Gjest Slettet+127836 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei alle og enhver. Vil denne: LINKSYS Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g, WPA, QoS, 4P switch, Linux (WRT54GL) og denne: SDM SDM Expresscard 10/ 100/ 1000 dongleless (Agere chip) (SD-X1310) greie å kommunisere? Og er den expresscard saken en slik som puttes inn i en hvilken som helst halvmoderne bærbar pc? Jeg skal ha meg trådløst nett, og det ville jo vært bæsj om det ikke fungerte. Takker for svar og forslag til andre trådløste routere og nettverkskort. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Det nettverkskortet du har valgt er ikke trådløst. Er du sikker på at den "halvmoderne" PCen din ikke har innebygd trådløst nettverkskort? Jeg trodde alle nyere bærbare hadde det, men nå har jeg ikke så god peiling på bærbare. Hvis du uansett må ha et nettverkskort, har du i hvert fall et par valg. Enten et USB-adapter som f.eks. Linksys WUSB54GC, eller hvis PCen din har en PCMCIA-port, kan Linksys WPC54G kanskje være noe. Dette er kun eksempler, og jeg har ikke erfaring med disse selv. Ta en titt i prisguiden for andre alternativer. Begge kortene skal i hvert fall fungere med den ruteren du har valgt. En fordel med et USB-adapter er at du kan koble den til via en USB-kabel, da har du mulighet til å flytte den litt rundt for å få best mulig signal. Hvis du har behov for å flytte store datamengder mellom PCer i et lokalnettverk, ville jeg ha valgt utstyr med støtte for høyere hastighet. Skal du i hovedsak bruke det mot internett, holder 54 Mbps i massevis. Uansett hva du måtte finne på å kjøpe, pass på at det har støtte for WPA-kryptering som et minimum. Endret 10. januar 2008 av geir_a Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for svar! Ja jeg leste meg til at WPA var minimum, så det skal være med. Tror jeg går for det trådløse pcmcia kortet du linket til, og den trådløse linksys routeren jeg opprinnelig hadde lest meg til at skulle fungere ok. Det holder fint til surfing og internett, og det er stort sett det det trådløse skal brukes til uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå