OndAnd Skrevet 9. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2008 hei hva syne dere om dette bilde er noe av det første jeg har tatt med speilrefleks Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 9. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2008 Reduser størrelsen på bilde før du legger det ut, så det tar mine plass for dine egne vedlegg og så det ikke tar så lang tid å laste. Selve bilde synes jeg blir litt kjedelig, det blir liksom ikke så veldig mye mer en ett snapshot av en by. Samtidig ble det veldig rotete og ikke noe spesielt sted og sette fokus på. Men stå på, jeg er sikker på du vil få stor glede av kameraet ditt! Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Har tatt en del lignende bilder, og tror det ville vært lurt å ha en større blenderåpning. Her har du fått en del diffraksjon. Gå for noe mellom 5,6-11. Komposisjonen er grei, og vinkelen er spennende, men jeg tror du ville fått et bedre bilde hvis du tok det litt lavere nede. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Litt lavere, og litt nærmere fredspris-huset! Tror det kan bli fint! Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Bare for å være kontroll freak.. Du skal alltid fjerne logoer på bygninger etc om du ikke har godkjenning fra butikkene etc. Bildet hadde vert tøft om du hadde croppet det litt tettere fredspris-huset, og rammet det inn og hengt det i resepsjonen nede ved bygningen. Synest dessverre ikke noe om bildet som det er nå.. Det er for mange andre bygninger rundt der, himmelen er grå og kjedelig, og det står masse av reklame på bygningene. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Har tatt en del lignende bilder, og tror det ville vært lurt å ha en større blenderåpning. Her har du fått en del diffraksjon. Gå for noe mellom 5,6-11. Komposisjonen er grei, og vinkelen er spennende, men jeg tror du ville fått et bedre bilde hvis du tok det litt lavere nede.Ut fra EXIF set det ut til at trådstarter har brukt f/4, så diffraksjon er det neppe. Men det var ikke imponerende skarphet, nei... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Bare for å være kontroll freak.. Du skal alltid fjerne logoer på bygninger etc om du ikke har godkjenning fra butikkene etc. Hvorfor det egentlig? Fasadene er jo i det offentlige rom. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Du skal alltid fjerne logoer på bygninger etc om du ikke har godkjenning fra butikkene etc. I likhet med påstanden i en annen tråd, om at det er "så og si ulovlig" å vise ansiktene til folk på bilder tatt på offentlig sted, så er dette det rene, skjære tøv. Hvor har du dette fra? Endret 10. januar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Oops, sorry, glemte å lese exif. Da er det ikke diffraksjon. Men det er helt utrolig uklart til blender-valget, kanskje du burde se på noe ny optikk. Du burde vel også hatt en litt mindre blenderåpning enn f/4 kanskje. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Bare for å være kontroll freak.. Du skal alltid fjerne logoer på bygninger etc om du ikke har godkjenning fra butikkene etc. Hvorfor det egentlig? Fasadene er jo i det offentlige rom. Tom Du skal alltid fjerne logoer på bygninger etc om du ikke har godkjenning fra butikkene etc. I likhet med påstanden i en annen tråd, om at det er "så og si ulovlig" å vise ansiktene til folk på bilder tatt på offentlig sted, så er dette det rene, skjære tøv. Hvor har du dette fra? Hadde om dette på skolen en gang, og så stod det på ei nettside jeg var innom en gang. Personlig driter jeg i dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå