Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internetten stopper plutselig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører Vista og har stort sett aldri hatt noen problemer. Men nå i de siste månedene har jeg fått et problem. Intetten min stopper plutselig å fungere, eller den fungerer halveis. Det funker ikke å bytte bruker, og det eneste som funker er å vente litt til den plutselig kommer tilbake, eller restarte. Jeg får ingen beskjed om at en tilkobling er brutt, jeg må bare refreshe eller gå inn får å se om den har kommet. Når den er borte går det forsatt ann å laste ned. MSN fungerer ikke, eller altså den er oppe men får sånn error hver gang jeg sender meld, så jeg er egentlig ikke tilkobla. Jeg har også prøvd både Opera, explorer og firefox, samme problemet. Noen som vet hvordan det kan løses uten å formatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ville vel først sjekket ut om det er vista'en, routeren, eller modemet, kan være problemskapere... Hadde selv et lignende problem, lånte ny modem hos min internettlevrandør, og alt funket glimrende.

For å sjekke om vista er problemet. Last ned en linux version du kan boote opp via cd/dvd.. eller bruk en xp cd du har liggende og innstaler i tillegg...

- kanskje greit å sjekke router/modem først ved å låne av noen du kjenner. i og med at det er litt raskere

Lenke til kommentar
Hmm, ville vel først sjekket ut om det er vista'en, routeren, eller modemet, kan være problemskapere... Hadde selv et lignende problem, lånte ny modem hos min internettlevrandør, og alt funket glimrende.

For å sjekke om vista er problemet. Last ned en linux version du kan boote opp via cd/dvd.. eller bruk en xp cd du har liggende og innstaler i tillegg...

- kanskje greit å sjekke router/modem først ved å låne av noen du kjenner. i og med at det er litt raskere

Vel det er noe med pcen/vista eller no, internetten fungerer nede når den ikke gjør det her, som er tilkoblet samme modem som denne pcen.

Lenke til kommentar

Dette kan minne om noe som jeg har hatt problemer med. Det har skjedd at modemet har hengt seg og at den ikke kunne fornye ip-adr.

men de som ikke hadde behov for det og hadde hatt den samme over lengere tid, fungerte normalt. Prøv å slå av modemet å trekk ut strømmen i 10 minutter og se om det hjelper.

EDIT: vel leste førsteposten litt nøyere og det var vel ikke helt de samme problemene, men det er jo ikke noe i veien for å restarte modemet etter en pause på 10 min uansett selv om jeg har mine tvil om det hjelper.

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...