El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Heisann alle sammen Jeg har et tilbud til den rette. Jeg trenger en som kan linux godt nok til å sette opp en web, ftp, og mail server. Jeg har hardware og resurser men mangler kunnskap. Jeg har større planer med dette. Jeg ønsker å lære litt her og jeg vil kunne tilby lagringsplass på en god linje tilsvarende hvor mye hjelp man gir. Hvis dette høres bra ut....send en mld. Det er kun et godt svar på dette. Mvh Lenke til kommentar
El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Både og...det er et ønske å få dette opp til noe større. Jeg har vært i kontakt med brønnøysund og uniweb Lenke til kommentar
El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har et intel server kort se7500wv2 hvor jeg kjører for øyeblikket i stk xeon 2,4 g, det er mulighet for å bygge ut med en til om ønskelig. Det er for øyeblikket 1 gig ram med mulighet for å bygge ut med 11 til. Kjører for øyeblikket 2 stk wd 120 8mb, gjør det inntil det viser seg å trenge noe bedre f.eks scsi. Jeg skal tilby Webhotell og alt det innebærer. Det skal også tilbys ftp tjenester til bedrifter. Dette er bare en liten del av det jeg er ute etter...men det er en liten pekepin. Jeg ønsker et grafisk grensesnitt da jeg er temmelig grønn innen linux. Jeg har forhørt meg litt og langt svakere serveere har klart seg i lang tid med litt oppfølging. Det er ønskelig å kunne komme meg inn på serveren via en annen pc som kjører win xp. Jeg skal kun inn for å oppdatere kunde kontoer osv. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det er faktisk ganske enkelt å sette opp dette på ein linux burk selv. Det meste blir jo innstallert. Eneste som kan være litt knot er Qmail om du vl ha denne istedet for Sendmail. Qmail er vel noe bedre så det anbefaler jeg. Lenke til kommentar
El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Takk for det Ronin, men jeg kan ikke noe som det står lengre oppe...det er derfor jeg ser om det er noen som er inntr i å ta seg av den delen... Lenke til kommentar
tmx Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Skjønner ikke helt hvorfor folk tror det er så "lette" penger å sette opp web-hosting o.l. til bedrifter, og jeg skjønner enda mindre hvorfor ukompetente personer skal gjøre det. Man burde kanskje lære seg det _før_ man setter i gang. Man skal ha _mange_ kunder for at det skal dekke kostnader for linjeleie, maskinvare og support m.m Lenke til kommentar
El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Det du sier der er helt sant TMX. Men jeg er villig til å ofre litt for dette...jeg har også en veldig grei avtale med min isp iforhold til kostnader. Jeg vet det ikke er lette penger å hente her...jeg bare fenker som så at hvis jeg klarer å holde det gående i et års tid uten for mye tap så er jeg på god vei....i værste fall sitter jeg igjen med en og server som jeg kan bruke som en privat file server el. Som du forstår er dette noe jeg er villig til å ofre meg litt for. Lenke til kommentar
El__Torro Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Takker for forslaget Dj_Offset. Ville du vært inntresert i å vært med videre??? Kunne jo ha vært av intresse for oss begge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå