Tangeter Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Skal kjøpe en 32" LCD reservert til pc men er usikker på modellen Hører ofte at om jeg vil ha noe skikkelig til pc-bruk så må jeg ha en modell med Pixel-Mapping 1x1. Men er det virkelig nødvendig? Hvorfor er det så viktig? Endret 9. januar 2008 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis du ikke har 1:1 pixelmapping vil bildet på lcden være enten større eller mindre enn skjermen. Med 1:1 pixelmapping vil det passe i størrelse....veldig enkelt forklart. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Skal kjøpe en 32" LCD reservert til pc men er usikker på modellen Hører ofte at om jeg vil ha noe skikkelig til pc-bruk så må jeg ha en modell med Pixel-Mapping 1x1. Men er det virkelig nødvendig? Hvorfor er det så viktig? hvis du ikke har 1 to 1 mapping betyr det at bildet må interpoleres, og i praksis betyr dette at det blir uskarpt. du ser det ikke veldig godt på 2-3 meter avstand, men når du sitter feks en meter unna en 40" er det plagsomt å feks lese tekst på skjermen. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Greit, har uansett kjøpt meg en 32" LG med dette, ser bra ut. Bildet gikk ut av skjermen som det ble sagt men fikset det med noen instillinger. Er lg egentlig noe bra? Noen som har klager? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Lg-tver er stort sett knallfine . Du kjører vga-tilkobling? Rett oppløsning på din pc skal være 1360x768. på tven din har du en meny som heter xga, der skal samme oppløsning velges. Dette gir best bilde. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg hører at VGA har dårligere bildekvalitet enn DVI/HDMI. Så hvis man har DVI ut ifra PCen og VGA inn på TVen (Kun 1:1 pikselmapping der), så vil bildekvaliteten bli bedre med DVI-HDMI, enn med DVI-VGA (med unntak av tekst, da pikslene treffer bedre)? Har lurt på dette lenge... Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå