Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er denne BMW 520i (E39) et greit kjøp?


Anbefalte innlegg

Forhandler gir deg jo som regel 1 års garanti så det kan lett være verdt de ekstra 14 000 kronene.... Ellers ser begge bilene OK ut. Men om du kunne samla sammen noen tusen til ville jeg kjøpt meg en som er litt mer velutstyr, MED SKINNSETER, dette mener jeg er obligatorisk i en slik BMW..

Forhandler gir vel som regel 3 måneder, ikke 1 år. Hos forhandler får man sjelden prutet veldig mye. Man klarer sikkert å få års- og omreg.avgift med i prisen, men ikke så mye mer tipper jeg.

 

Hvor mye har du egentlig tenkt til å bruke på bil totalt? Kan ikke tenke meg at denne er spesielt billig å forsikre, bare sånn at du er klar over andre store kostnader som påløper seg igjennom ett år. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mer utstyr burde jeg ha egentlig? Synes egentlig det som er listet opp er ganske kurrant. Skinnseter er helt klart ett pluss, men dette kan skaffes for under 10000kr fra Tyskland.

 

Hadde tenkt å holde meg ett stykke under 100.000kr. Men med tanke på at lykene er skiftet på den '98-modellen, så er den kanskje verdt det. Hadde uansett tenkt å skifte lyktene til hvit blinklys.

 

Bilen må være kjøpt før utgangen av Februar av diverse årsaker som jeg ikke trenger å legge ut om i denne tråden :)

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt til å holde deg godt under 100k kr totalt for resten av året så bør du kanskje se deg om etter en bil som ikke koster så mye mer enn 70k kr. Blir jo fort vekk 20-30k kr i året for forsikring (fra 11-12k med delkasko), bensin, årsavgift, service, dekk osv.

 

Ta deg god tid og se på flere. Du kan spare mye på å kjøpe hos en privat selger fremfor forhandler.

Lenke til kommentar

Har selv en '98 520i, og forsikret på pappa, med 4 000 i egenandel, og 70 eller 75% bonus betaler jeg litt over 9 000 i året for fullkasko, så forsikring kan være litt stivt. Har muligheten til å få prisen ned til rundt 7500,- og kommer til å bytte selskap i månedsskiftet nå.

 

Skal du forsikre bilen på deg selv?

Lenke til kommentar
Har selv en '98 520i, og forsikret på pappa, med 4 000 i egenandel, og 70 eller 75% bonus betaler jeg litt over 9 000 i året for fullkasko, så forsikring kan være litt stivt. Har muligheten til å få prisen ned til rundt 7500,- og kommer til å bytte selskap i månedsskiftet nå.

 

Skal du forsikre bilen på deg selv?

Sannsynligvis ikke.

 

Jobber uansett med en godt betalt deltidsjobb, samt skal begynne i læra til høsten, så forsikringen rundt +10000kr burde gå greit.

 

Men jeg vil gjerne vite hva mer av utstyr jeg burde ha. Hvorfor mener dere at disse bilene har lite utstyr til 5-serie å være?

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...4dbc3lHqY649894

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...6feb1X6Nl146246

 

:)

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Har selv en '98 520i, og forsikret på pappa, med 4 000 i egenandel, og 70 eller 75% bonus betaler jeg litt over 9 000 i året for fullkasko, så forsikring kan være litt stivt. Har muligheten til å få prisen ned til rundt 7500,- og kommer til å bytte selskap i månedsskiftet nå.

 

Skal du forsikre bilen på deg selv?

Sannsynligvis ikke.

 

Jobber uansett med en godt betalt deltidsjobb, samt skal begynne i læra til høsten, så forsikringen rundt +10000kr burde gå greit.

 

Men jeg vil gjerne vite hva mer av utstyr jeg burde ha. Hvorfor mener dere at disse bilene har lite utstyr til 5-serie å være?

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...4dbc3lHqY649894

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...6feb1X6Nl146246

 

 

:)

 

Jeg mener du må ha automatgir, klimaanlegg og skinn på en E39. Får ikke linkene dine til å virke så jeg får ikke sett de to eksemplene dine.

 

Hva mer utstyr burde jeg ha egentlig? Synes egentlig det som er listet opp er ganske kurrant. Skinnseter er helt klart ett pluss, men dette kan skaffes for under 10000kr fra Tyskland.

 

Hadde tenkt å holde meg ett stykke under 100.000kr. Men med tanke på at lykene er skiftet på den '98-modellen, så er den kanskje verdt det. Hadde uansett tenkt å skifte lyktene til hvit blinklys.

 

Bilen må være kjøpt før utgangen av Februar av diverse årsaker som jeg ikke trenger å legge ut om i denne tråden :)

 

Ikke heng deg opp i om lyktene er byttet eller ikke - disse finner du billig på f.eks. ebay.

