Gå til innhold

Støtter Asus p5n-e SLI de nye 45nm prosessorene til intel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok ikke det nei :/ men ett slikt kort gjør det. :)

BrightSide! Vil ikke si deg i mot, men jeg har manualen til P5N-E SLI. Jeg synes det er uklart, det står: LGA775 socket for Intel Quard-Core.....på ....første linje i 'Specifications summary'?

Kanskje du kunde underbygge din uttalelse slik at AbnOrmal og jeg kan få et utvetydigt svar på det opprinnelige spørsmålet?

Lenke til kommentar

Er litt usikkerhet rundt støtte for 45nm prosessorene på Nvidia brikkesett. Blant annet går det rykter om at det er vanskelig å klokke. Tror ikke jeg ville kjøpt et kort basert på 650i brikkesettet om jeg hadde planer om å kjøpe en av de nye Intel prosessorene.

Men kanskje noen sitter på noe info?!

Lenke til kommentar
Men MÅ man ha diskettstasjon for å oppdatere bios da?

Bruk "drop-boksene" eller tast inn "P5N-E SLI" oppe til venstre så finner du det du trenger til å flashe på denne siden:

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Jeg har flashet i windows på hver bios-update. Er den enkleste måten, og funker utmerket.

Hehe, har flashet en gang i Windows, og det var faktisk på Asus P5N-E SLI, og det gikk faktisk ganske dårlig. PCen ville ikke starte, også måtte jeg ta ut batteriet på hovedkortet en liten stund, så ville den starte igjen.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke det nei :/ men ett slikt kort gjør det. :)

BrightSide! Vil ikke si deg i mot, men jeg har manualen til P5N-E SLI. Jeg synes det er uklart, det står: LGA775 socket for Intel Quard-Core.....på ....første linje i 'Specifications summary'?

Kanskje du kunde underbygge din uttalelse slik at AbnOrmal og jeg kan få et utvetydigt svar på det opprinnelige spørsmålet?

Les dette, så blir det litt lettere å forstå.. ? Er ikke så vanskelig å gjøre et søk skjønner du, men jeg innrømmer at posten min var lite utfyllende. :)

Lenke til kommentar

Hei BrightSide...............Jeg blir blendet av din "LyseSide". I henhold til det "Stigma" skriver i den lenken du viser, er "Svaret er at INGEN 680i kort vil støtte 45nm pga. en endring som Intel gjorde i siste minutt"..................synes du ikke det er grunn til usikkerhet???

Dyp go' natt........Emnet heter "45nm Cpu på 680i-plattformen?", dette skulle jeg ha funnet til ved å søke......., når det vi snakker om er 650i.......

Lenke til kommentar
Vel, vet ikke om noen har kikket her igjen, men....

http://event.asus.com/mb/45nm/

Dual core-støtte: Ja

Quad core-støtte: Nei

Dette var bra, Smirnoff, takk. Asus P5N-E SLI er altså "45nm ready", bare Dual Core, bare ikke Quad Core.

Asus motsier seg selv: ".....It also can support Intel® next generation 45nm Multi-Core CPU......" og viser bilder av Core 2 Quad og Core 2 Dual. Hva skal man tro?????

Din henvisning, Smirnoff, virker troverdig.....sammen med det "Stigma" sa om Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...