Zulærn Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg hadde en 40GB S-ATA og en 200GB IDE-disk før.. Oppgraderte i dag med en ny S-ATA disk på 500GB... Ingen av de gamle diskene er tatt ut.. Så er pointet det at om jeg har 500GB-disken koblet til så kommer det, når XP egentlig skal boote, at det er noen innstillinger som er feil med harddisken og bla bla bla... Så lurer jeg på om jeg kan få bytta den nye 500GB-disken til Slave i stedet for Master, slik den er nå.. En venn av meg sa at det kun skulle være en Master-HDD..... Så.... Kan noen noe om dette... Det er jo ikke jumpers til Slave, HDD eller Cable Select på S-ATA :S... Det har jeg skjekka opp i.. Det eneste HDD-en er satt til med jumpers er S-ATA1 grensesnittet.... Håper noen har peiling.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Sjekk om det er mulig å justere boot order på Harddisktilkoblinger i BIOS? det er godt mulig PCen prøver å finne boot informasjon på den nye harddisken fordi denne er satt til å sjekkes først av harddiskene (jeg hadde i alle fall det problemet) Forøvrig hjelper det veldig på om du faktisk tar deg bryet å skrive ned feilmeldingen... Endret 9. januar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Sjekk om det er mulig å justere boot order på Harddisktilkoblinger i BIOS? det er godt mulig PCen prøver å finne boot informasjon på den nye harddisken fordi denne er satt til å sjekkes først av harddiskene (jeg hadde i alle fall det problemet) Forøvrig hjelper det veldig på om du faktisk tar deg bryet å skrive ned feilmeldingen... Jeg har satt den HDD-en med XP som boot HDD ved at jeg trykker F11 når det bildet med svart bakgrunn og hvit skrift kommer opp, med en gang jeg starter maskinen... Så boot order er det nok ikke du.. Tok meg ikke bryet med å gjøre de tinga som får feilmeldigen til å dukke opp atm.. får skrive den inn senere..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå