Gå til innhold

Transparecy i Adobe Premiere


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne få en logo til å suse over den eksistrende videoen min. Tenkte at det er ganske greit å lage hvis jeg putter inn bildefiler (tekst med gjennomsiktig bakgrunn) slik at kun teksten på bildet vil synes....

 

nå har imidlertidig min versjon av adobe premiere 6.5 problemer med å importere gif filer av en eller annen merkelig grunn. Nå skal jo TIF filer også kunne støtte dette med (transparecy), vet ikke om man kan gjøre slik at premiere klarer å støtte slike filer...

 

andre måter å til det at tekst fyker over skjermen (har teksten som bildet, litt spesiell tekst som man ikke kan lage i premiere)....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drit i gif.

T3h clue er f.eks å lage logoen din i psd/jpg, med hvit/svart/gul bakgrunn. Lag bakgrunnen i EN farge, så du får en slik bluescreenfunksjon, eller noe slikt.

Ta å importer bildet inn i Premiere, og legg det der logoen skal komme inn (altså på en annen videotrack) Så merker du begge klippa, og trykker ctrl-g.

 

Så velger du du et eller annet, tror det var noe med black eller white.. Du finner det ut, kommer du deg dit klarer du resten..

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å lage bakgrunn... Premiere kan importere .psd individuelle layers, og kan også bruke alpha-kanalene som man kan lagre i .tif filer. Dersom du f.eks. har lagret logoen i tif og lagret med transparency, legger du bare bildet på videospor 2 eller høyere og setter bildet til å bruke alpha channel som transparency. Mye bedre enn å bruke chroma-type keys som blue/greenscreen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...