Gå til innhold

Valg - X3070, X3220, Q6600, Q9450, E6850, E8500?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bestemt meg 100% på hvorvidt jeg vil ha en ny dualcore eller en quadcore. Men det er ikke så viktig og jeg vil nyte godt av begge deler.

 

Pga. en liten detalj i dag ble det ikke noe av en bestilt X3220, så man kan si jeg har vært close flere ganger nå. Jeg ønsket ved juletider å vente på Q9450 i januar, men den er utsatt til mars.

 

Så, hvilken av disse CPU'ene tror man kan gi mest overklokkingsmorro og gi en god 24/7 klokk? Jeg har hørt mye om 3070, men vil ikke lav cache gi dårligere ytelse i spill etc?

 

Og ikke minst, hvilken gir mest for pengene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jammen lurt rundt lenge nå med den prosessoren din :p

Men for å gi deg et konkret svar: Jeg har det siste halve året vært i akkurat samme situasjon som deg, og har nå bestillt et nytt komplett system.

Altså, du kan sikkert tjene på å sitte på gjerdet, men tingen i denne bransjen, som du sikkert har forstått, er at det alltid kommer noe nytt å vente på.

Jeg gikk lei, mye pga jeg nå kun sitter på en laptop, og bestilte en q6600 (og resten av systemet selvsagt).

 

Men for all del, tipper det er mange som sitter, og vil fortsatt sitte på gjerdet og vente på Nehalem octa core osv etc, du velger selv.

Endret av Framerate
Lenke til kommentar
Jeg har ikke bestemt meg 100% på hvorvidt jeg vil ha en ny dualcore eller en quadcore. Men det er ikke så viktig og jeg vil nyte godt av begge deler.

 

Pga. en liten detalj i dag ble det ikke noe av en bestilt X3220, så man kan si jeg har vært close flere ganger nå. Jeg ønsket ved juletider å vente på Q9450 i januar, men den er utsatt til mars.

 

Så, hvilken av disse CPU'ene tror man kan gi mest overklokkingsmorro og gi en god 24/7 klokk? Jeg har hørt mye om 3070, men vil ikke lav cache gi dårligere ytelse i spill etc?

 

Og ikke minst, hvilken gir mest for pengene?

 

For meg så gir q6600 g0 masse overklokkingsmorro. Har min på 3,75 fjellstabilt med TRUE kjøler. Tror jammen med ikkje jeg oppgraderer cpu på en god stund. Kan være at jeg blir lurt (av meg selv) til å kjøpe en 45nm til våren :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Theo343:

Jeg ville helt klart valgt en Q6600 fra din favorittpusher. :)

Det er også mulig at en X3220 er ett godt valg, men den er pt dyrere og det er (relativt) få resultater mtp klokking for Xeon-versjoner.

Denne tråden på xs.org kan være en tankevekker om at en del fantastisk gode resultater med "lekkede" ES-utgaver (og tilsvarende "prakteksemplarer" fra wafer) *ikke* automatisk kan overføres til de versjoner av 45nm som kommer i salg.

De vil nok bli minst like bra/bedre enn dagens 65nm, men det vil nok ta ett par tre revisjoner/steppings før det er tilfelle.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sikkert 8400.

 

8400 ja. Som dere ser lenger opp tenkte jeg på q6600 først men tenkte det var bedre med høyere max klokkefrekvens til spill. Til vanlig windows bruk er det ikke verd å oppgradere,merker ingen forskjell fra e6300 i vanlig windows bruk men det er vel helt naturlig. Litt raskere boot og det går fortere å switche mellom 2 mmorpg klienter som jeg pleier å ha oppe samtidig. Hadde jeg vært lur hadde jeg ventet på q9xxx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...