Gå til innhold

Hvordan fade logo ut til hvit eller evt. forstørre en annen?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bruke en logo til en fremvisning til en skoleoppgave, men har ikke funnet noen i riktig størrelse. Derfor lurer jeg på om noen vil fade fargene rundt den første logoen ut til hvitt for meg eller om noen vet hvoran man gjør det? Evt. kan noen prøve seg på å forstørre den andre logoen til en brukbar størrelse uten å ødelegge kvaliteten så veldig.

f1lq5.jpg

f2qr2.jpg

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Tusen takk!

Hvordan gjør dere det foresten? Kan komme fint med når jeg trenger andre bilder.

Du burde lære deg photoshop, det får man mye igjen for ;)

Lenke til kommentar

Uhm,

jeg valgte "Color replacer tool" i Corel PSP X2, samplet blåfargen, satte toleransen sånn noen lunde, valgte "replacement color" til hvit og dobbeltklikket en gang på blåfargen rundt logoen ;) Magic :D

Deretter fant jeg frem en hvit pensel og malte over med hvitfarge rundt kantene på den firkanten, da den hadde en farge som kom litt utenfor toleranseverdien som var satt.

Tok 3 minutter eller noe.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Tusen takk!

Hvordan gjør dere det foresten? Kan komme fint med når jeg trenger andre bilder.

Hvis det er snakk om logoer, som skal brukes mer enn 1 gang og i forskjellige formater er vektorer veien å gå. Importer bildet inn i Illustrator og ta frem "pen tool" og begynn å tegne omriss og fylle med farger, når du er ferdig fjern laget med den oprinnelige logen og lagre som .eps. Tar litt tid men gir det desidert beste resultatet på loger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...