andrevr Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hei jeg lurer på om det er mulig i adobe premiere 6.5 å gjøre slik at når man har flere videoklipp som går samtidig, gjøre slik at en av videofilene avspilles i en liten boks til venstre på skjermen, mens det andre går på høyre og det siste nederst. Jeg har fått til (med transparecy eller hva det nå heter) å få til slik at jeg kan dele bildet mellom to videoklipp, men da vises kun 50% av bildet på de to klippene,jeg vil liksom ikke at videoklippene skal vises i 100% størrelse når de skal plasseres inni de mindre områdene på skjermen.... målet er da å at f.ex videofil1 spilles av i f.ex 35% størrelse i en liten boks på venstre siden av skjermen (slik at man ser hele videofil1, bare mindre størrelse) og samme skjer med videofil2 (men plasseres på høyre side av skjermen)... Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har fått til (med transparecy eller hva det nå heter) å få til slik at jeg kan dele bildet mellom to videoklipp, men da vises kun 50% av bildet på de to klippene,jeg vil liksom ikke at videoklippene skal vises i 100% størrelse når de skal plasseres inni de mindre områdene på skjermen.... målet er da å at f.ex videofil1 spilles av i f.ex 35% størrelse i en liten boks på venstre siden av skjermen (slik at man ser hele videofil1, bare mindre størrelse) og samme skjer med videofil2 (men plasseres på høyre side av skjermen)... Det er enkelt om du bruker After Effects. Men kan ikke huske at jeg fikk det helt til i Premiere, husker faen ikke.. Bruk After Effects til slike småproblem. Så mye enklere Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Som nevnt er AFX bedre, og langt enklere til akkurat dette, men det er faktisk ikke så all verdens vanskelig i Premiere heller. Måten jeg gjør det på er å bruke motion på clippet til å justere størrelse og plassering (likt både på start og stopp), og så bruker jeg en maske (transparency > image matte) som jeg lager i f.eks. Photoshop - dette er bare en enkel fil med gråtoner hvor svart er gjennomsiktig og lys er opak. Jeg lager da bare et bilde med et svart område der jeg vil at videoen skal vises. NB! Du må bruke videokanaler som støtter transparency for at dette skal fungere, dvs ikke de 2 sporene som er i grunnoppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå