ballerusk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 men det var dette med avspilling av bluray filmer + garanti som jeg er litt usikker på.. er det ingen norsk tekstede/ norsktalende animasjon filmer som virker på USA versjonen? BluRay-filmer er inndelt i soner, fx sone A for USA og sone B for Europa. En amerikansk PS3 kan bare spille sone A eller sonefrie Bluray-filmer. For en liste over hvilke filmer som er sonefrie, sjekk denne siden er det noen som har fått fikset USA PL3 i norge ? Må vente til min konker først. andre ulemper?? Du må kjøpe deg en norsk strømledning. vurderer også nintendo wii.. koster 1200.- norske.. men der er vel ikke spillene sonefrie eller ?? Wii har ikke sonefrie spill og du er låst (såfremt du ikke modder den) til den amerikanske Virtual Console-butikken. Dette er spørsmål som er blitt stilt og svart på sånn omtrent 2412 ganger her, men jeg har ikke noe liv så jeg tok meg tid til å skrive likevel. Lenke til kommentar
marama Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 takker for svar.. er i USA,, gadd bare ikke å bruke min dyrebare ferie på å søke etter svar Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) andre ulemper?? Du må kjøpe deg en norsk strømledning. Det er vel ikke akkuratt en ulempe, det koster 30kr på Clas Ohlson og det er en standard PC kabel. Edit: Skrivefeil Endret 20. september 2008 av Kris. Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) prøver meg med ett spørsmål til som sikkert er besvart 2412 ganger før.. men fant en butikk med en 60gb pl3 til litt under 2000,- norske.. er det forskjellige utgaver av 60gb versjonen.. eller er de like som i norge? bakoverkompatibel osv.. ? ser att både 60gb og 40gb er ut av produksjon... kommer kun inn 80gb på butikkene i usa.. sikkert det samme også i norge tenker jeg.. Endret 20. september 2008 av marama Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hvis det er en utenlands ps3 som ikke bruker samme sone som Norge så kan du ikke spille spill eller DVD'er som ikke har samme sone som PS3'en. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Spill kan han spille jo? Alle spillene er sonefrie, men dvd kan han ikke se. prøver meg med ett spørsmål til som sikkert er besvart 2412 ganger før.. men fant en butikk med en 60gb pl3 til litt under 2000,- norske.. er det forskjellige utgaver av 60gb versjonen.. eller er de like som i norge? bakoverkompatibel osv.. ? ser att både 60gb og 40gb er ut av produksjon... kommer kun inn 80gb på butikkene i usa.. sikkert det samme også i norge tenker jeg.. Den til 2000 må være scam. Pass deg for slike! :o Lenke til kommentar
marama Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hva menes med scam??? ikke hørt om. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hva menes med scam??? ikke hørt om. Kødder du? Scam----Svindel Lenke til kommentar
marama Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 trodde det var det du mente ja.hehe... men hvordan kan det være svindel når jeg går fysisk i en butikk å kjøper en vare? er for tiden i USA.. har tittet litt rundt om kring i butikkene... de nye 80gb koster med dagens kurs 2223,-norske.. men fant en 60 gb som til dagens kurs koster 1943,-norske.. mulig du trodde jeg tenkte å handle over nett, da skjønner jeg Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hvis du handler i butikk, så er det ikke scam. Men hvis du kjøper kan du ikke spille norske dvd'er eller norske PS2 spill. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 mulig du trodde jeg tenkte å handle over nett, da skjønner jeg Eg trodde ingenting eg..Var kimmag som mente der var sindel Lenke til kommentar
HelteTeigen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Jeg har akuratt anskaffet en PS3 80 gig fra Thailand (NTSC-J staar det paa esken). Jeg leste dette noen poster lengere tilbake: "Universal power supply The console has a universal power unit built in which makes a 120 V PlayStation 3 suitable in a 240 V region. The power supply can operate on both 60 Hz and 50 Hz power grids. It uses a standard C14 IEC connector and a C13 power cord appropriate for the region being used in. Some consoles, however, read 220v~240v 1.8a which are not universal. The power supply is capable of delivering approximately 380W, although the PS3 has never been measured using this much power. The new Japanese PS3s have a 100V power supply instead of a universal one." Vist jeg ikke tar feil er vel NTSC-J den japanske versjonen av konsollen. Vil det da si at denne maa ha en konverter? Kan jeg foresten lage EU account og laste ned firmware oppdateringer til denne konsollen, eller maa firmware oppdateringer kun foregaa gjennom Jap account? Endret 19. oktober 2008 av HelteTeigen Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan jeg foresten lage EU account Det kan du. og laste ned firmware oppdateringer til denne konsollen, Du kan laste ned firmware oppdateringer med konsollen din ja, men jeg tror du må laste ned japanske oppdateringer. Men det er det samme på alle konsoller over hele verden, så det tror jeg ikke har noe å si om du har europeisk eller japansk fw. Lenke til kommentar
HelteTeigen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Haaper det stemmer dette med firmware, isaafal takker for svar! Endret 20. oktober 2008 av HelteTeigen Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Spill kan han spille jo? Alle spillene er sonefrie, men dvd kan han ikke se. opps.. Glemte vist å skrive PS2 spill Lenke til kommentar
marama Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 En liten ting til de som tenker å importere. min eneste grunn til att jeg tvilte var att jeg ikke kunne spille Region B filmer, trodde jeg. men var i USA å kjøpte meg en PS3 til 2200,- billig.. i dag sitter jeg med ca 30 norske Region B filmer.. alle virker, mulig jeg har flaks, men det kan da ikke være mange filmer som ikke virker? Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 B filmer? Mener du Blu ray filmer eller? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En liten ting til de som tenker å importere. min eneste grunn til att jeg tvilte var att jeg ikke kunne spille Region B filmer, trodde jeg.men var i USA å kjøpte meg en PS3 til 2200,- billig.. i dag sitter jeg med ca 30 norske Region B filmer.. alle virker, mulig jeg har flaks, men det kan da ikke være mange filmer som ikke virker? Du har nok vært litt heldig, ja, hvis du ikke har vært obs på det. En god del filmer fungerer på tvers av sonene (faktisk er det vel en majoritet av alle filmer, blant annet alle filmer utgitt av Warner og Paramount), men det er også en del som ikke fungerer. Det kan være lurt å følge litt med på Blu-ray-oversikt for å sjekke hvilke filmer som fungerer på din PS3 før man kjøper. Her er det en oversikt over alle filmer som fungerer på de forskjellige sonene. Og den blir oppdatert hele tiden. B filmer? Mener du Blu ray filmer eller? Blu-ray er delt inn i Region A (USA, litt Asia), Region B (Europa, Australia) og Region C (resten av Asia). Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Litt trøtt på morrakvisten Lenke til kommentar
marama Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 skal se igjennom den listen... så skal jeg bestille en som ikke er sonefri.. må bare sjekke att det ikke virker .. for ett par dager siden var jeg helt sikker på att filmen jeg hadde kjøpt ikke virket,, men jo da, kautokeino opprøret, sone b med norsk tekst. men ser att den ligger på lista du linket til.... trodde att min bluray spiller hadde blitt sone b etter en enorm lang oppdatering da jeg brukte den for første gang.heh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå