Gjest Guest_gjest_* Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei har en veldig stor problem som jeg har slitt med. Det er en jente som jeg har jobbet med veldig lenge og i de siste årene har jeg likt henne veldig godt. Men har ikke turt å si noe til henne før, på grunn av alder forskjellen og at hun hadde og forsatt har en kjæreste. Nå som jeg er 20 år og hun 29 føler jeg at jeg vil bare si det og bli ferdig med det. Enten hun liker meg eller ikke liksom. Helt intil en dag på bursdagen til en venn, hvor begge hadde påført seg noe menge med alkohol. Hadde vi en samtale og der kom det ut, hun sa at hun likte meg og hvor hun ikke kunne si det siden jeg var så ung osv. Og kysset kom vel noe i etterkant. Jeg viste at det var galt og passet på at det ikke skulle skje noe mer en det kysset siden jeg viste at hun hadde en kjæreste. Men selv om jeg husker den dagen veldig godt og alt jeg sa mente jeg, vet jeg ikke om hun mente det hun sa. Vi har ikke snakket sammen siden hendelsen og det har godt dager nå. Jeg sitter å forundrer om jeg skla si rett ut hva jeg føler edru denne gang Som sagt har jeg likt henne veldig veldig lenge og har nesten gitt opp helt til den dagen skjedde. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 det er jo mange ganger jenta er eldre så jeg ser ikke problemet med dette. når aldersforskjellen er såpass stor kan det hende det er store forskjeller på det mentale planet som gjør at det ikke vil fungere. da jeg ikke kjenner noen av dere blir det litt spekulasjoner så jeg vil anbefale deg å prøve deg iallefall. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Så å ha respekt for et forhold betyr ingenting? Kan i det minste holde deg noe i bakgrunnen til det eventuelt går dårlig mellom dem og så være der for henne? Ellers ser ikke jeg heller noen problemer med alderen, er noe som betyr lite med tanke på at man kan være veldig moden eller veldig umoden for alderen. Så det blir ganske individuelt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har stor respenkt for det og det har derfor jeg har hold meg i bakrunnen i et år og har neste mistet håpet. Men når det skjedde, da var det liksom håpet var der Selfølgelig er det det som stopper meg nå også, er veldig klar over på at hun har kjæreste og det der. Så det er veldig forvirrende akkurat nå. Skal jeg snakke om det eller ikke. Og jo lenger jeg venter jo mer det suger. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ring hu da! Hvis hu har følelser for deg, spiller det ingen rolle om hu har en kar. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Se for deg at du er han fyren da. Du har ei dama du er utrolig glad i henne. Så plutselig får du vite at hu har finni seg en ny (alder har ikke noe å si) og hu dropper deg for å være med han. Jeg slenger meg på at du bør avvente situasjonen. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det spiller ingen rolle hvis hun har følelser for trådstarter. Når hun ikke har kids, er gift eller er forlova er hu fritt vilt. Typen hennes skal kunne holde på dama si. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Det spiller ingen rolle hvis hun har følelser for trådstarter. Når hun ikke har kids, er gift eller er forlova er hu fritt vilt. Typen hennes skal kunne holde på dama si. Vel, når alt kommer til alt baseres det spørsmålet om det er "ok" å prøve seg på en person som har et forhold til noen, på selvbildet man har, norm og regler, hvordan man oppfatter dette. Teknisk sett er det "greit" å prøve seg på ei jente om hun er i et forhold, om hun er gift, om hun har barn, whatever. Det er ikke ulovlig på noen måte, og når alt kommer til alt er det opp til forholdet jenta er i, det som er mellom jenta og han andre fyren, som teller. Har de et sterkt forhold, blir resultatet ikke positivt, men hvis forholdet er svakt så tar jenta en avgjørelse på basis av dette. Selvsagt kan man si at det er "unfair" å utfordre forholdet, og det er som sagt dette som kommer på personen som utfordrer forholdet sitt selvbilde og normer. Ergo, trådstarter må selv finne ut om han har noe i mot å være "uetisk" i noen sine øyne, samt om han mener det er realistisk å oppå noe med å utfordre dette forholdet. Endret 10. januar 2008 av .skaarj Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Atlså enig med det du sier skaarj. Akkurat nå vet jeg ikke om hvor realistisk en forhold med henne kommer til å bli. Alt er på en måte en rullet. Sort eller rødt. Det kan gå eller ikke. Men alt jeg driver å tenker på om dagen er at jeg vil være med henne. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 . Jeg viste at det var galt og passet på at det ikke skulle skje noe mer en det kysset siden jeg viste at hun hadde en kjæreste. Det er ikke ditt problem! Det er henne som velger å ta det skrittet, så ta deg et balletak og vær en mann for henne nå! Var ute for det samme sjæl når jeg var 20, og dama var 26-27. bare å gi jernet.. bokstavelig talt Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Min 18-år gamle kamerat er sammen med en 35-år gammel dame. De har det helt fint sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå