Gå til innhold

Problemer med 8800GT i SLI, Vistax64

OndApe

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nettopp skaffet meg et Foxconn 8800GT fra netshop. Jeg hadde et Inno3D 8800GT fra før av. Det første jeg gjorde før jeg skulle til å teste oppsettet var å avinstallere de gamle driverne.

Inno3D-kortet fungerer helt fint. Når jeg prøver å sette de i SLI (med SLI-bridge selvsagt), vil ikke pcen starte opp. Har prøvd å starte pcen med bare det nye kortet i, da bruker pcen mye lengre tid enn vanlig til å boote opp, men jeg får ingenting på pc-skjermen (ser bare FF-koden på hovedkortet mitt).

Jeg har prøvd å ha Inno3D-kortet som master og det andre som slave, da fungerer det ikke (bare noen koder som gjentar seg om og om igjen på hovedkortet, skal skrive dette ned senere. EDIT: OA, C1 og 6B). Når jeg setter Foxconn som master og Inno3D-kortet som slave (med skjermen plugget inn i dette ettersom jeg ikke får noe bilde med Foxconn-kortet), kommer jeg til en skjerm der det står: "The graphic card detected in PCIEX16_2 or 3. Please move to PCIEX_1 for non-Multi-GPU".

Så til spørsmålet, gjør jeg noe feil eller er det kanskje bare Foxconn-kortet som er dødt?

Hardware:

Q6600

ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2x1gb

Mist 1000W (så tror ikke strøm er noe problem)

Inno3D 8800GT

Foxconn 8800GT

Samsung T166 500GB

Har vært svært forsiktig når det gjelder håndtering av kortet, har hatt på antistatisk lenke og greier :p Kanskje legge til at jeg kjører nyeste versjon av BIOS på hovedkortet mitt også.

Takk for all hjelp!

Edit: Legger til hva kodene betyr i følge manualen:

0A:

1. Disable PS/2 mouse interface (optional)

2. Auto detect ports for keyboard & mouse followed by a port & interface swap (optional)

3. Reset keyboard for Winbond 977 series Super I/O chips

C1:

1.Detect memory

- Auto-detection of DRAM size, type and ECC

- Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)

6B

Program chipset registers according to itemes described in Setup & Auto-configuration table

Fant også ut at når jeg prøvde å bare ha Foxconn-kortet i, kom det kode 7F som betyr:

Switch back to text mode if full screen logo is supported

- If errors occur, report errors & wait for keys

- If no error occur or F1 key is pressed to continue: Clear EPA or customization logo

Prøvde i hvert fall å bytte til text mode fra full screen logo, men det hjalp ikke.

Endret av OndApe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...