Lenke til kommentar
Forhandler gir deg jo som regel 1 års garanti så det kan lett være verdt de ekstra 14 000 kronene.... Ellers ser begge bilene OK ut. Men om du kunne samla sammen noen tusen til ville jeg kjøpt meg en som er litt mer velutstyr, MED SKINNSETER, dette mener jeg er obligatorisk i en slik BMW..

 

Det er vel 3 måneder garanti de fleste bruktbilforhandlere gir, ikke 1 år.

Lenke til kommentar
Jeg mener du må ha automatgir, klimaanlegg og skinn på en E39. Får ikke linkene dine til å virke så jeg får ikke sett de to eksemplene dine.

Oppdaterte linkene :)

 

Automatgir utgår - Uansett.

 

Klimaanlegg er vel rimelig standard? Er dog litt usikker på den som står på Ålgård til 80.000kr, men skal ringe i dag og høre. Går Air Condition under som klimaanlegg?

 

Skinnseter kan også skaffes. Koster dog litt, men er fulgt mulig.

 

Er egentlig ganske interessert i den til 100.000kr. Dog litt mer penger en jeg egentlig har, men får kanskje ta opp ett mikrolån hos pappa :)

Lenke til kommentar

Kjøp denne og få selger til å ta en Naf test før dere møtes , denne får du for 75,000,- og ja det er 50 mil mellom dere men møt hverandre på halveien 25 mil kan vel pappa kjøre for at du skal få en mye billigere og bedre bil?? AC er manuel aircond og Klima er automatisk slik man bare kan printe inn gradene man ønsker.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442

Lenke til kommentar
Oppdaterte linkene :)

 

Automatgir utgår - Uansett.

 

Klimaanlegg er vel rimelig standard? Er dog litt usikker på den som står på Ålgård til 80.000kr, men skal ringe i dag og høre. Går Air Condition under som klimaanlegg?

 

Skinnseter kan også skaffes. Koster dog litt, men er fulgt mulig.

 

Er egentlig ganske interessert i den til 100.000kr. Dog litt mer penger en jeg egentlig har, men får kanskje ta opp ett mikrolån hos pappa :)

 

Automatgir - ditt valg selvfølgelig! Bruk i hvert fall anledningen til å late som om du er på jakt etter automatgir, disse med manuelt er en del vanskeligere å få solgt så du kan kanskje få pruttet en del på dette punktet.

 

Det er klimaanlegg i den første bilen, i nr. 2 så ser jeg ikke interiøret, men han har jo skrevet aircondition så du kan vel være ganske sikker på at det ikke er klima på den. Forskjellen er at på klimaanlegg så styres "alt" automatisk (kan selvsagt overstyres) mens på aircondition så må du justere viftebrytere og slikt selv. 5-serien har et bra klimaanlegg med masse funksjoner, som f.eks. at den går automatisk til omluft på vei inn i tunneler osv.

 

Kan også føye til at i den grad det er mulig bør du gå for norsk-solgt bil, ikke import. De norske bilene har som regel varmeseter og en litt varmere termostat, beregnet for kaldere klima. Importbiler har som regel ikke dette.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke vanlig med varme i speil på importbilene.

 

Det som kan være en fordel med importbiler (med servicehefte) er at de ofte brukes mye til langkjøring, noe som er en langt mindre belastning på motor enn hva den småkjøringen som ofte bedrives i Norge er.

 

Nå vet ikke jeg hva trenden med salting av veier er i Tyskland, men i Norge kan det jo medføre endel rust. Derfor kan det jo også lønne seg å kjøpe en bil som har gått i nordlige deler av Norge, der man ikke er like harde på saltet slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...5ofezXiLj394458

 

Hadde denne bilen på NAF Kjøpstest i dag. NAF anbefalte meg å ikke kjøpe bilen. (I allefall ikke for 95 000kr.) Det var ett par småting som står under "burde utbedres". Som f.eks slark i stabilisatorstag, sprekk i drivrem, litt dårlig bremseeffekt på parkeringsbrems. Synes dette bare er småtteri som kan fikses selv egentlig.

Selgeren sa bilen var godt vedlikehold. Noe den tydeligvis er. I allefall innvendig.

 

Men. Det som er mest alvorlig er "Bakskjerm/sideplate: Rustskade: Venstre side" og "Lakk/karosseri utvendig: Litt lakkrust"

 

Er dette noe som kan utbedres? Eller vil det koste veldig mye?

Når det først er antydning til rust, vil det ikke bare fortsette eller kan det stoppes ved å utbedres på de angrepede plassene?

 

Tenker jo da selvfølgelig at prisen synker drastisk på selve bilen, eller at selger tar disse utbedringene på sin regning.

 

Er disse lakk/karosseriskadene grunn til å holde seg borte selv om prisen blir senket drastisk?

 

Takker for alle gode svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...