Lefse Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Som topic sier, er dette en komplisert affære? Jeg har delvis skjært sylinderen, eller noe sånt, den spiser hvertfall tennplugger, og går IKKE som den skal, så sylinder og stempel må skiftes. Var ute og kjørte en varm sommerdag, pressa scooteren i en nedoverbakke, da det kom en lyd som om motoren ble totalt sturpet, og den var umulig å få start på etterpå, så regner med at det har blitt skade på sylinder og stempel, alt annet virker. Scooteren har passert 15 000 km, så var nok litt slitasje som gjorde det, i tilleg til for tynn drivstoff-blanding, det er min teori, hvertfall. Fant et 50 kubikk sylindersett på crash and burn til min scooter, så å få tak i deler skal ordne seg. Noen som har noen tips og råd? Nå har jeg bil og billappen, så er ikke no hast, men ville hatt den i drift til sommeren. Endret 9. januar 2008 av Lefse Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Husk for all del å smøre inn stempel og sylinder med 2-T olje før du setter den sammen! Ellers kan du spørre i scooter topicen på Mopedportalen.. Der vil du få mange gode tips Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ok, takk for tipset, men det er ikke noen veldige "manøvere jeg må gjøre med fester og slikt for å få av sylinderen? Er det vanskeligere enn å skifte variatorreim? Har skiftet variator-reim selv, og det fikk jeg greit til. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er nok _en del_ verre å skifte sylinder.. Du må skru av hele motoren først. Husk å tømme den for kjølevæske først. Når den er skrudd av kan du skru av de 4 festene til toppen og da skjønner du resten.. Det kan være lurt å se åssen det sitter fast (Hvilken vei stempelet sitter, kan være en pil som skal peke mot eksosporten). Men er det originalsylinder det er snakk om, eller trimsylinder? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Det er snakk om en vanlig, erstatningssylinder bare. Går det ikke an å skifte sylinder om motoren sitter fast på ramma? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er snakk om en vanlig, erstatningssylinder bare. Går det ikke an å skifte sylinder om motoren sitter fast på ramma? Alt er mulig, men du vil nok slite veldig med å komme til Lenke til kommentar
nikotin Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 hvorfor kjøper du ikke trim-sylinder??:O hadde jeg vært deg hadde jeg tatt motoren ut, rensa den skikkelig, og mekka ny sylinder men når du har fått satt inn sylinderen og stempelet, for guds skyld, ikke glem å kjøre inn;) Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 en kompis av meg bytta silynder, det eneste som er stress er å ta av all plast dritten så kjøpte han det effektanlegget og sylinderen jeg har linka til+ 21mm forgasser. da klarte den 90 på sletta http://www.speedoptions.no/index.php?main_...e723877b48c8837 http://www.speedoptions.no/index.php?main_...e723877b48c8837 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg skrudde nettopp sammen en Tempo Corvette-motor, og det var lett å montere sylinderen synes jeg. og jeg er bare 14 nikotin, innkjøring er litt oppskrytt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 hvorfor kjøper du ikke trim-sylinder??:O hadde jeg vært deg hadde jeg tatt motoren ut, rensa den skikkelig, og mekka ny sylinder men når du har fått satt inn sylinderen og stempelet, for guds skyld, ikke glem å kjøre inn;) Fordi da blir det ganske mye mer arbeid, må skifte eksos-anlegg, forgasser og diverse annet hvis det skal ha noe for seg med trimsylinder. Jeg vil bare ha scooteren i drift igjen og ha til sommerkjøring, så monterer jeg et anlegg i den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå