V5R1X Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk regning i dag fra OneCall. For moroskyld sjekket jeg på OneCall's "Mine sider" hva jeg hadde brukt penger på i desember, og da la jeg merke til noe mistenkelig. Et nummer på seks sifre hadde trukket 7 kr av meg, og tjenesten stod oppført som "SMS innhold". Problemet er at jeg ALDRI har bestilt SMS innhold, og låner heller ikke bort mobilen til andre personer. Dette sekssifrede nummeret, som faktisk varierer, har trukket 7- og 11 kroners beløp fra meg ca. 3-4 ganger månedlig helt siden jeg fikk OneCall. Eksempler på hva dette nummeret varierer imellom: 200347 198507 188147 Nei, jeg får aldri noe innhold til mobilen min heller. Og jeg er ikke alene; min samboer har også OneCall-abonnement og blir trukket for "SMS-innhold" i samme grad som meg. I noen tilfeller er det de samme sekssifrede numrene som trekker fra oss begge. Noen som vet hva dette kan være? Noen andre med OneCall-abonnement som har de samme trekkene? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har ikke samme probl som deg,men jeg får opp specs for februar jeg... Glad jeg bestilte talkmore istad. Lykke til med å kontakte kuneservice,j-core. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 1881 - Opplysninga (Telenor) 1985 - Inpoc (nummeropplysing osv.) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 1881 - Opplysninga (Telenor) 1985 - Inpoc (nummeropplysing osv.) Vil disse vises som sekssirede på telefonregninga? Til trådstarter: Jeg ville kontaktet OneCall pga. dette og høre spesifikt etter hva disse tjenestene er. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 1881 - Opplysninga (Telenor) 1985 - Inpoc (nummeropplysing osv.) Vil disse vises som sekssirede på telefonregninga? Til trådstarter: Jeg ville kontaktet OneCall pga. dette og høre spesifikt etter hva disse tjenestene er. Nei, de vises som firesifrede. Har sendt mail. Venter på svar. Sjekk denne linken. Tja, jeg er medlem av Ung1881.no for gratis SMS-er, men jeg trodde ikke at disse tok noe betalt. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vil disse vises som sekssirede på telefonregninga? Ja. 2003 - TV3 http://216.239.59.104/search?q=cache:r5MEM...;cd=4&gl=no Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Vil disse vises som sekssirede på telefonregninga? Ja. 2003 - TV3 http://216.239.59.104/search?q=cache:r5MEM...;cd=4&gl=no Hvordan mener du at dette er relevant for mitt tilfelle? Har ikke sendt SMS til TV3, og har heller aldri mottatt reklame til min mobil jeg ikke vet hvor kommer fra, eller hvorfor den kommer. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 No sette du meg fast. Men eg meiner i alle fall at firesifra nr. vert sekssifra på mobilrekningane eg får frå One Call. Vert spennande å sjå kva svar du får på mailen. Lenke til kommentar
Thomas_OneCall Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Det stemmer at firesiffrede nummer fremkommer som sekssiffrede på faktura. De fire første er selve kortnummeret og de to siste angir takstklasse. Håper du ble litt klokere av det. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Hei Det stemmer at firesiffrede nummer fremkommer som sekssiffrede på faktura. De fire første er selve kortnummeret og de to siste angir takstklasse. Håper du ble litt klokere av det. Utgående kommunikasjon til firessifrede nummere vises som firesifrede på faktura, mens innkommende kommunikasjon fra disse vises som sekssifrede. Det er her forvirringen har oppstått ja. Burde egentlig ha forstått såpass utifra numrene, men ble tydeligvis blendet av takstklassesifferene. At tjenesten ble beskrevet som "SMS innhold" gjorde nok ikke forvirringen noe bedre. Takk for hjelpen! Da kan jeg sove trygt igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå