Centuss Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei! Nettopp startet opp den nye PC-en min for første gang, og det første jeg gjorde var å sjekke temperaturen i bios. Temperaturen var på hele 60 grader, og fortsatte å stige opp til 70 i løpet av en 20 sekunder, helt til jeg skrur av PCen for å ikke gjøre skader. Slo på PC-en igjen og finner ut at voltage til CPU står på 1.6!. Setter så denne ned til 1.25 og håper på det beste. Ventet litt så CPUen skulle bli avkjølt, og starter igjen. Denne gangen stiger ikke temperaturen så fort, så jeg skrur av PC-en når det gikk over 70 grader. Nå sitter jeg fast, og lurer på hva jeg skal gjøre. Hardware: Asus Maximus Formula Q6600 G0 Kingston PC6400 800MHz CF 3850 Noctua u12p m/12cm vifte med AC5. Skal også nevnes at siden kjøleren var veldig høy, fikk jeg ikke plass i kabinettet, så jeg klipte av de øverste bitene til varmerørene med en avbiter, og samtidig måtte jeg ta av to stk av "finnene" for å få plass. Vet ikke helt om dette er hvorfor jeg oppnår så høye temps i bios. Det er i hvert fall sikkert at det ikke er noe galt med festingen av selve kjøleren, og at temp som er lest av stemmer fordi jeg brenner meg når jeg tar på sokkelen til kjøleren. Tempen på NB og SB er normale, 36C ca. Takker kjempe mye for alle svar og ideer, på forhånd . http://dump.no/files/94e66d1511e6/IMG_1131.JPG http://dump.no/files/94e66d1511e6/IMG_1134.JPG http://dump.no/files/94e66d1511e6/IMG_1135.JPG http://dump.no/files/94e66d1511e6/IMG_1138.JPG Endret 9. januar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 at det var? kappet varmerørene? tror ikke det er noe genistrek altså.... Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 at det var? kappet varmerørene? tror ikke det er noe genistrek altså.... Hva er galt med det? Det var bare på toppen og de to øverste finnene jeg fjernet, kan dette virkelig ha noe å si ? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) ett varmerør vil ikke virke om det åpnes og veske/damp som er inni det slipper ut. Nå er jeg ikke helt sikker på at de "varmerørene" som benyttes til cpu-kjølere egentlig virker som varmerør, eller om de bare leder varme pga metallet i dem. Sjekk om du beskadiget bunnen på kjøleren, eller loddingen mellom rør og bunn på kjøleren når du kappet rørene. Endret 9. januar 2008 av Delish Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 inni varmerørene er (VAR) det jo et kjølemedie Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 inni varmerørene er (VAR) det jo et kjølemedie Hva tenker du på? En gass, eller et vacuum? Vi hørte ikke noen lyd da vi klippet over disse. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) litt væske, og litt av denne væskens gassform. edit: litt nyttig lesestoff Endret 9. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 sett på stock vifte og bestill ny kjøler Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg la til noen linker med bilder av hvordan det ser ut. Skulle jo egentlig tro at når jeg klemte/klipte av heatpipesa så ble de "forseglet" på nytt? Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) enig med SirAmp. kast denne kjøleren, sett på stock. bestill Noctua uh9 feks, den er mindre. selv om det er en utrolig bra kjøler, dette her da.. eller bestil samme, og kutt i kabinettet. Endret 9. januar 2008 av The True Negoliaz Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Yey. 550 kr rett i dass...snakker om dyr lærepenge. Blir vel en god stund til jeg kjøper ny kjøler nå ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå