Gå til innhold

Informasjon angående import av PS3 - *LES førstepost*

Luchy

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring med PS3 fra Thailand? Skal til Thailand i januar. lurer på om dvd-spiller, blu-ray spiller og ps2 fungerer på en PS3 kjøpt i thailand? Ser det kan variere fra land til land, men er usikker på iom det gjelder Thailand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS2 virker ikke, dvd virker ikke og noen få blu-rayer virker. Og husk at O er X på asiatisk PS3.

ok. men alle spill fungerer? Det går kanskje å kjøpe norsk kontroll? alle koblinger og sånnt er ok? ikke noe problem med oppkobling og strøm osv.?

Lenke til kommentar
Jada, alt det virker :)

Det eneste du trenger med strømmen er å bruke en vanlig PC strømkabel så funker det.

Ok. takk for hjelpen. Da tenker jeg at jeg kjøper en der nede (kommer ann på prisen da, men regner med den er billigere der)også tar jeg kanskje å kjøper de ps2 spilla jeg bruker mest derfra.

TAKK:)

Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke det er noe særlig billigere der nede. Når jeg var der kostet alt av ting til PS3 mer enn det kostet her i Norge.

Og PS2 spill du kjøper der nede tror jeg ikke virker de heller. Tror at det har tatt ut bc i asia også.

Hmmm... merklig. trodde alt av elektronikk var billigere i asia. Da er det ikke sikkert det blir noe.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det bør oppdateres i førsteposten at DLC til spill kjøpt fra USA og ASIA ikke kan kjøpes på EU PS-Store.

Jeg kjøpte Burnout Paradise fra QXL, og det viste seg å være en Asiatisk versjon. Tenkte ikke noe videre over dette da spillene er sonefrie, men nå som det har kommet en del DLC til spillet, så sliter jeg.

For å kjøpe DLC må jeg opprette en Hong Kong PSN konto, og kjøpe Playstation Network Card på over nett med HKD.

Disse er vanskelige å få tak i, og det er lett å bli lurt, da de sendes i posten.

Om jeg nå velger å kjøpe Burnout Paradise fra EU-store, så har jeg blitt fortalt at savegamen min ikke vil fungere med EU-versjonen, slik at jeg må begynne helt på nytt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei...

Det finns lite olike PS3:

JAPAN

Hong Kong

EU

USA

det är alle versioner som finns...

Alla fungere på både 110 och 230V.

Alle kan spille spel ifra alle olike regioner.

det ende som skiljer dem åt är spille dvd och blue ray som e lukket till olike regioner...

EU region 2

USA region 1

HK region 3

japan reg 4 ? dem har en egen region iaf...

Har själv en HK PS3...

Importera ting ifra www.taobao.com

jag handler dem fleste av mine ting där...

det är Kinas motsvarighet till eBay....

bare söke efter dem ting ni vill köpe.... sen kontakte på MSN: [email protected]

jag har bestillt ting ifra honom i 2 ar snart. det e sikker handel...

senast fick jag pakke igår.. 16kg jag trengde ikke betale toll avgift...

se min pakke på http://codz.tw

Lenke til kommentar
[...]

Det stemmer forsåvidt det du sier.

Men det man bør være obs på er at nedlastbart materiale, latså DLC, ofte ikke passer med spill fra andre regioner.

Altså, spill fra asia + nedlastbart materiale fra europa = funker ikke.

Det har med NTSC eller PAL att göra..

har du PAL spill, så virkker bare PAL dlc, > EU psn store

NTSC spill, > usa, asia och japanska psn store dlc...

Jag har 4 olike psn konton,

1 Euro, 1 Usa, 1 Asia och 1 japansk.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...