flippant Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jeg var en tur i London i romjulen og tok en del bilder. Julesalget fom. andre juledag var et mareritt uten like, og jeg unner ikke n The London Eye m/ lang kø (større) Tate Modern, et museum for moderne kunst, huset i et gammelt kraftverk (større) St. Paul-katedralen og Millenniumbroen (større) Nytt og gammelt om hverandre, tettere og tettere (større) I flykabinen på vei hjem (større) Endret 9. januar 2008 av flippant Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Linkene viser til private sider... tror du må dele bildene Hvilken brennvidde brukte du på london eye bildet? Tate bildet likte jeg, de har virkelig valgt rett bygg Kabinbildet fascinerer meg for en eller annen grunn. Endret 9. januar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
flippant Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Linkene viser til private sider... tror du må dele bildene Takk! Der *burde* det være fikset. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Wooow, veldig imponerende bilder. Bildet av St. Pauls katadralen har en god komposisjon, og veldig bra valg av blenderåpning. Det gir en god dybdefølelse når det nærmeste er uskarpt, og det som er lengre borte er skarpt. Bildet nr. 4 er mitt favoritt bilde, da du har klart å få med den oransje fargen av kunstig belysning, som går veldig pent mot det blåe lyset fra himmelen. Dette bildet er også veldig uvanlig komposisjons-messig, men fungerer utrolig bra. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg syntes at det første og det fjerde bilde ditt var ganske fine. Det første var spennende, og bra at menneskene nede i køen er så pass mørke som de er, og du få frem følelsen av et skyhøyt pariserhjul. Det fjerde bildet ditt synest jeg er bra ettersom de falske oransje lysene blir svakere og svakere til de kommer opp til den grå himmelen, og det går i fra nytt til gammelt. De andre bildene dine (utenom det siste) har en del mennesker du kan kjenne igjen ansiktene på, noe som er så å si ulovlig. Fine bilder, stå på Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 bra bilde sett dette .. får lyst til å ta meg en tur dit selv. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 noe som er så å si ulovlig. Det skulle tatt seg ut om det var tilfelle! Bildene er tatt på offentlig sted, og er ikke hovedmotivet - altså er det ikke nødvendig å spørre pent om lov. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) De andre bildene dine (utenom det siste) har en del mennesker du kan kjenne igjen ansiktene på, noe som er så å si ulovlig. Ikke når de befinner seg på offentlig sted, så dette skal han ikke bekymre seg et sekund for. Å plukke ut enkeltindivid med en telezoom kan fort være det, men ikke disse bildne (som forøvrig var fine de). Endret 10. januar 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
flippant Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hvilken brennvidde brukte du på london eye bildet? 12mm. #1 og #2 er tatt med Nikkor 12-24mm, #3 og #4 med Nikkor 28-70mm og #5 med Sigma 30mm Takk for alle kommentarene Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg beklager så meget overfor trådstarter at jeg trekker dette mer off topic, men tenkte det kunne være greit å få litt fakta på bordet i forbindelse med lovlighets-diskusjonen. Datatilsynet har publisert en grei artikkel om dette. For å konkretisere saken kan Åndsverkloven siteres: § 45c. Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse, b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet, c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse, d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller e) bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd. Vernet gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår. Med andre ord nettopp det Anew allerede har påpekt. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Stilig bilde av London Eye. Liker perspektivet, gir et godt inntrykk av hvor stort dette hjulet egentlig er. Himmelen var vel lys. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det var faktisk litt av det jeg likte med bildet... ser nesten kunstig ut da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå