Gå til innhold

Dell vil ikke levere til postboksadresse - hvordan omgås man det?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og skal bestille en Dell pc for en kompis. På tur mot kassen kommer det opp at "Dell kan ikke levere til postboksadresser". Siden vi er bosatt på landsbygda hvor det sjelden opereres med gateadresser, så er de fleste oppførte med postboksadresser. Hvis man utelater den, så risikerer man jo at Posten ikke leverer pakken til rett person/evt. sender den i retur.

I tillegg har Dell et krav om at adressen man oppgir må være registrert hos kredittkortselskapene. Altså går det ikke å mekke en egen adresse for handling hos Dell når man er registrert med postboksadresse hos banken.

Er det noen som har prøvd å omgås en slik ordning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er relevant nå, men når jeg i min tid kjøpte pc hos dell var det levering på døren med linjegods, nå schenker. Og de leverer vel personlig noe som betyr at de må ha et sted å levere og ikke en postboks.

Men hvis jeg var deg ville jeg sendt mail eller ringt Dell, så vil du få svarene du trenger

Lenke til kommentar

Høres da veldig rart ut at du bor så langt ut på bygda at du ikke har adresse, men samtidig er poststedet så stort at postkontoret ikke har oversikt over hvem som bor der?

Du må vel ha en eller annen adresse? (at du sjelden bruker den er en annen sak). Hvis det brenner ringer du vel ikke brannvesenet og oppgir postboksnummeret? :p

Lenke til kommentar
Du må vel ha en eller annen adresse? (at du sjelden bruker den er en annen sak). Hvis det brenner ringer du vel ikke brannvesenet og oppgir postboksnummeret? :p

Ute på landet er det vel nok f.eks å si: " Hei, Gunnar med Grusen her, ta med spann og traktor,det brenn i låven", så kommer vel halve bygda strømmende til.

Lenke til kommentar
Høres da veldig rart ut at du bor så langt ut på bygda at du ikke har adresse, men samtidig er poststedet så stort at postkontoret ikke har oversikt over hvem som bor der?

Det hjelper jo heller ikke når adressen må samsvare med adressen på kredittkortet, og kredittkort-adressen er postboks-adresse.

Lenke til kommentar

Ute på landet er det vel nok f.eks å si: " Hei, Gunnar med Grusen her, ta med spann og traktor,det brenn i låven", så kommer vel halve bygda strømmende til.

Dagens gullkorn :!:

Lenke til kommentar

Dell leverer ikke via Posten.

Alle har en postadresse. Det fungerer ikke å registrere seg med postboks i folkeregisteret feks :p

Dell kommer på dør med pcen og vil ha underskrift på at pcen er mottatt. Det fungerer svært dårlig ved feks postboks.

- Gojira

Lenke til kommentar
Jeg sitter og skal bestille en Dell pc for en kompis. På tur mot kassen kommer det opp at "Dell kan ikke levere til postboksadresser". Siden vi er bosatt på landsbygda hvor det sjelden opereres med gateadresser, så er de fleste oppførte med postboksadresser. Hvis man utelater den, så risikerer man jo at Posten ikke leverer pakken til rett person/evt. sender den i retur.

I tillegg har Dell et krav om at adressen man oppgir må være registrert hos kredittkortselskapene. Altså går det ikke å mekke en egen adresse for handling hos Dell når man er registrert med postboksadresse hos banken.

Er det noen som har prøvd å omgås en slik ordning?

Ring dem,og forklar "problemet". Er vel ikke verre enn å si at adressen er f.eks Knut Knutsen,5555 Knutsvik ?

Lenke til kommentar

Vedr. Posten så skyldes det at landpostbudene og "post i butikk" driver uavhengig av hverandre. De er på forskjellige steder og får separat levering av post fra nærmeste hovedpostterminal. Kompisen min har postboks hos "post i butikk".

Hvis han da får et brev med adresse "NN, Nordberglia, 1234 Nordvik" vil nærmeste hovedpostterminal hive det i bunken som skal leveres hos landpostbudene, og når landpostbudet da oppdager at de ikke har noen NN på sin rute, så sender de posten i retur med "adressant ukjent" i stedet for å levere det hos "post i butikk" slik at de kan sortere det videre til rett mottaker.

Dette fikk jeg erfare for et par år siden da sønnen min ventet på en operasjon. En dag kom det plutselig en telefon fra sykehuset med spørsmål om vi hadde flyttet fordi de hadde fått innkallingsbrevet i retur. Da hadde sykehuset feil adresse på oss slik at brevet hadde blitt sendt til "Rufus Rotte, Rottesvingen, 1234 Nordvik" i stedet for "Rufus Rotte, postboks 123, 1235 Nordvik". Vips så var vi bakerst i sykehuskøen igjen.

Men siden Dell ikke leverer via posten(noe som jeg ikke var klar over), så er jo ikke noen fare for at Posten skal sende noe i retur.

I følge Dell så var det to mulige løsninger på dette. Enten kunne han betale hele beløpet på forhånd, eller så kunne han ringe banken og få lagt til "NN, Nordberglia, 1234 Nordvik" som en ekstraadresse slik at Dell fikk oppfyllt kravet sitt om at leveringsadressen for PC-en skulle stemme overens med den adressen som står registrert hos banken(postboksadressen)

Endret av RufusRotte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...