El Matador Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Heisann, Skal kjøpe min første bil, og har i den forbindelse bestemt meg for en BMW 520i (E39). Var ute og tittet på denne BMW 520i '96 som er listet til 85.000kr. Har egentlig ikke så utrolig god peiling på bil, men den var totalt rustfri (Importert fra Tyskland i '99), ingen bulker, pen lakk, ingen risting på ratt, ingen risting ved pådrag eller bremsing. Men setene var litt slitte, uten stereo (Kunne få med det som stod i til 10.000kr ekstra), som annonsen sier må ett hjullager bak og bremseskivene skiftes. Det var heller ikke det "vanlige" klimaanlegget med skjerm og knapper, men vribrytere. Stålfelger på vinterdekk. Selgeren var ung, og jeg er litt redd for at den kan være litt hardt kjørt. Har uansett tenkt å bestille time hos NAF i morgen, men ville bare høre hva dere synes. Er den verdt de 85.000kr? Er det noe som gjør at den ikke er det? Edit: I følge selger er alle servicer fulgt, og bilen har neste service neste måned. Men i følge serviceboka ble siste service tatt etter 120.000km. Er det noe som ikke stemmer, eller er det helt normalt? Takk Endret 9. januar 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Heisann, Skal kjøpe min første bil, og har i den forbindelse bestemt meg for en BMW 520i (E39). Var ute og tittet på denne BMW 520i '96 som er listet til 85.000kr. Har egentlig ikke så utrolig god peiling på bil, men den var totalt rustfri (Importert fra Tyskland i '99), ingen bulker, pen lakk, ingen risting på ratt, ingen risting ved pådrag eller bremsing. Men setene var litt slitte, uten stereo (Kunne få med det som stod i til 10.000kr ekstra), som annonsen sier må ett hjullager bak og bremseskivene skiftes. Det var heller ikke det "vanlige" klimaanlegget med skjerm og knapper, men vribrytere. Stålfelger på vinterdekk. Selgeren var ung, og jeg er litt redd for at den kan være litt hardt kjørt. Har uansett tenkt å bestille time hos NAF i morgen, men ville bare høre hva dere synes. Er den verdt de 85.000kr? Er det noe som gjør at den ikke er det? Takk Eg har ikkje peiling:!: Lykke til Hvorfor svarer du da Nei denne bilen er slett ikke noe godt kjøp!! Hvis bilen ikke kan dukumentere service etter 120.000KM men selger sier noe annet så er det i grunn godt nok for å styre unna og hvorfor må du da bytte hjullagre, klosser og skiver med en gang? En annen ting er at man kjøper ikke en slik bil av en ungdom og annosen tilltaler heller ikke med tekst som "selges som den står" og så kommer det ting du må gjøre med bilen med en gang samt en service til 7/10000,-kr NEI "STYR LANGT UNNA" Jeg tok et rakt søk på finn og fant hele 4 biler som bør tuppe den du har funnet langt til skogs og jeg syntes kanskje den første skiller seg litt ut da selgeren har baller til å kalle den strøken samt bilen er kjøpt ny i Norge samt den har fulgt servicer. Jeg ville ringt på alle disse fire bilene og muligheten for et godt kjøp bør ligge til stedet.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 NB-Prut ALLTID minimum 10,000,- på en bil og som du ser her så er det konkuranse på å selge disse bilene og to av selgerne ber deg faktisk om å prute... Den du har sett på glemmer du og evt velger en av de ovenfor etter du har prutet den godt ned. Lykke til! Endret 10. januar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
corsac Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Syns dette var en nokså stiv pris. Finner endel 520i til billigere penge, og også bedre stand. Og som jada-jada sier, du ska alltid ha mulighet til å prute endel på prisen. Allikevel, ville jeg selv sett meg rundt etter andre mulige kjøp. