Datasmurf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Måge eller måssi. Ikke helt sikker, jeg bruker de to orda om hverandre, til og med i samme setning Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Dere som sier måke, hva er det deres gjør om vinteren når snøen må måkes vekk? Endret 9. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Nie Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Måse. Ein måse - Den måsen - fleire måsa - alle måsane. Måse. Ikke måke. o_O Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Dere som sier måke, hva er det deres gjør om vinteren når snøen må måkes vekk? Bruker snøfreser Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Dere som sier måke, hva er det deres gjør om vinteren når snøen må måkes vekk? Samme som du sier En måke, flere måker = fuglen Snøen må måkes Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Bruker snøfreser Ja, bare unngå spørsmålet, du, din slabbedask. Jeg legger merke til at det kun er "måse"-folket som har kommet med en grunn til sitt valg hittil. Endret 9. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vi trenger en poll. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Vi måker snøen, skarstad... Endret 9. januar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det heter egentlig begge deler. Kilde; Wikipedia Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vi måker snøen, skarstad... Akkurat, og slikt kan fort føre til forvirring! "Jeg fikk en måke (snømåke) pakket opp i stumpen i går," kan man i all uskyldighet si, og vips står man for retten anklaget for dyremishandling. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 men så måker man med en snøskuffe da... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Men synes vi kan få en poll her jeg nå Lenke til kommentar
MRN Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Måke. Kommer fra sørlandet. Tipper farmor kunne finne på å si "måse", og hu kommer fra vestlandet. Eller, hvor sier folk "måse"? Norsk er også et bra språk. Et ord kan ha flere betydninger, så akkurat dét er ingen argument. "Oj, den for avsted!" "Må se om jeg finner noe for til hunden". Altså, for som i fôr. Elendig eksempel, vedder på at dere kommer med flere (bare at det blir bittelitt offtopic). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg