jeg må ha 10m. Om jeg tar kablene på gulvet rett over til tv'n klarer jeg det med 5mm (600kr) men å ha de liggende rett på gulet er jo i seg selv ikke veldig fint, å ikke serlig praktisk heller. Synes dette ble veldig komplisert igrunn :(

Endret av Aela
Lenke til kommentar

Du kan bruke VGA istedenfor DVI-HDMI. Det gir litt dårligere bilde, men det er billigere. Det pleier å følge med en DVI til VGA adapter til grafikkortet, men hvis du ikke har det må du kjøpe det. I tillegg trenger du VGA kabel og minijack lydkabel. Det varierer litt om det er denne eller den forrige lydkabelen jeg linket til som brukes sammen med VGA, men jeg er ganske sikker på at det er denne som er riktig til den TVen.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...