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Heisann, Skal kjøpe min første bil, og har i den forbindelse bestemt meg for en BMW 520i (E39). Var ute og tittet på denne BMW 520i '96 som er listet til 85.000kr. Har egentlig ikke så utrolig god peiling på bil, men den var totalt rustfri (Importert fra Tyskland i '99), ingen bulker, pen lakk, ingen risting på ratt, ingen risting ved pådrag eller bremsing. Men setene var litt slitte, uten stereo (Kunne få med det som stod i til 10.000kr ekstra), som annonsen sier må ett hjullager bak og bremseskivene skiftes. Det var heller ikke det "vanlige" klimaanlegget med skjerm og knapper, men vribrytere. Stålfelger på vinterdekk. Selgeren var ung, og jeg er litt redd for at den kan være litt hardt kjørt. Har uansett tenkt å bestille time hos NAF i morgen, men ville bare høre hva dere synes. Er den verdt de 85.000kr? Er det noe som gjør at den ikke er det? Takk Eg har ikkje peiling:!: Lykke til Hvorfor svarer du da Nei denne bilen er slett ikke noe godt kjøp!! Hvis bilen ikke kan dukumentere service etter 120.000KM men selger sier noe annet så er det i grunn godt nok for å styre unna og hvorfor må du da bytte hjullagre, klosser og skiver med en gang? En annen ting er at man kjøper ikke en slik bil av en ungdom og annosen tilltaler heller ikke med tekst som "selges som den står" og så kommer det ting du må gjøre med bilen med en gang samt en service til 7/10000,-kr NEI "STYR LANGT UNNA" Jeg tok et rakt søk på finn og fant hele 4 biler som bør tuppe den du har funnet langt til skogs og jeg syntes kanskje den første skiller seg litt ut da selgeren har baller til å kalle den strøken samt bilen er kjøpt ny i Norge samt den har fulgt servicer. Jeg ville ringt på alle disse fire bilene og muligheten for et godt kjøp bør ligge til stedet.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dca76KlJ208442 NB-Prut ALLTID minimum 10,000,- på en bil og som du ser her så er det konkuranse på å selge disse bilene og to av selgerne ber deg faktisk om å prute... Den du har sett på glemmer du og evt velger en av de ovenfor etter du har prutet den godt ned. Lykke til! Takk for godt svar! Er ikke snakk om at hele bilen må byttes akkurat. Er kun snakk om ett hjullager, og bremseskivene. jeg er jo snart 18 år selv, så den kommer nok til å gjennomgå litt de første årene uansett. Vil ha bilen i svart, og helst i området rundt Rogaland. Har ikke tid til å reise for å hente bilen andre kanter av landet. Det er ikke akkurat så veldig mange biler etter mine kriterier ute for tiden. Girkassen er nettopp byttet. Får uansett se hva NAF sier. Om de mener den er ett godt kjøp, så får jeg heller prute litt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Ja ja noen ganger nytter det ikke å gi gode råd og jeg skjønner ikke at enkelte mennesker idag nesten må ha en bil parket hos naboen før de gidder å vurdere den Jeg har sagt det før hvis man begrenser kjøpsområde med 90% så sier det seg jo selv at du ikke kommer til å gjøre en god handel... Lykke til! Endret 10. januar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Syns også dette høres ut som en dårlig deal ... Vanvittig lite pent gjort den monteringa av forsterkeren i bagasjen, forresten. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Som andre her sier, denne bilen er nok ikke noe godt kjøp. Siste service i heftet på 120.000 og nå har den gått 200.000, bare her bør alarmene begynne å ule. Videre er det jo mangler på bilen, hvorfor har ikke selger utbedret disse? Lite utstyr til BMW å være, uten stereo osv... og helt sikkert skakk-kjørt. Syns også dette høres ut som en dårlig deal ... Vanvittig lite pent gjort den monteringa av forsterkeren i bagasjen, forresten. Jeg tenkte at dersom selger av bilen er så slurvete når det gjelder monteringen av anlegget, hvor nøye tror du han har vært på bilholdet og disse selvutførte servicene? Jeg kjører selv en E39 Touring som er ti ganger så fin som denne her. Let litt lenger og ikke bli kjøpekåt på det første du finner, så vil du garantert bli mer fornøyd med bilkjøpet ditt, både bruksmessig og økonomisk. Endret 10. januar 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg tenkte at dersom selger av bilen er så slurvete når det gjelder monteringen av anlegget, hvor nøye tror du han har vært på bilholdet og disse selvutførte servicene? Tenkte akkurat det samme ... Ha litt is i magen! