Gå til innhold

Nettopp satt sammen pc..har noen spørsmål om cpu temp!

Anbefalte innlegg

har nå nettopp bygd sammen en pc..kobla i å den starta opp..så gjikk jeg inn i biosen for å se

tempraturer..da jikk den oppover og stoppa på 80-82 max..andre gangen jeg starta opp så hadde jeg glømt og ta i strømmen til hardisken..så gjikk jeg inn i biosen og da låg tempraturen på 28 grader..plugga i igjen strømmen til hardisken og sjekka da låg den på 80 grader igjenn..

noen som vet hva som kan vær gale?..Prossesor : Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333FSB med orginal boxed kjøler..synst 80 grader er altfor høgt

EDIT : Nå står den fast på 74 grader å rører seg ikke..system temp osv er lave | så 82 igjenn :S

Noen som vat hva tallet som står på en liten digital skjerm på hovedkortet røde tall..står 75 på det..hovudkort : Abit ip35 pro

Endret av xelerator3t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et par ting du kan sjekke er:

blir cpu kjøleren varm? hvis ikke så er det dårlig eller ingen kontakt med cpu.

er det kjølepasta mellom kjøler og cpu? det skal være det på kjøleren, men noen tar denne vekk, ikke bra.

se om kjøleren sitter skikkerlig.

sjekk om du tok vekk plastikken under kjøleren.

det kan være lurt å ta vekk metallramma som holder cpuen på plass. kjøleren klarer denne jobben helt fint selv.

angående feilkoden på hk, sjekk i boka som følger med eller les på hjemmesida til hovedkortet. google kan også svare på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...