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Siste service i heftet på 120.000 og nå har den gått 200.000, bare her bør alarmene begynne å ule. Det kan jo hende selgeren er oppegående i hodet og fikser bilen selv. Når bilene blir eldre kommer man til et punkt der det ikke lønner seg å ta servicer på verksted lenger. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Siste service i heftet på 120.000 og nå har den gått 200.000, bare her bør alarmene begynne å ule. Det kan jo hende selgeren er oppegående i hodet og fikser bilen selv. Når bilene blir eldre kommer man til et punkt der det ikke lønner seg å ta servicer på verksted lenger. Ja, utifra hvordan anlegget er montert så ser jo dette ut som en selger som er veldig glad i bilen sin. Videre ser man jo at bilen har mangler - hvis selger hadde vært oppegående i hodet og fikset bilen selv, hadde bilen hatt mangler da? Endret 10. januar 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja ja noen ganger nytter det ikke å gi gode råd og jeg skjønner ikke at enkelte mennesker idag nesten må ha en bil parket hos naboen før de gidder å vurdere den Jeg har sagt det før hvis man begrenser kjøpsområde med 90% så sier det seg jo selv at du ikke kommer til å gjøre en god handel... Lykke til! Hadde jeg faktisk hatt tid mellom skole og jobb, skulle jeg mer en gjerne reist til andre siden av landet Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Har bestemt meg for å sette bilen litt på vent. Ble litt i tvil, med tanke på rådene jeg fikk her inne Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Flott. Kan jo ta en kikk på disse i mens: Bil 1 og bil 2. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis du har bestemt deg for E39: Sjekk for rust under panser og i hjulbuer, dette er en gjenganger. Sjekk at termostaten virker ordentlig, dvs. at motoren blir ordentlig varm og det kommer varm luft fra luftdysene i kupéen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Flott. Kan jo ta en kikk på disse i mens: Bil 1 og bil 2. Burde være sort, samt automatgir er uaktuelt. Greit å begynne med manuel som førstebil. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Flott. Kan jo ta en kikk på disse i mens: Bil 1 og bil 2. Burde være sort, samt automatgir er uaktuelt. Greit å begynne med manuel som førstebil. Da bør du vurdere en annen type bil. E39 "skal" være automat og kan være tungsolgt uten. Det kan selvfølgelig gagne deg nå som du skal kjøpe, men dagen du skal selge igjen kan du bli stående der. Du bør også være åpen for andre farger enn én bestemt når du skal kjøpe bruktbil - du kan gå glipp av mange gode kjøp. Jeg sier ikke at du skal kjøpe deg en knall rosa bil, men vær åpen for f.eks. mørk grønn og sølv. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Er det "lov" å prute hos forhandlere? Som Karmøy Bilsenter f.eks. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...4dbc3lHqY649894 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 lov å prute overalt, men somregel lettere og få det igjennom hos en privat... finn små "feil" overalt som kan trekke ned prisen, steinsprut, slitt førersete, treigt el-vindu osv... pruting er en selvfølgelighet;) Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 lov å prute overalt, men somregel lettere og få det igjennom hos en privat... finn små "feil" overalt som kan trekke ned prisen, steinsprut, slitt førersete, treigt el-vindu osv... pruting er en selvfølgelighet;) Ok, takk Hva synes dere om disse to? Likte best den til 99.000kr, men har egentlig ikke mer en ca. 85.000kr http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...4dbc3lHqY649894 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...6feb1X6Nl146246 Lenke til kommentar
zilixiz Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Forhandler gir deg jo som regel 1 års garanti så det kan lett være verdt de ekstra 14 000 kronene.... Ellers ser begge bilene OK ut. Men om du kunne samla sammen noen tusen til ville jeg kjøpt meg en som er litt mer velutstyr, MED SKINNSETER, dette mener jeg er obligatorisk i en slik BMW.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå