Gå til innhold

Informasjon angående import av PS3 - *LES førstepost*

Luchy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg vet at det har staatt noe om dette i tidligere poster, men jeg vil bare vaere sikker.

Jeg er i USA naa og har kjopt meg en PS3 80 gb, men som dere sikkert vet bruker USA og Norge forskjellige stikkontakter. Jeg kjopt en adaptor som gjor saann at jeg kan plugg ledningen fra PS3en inn i denne adaptoren. Adaptoren er en 120 eller volts, mens PS3 er p[ 240 volt. Broren min som jobber i en expert butikk paastaar at hvis jeg g[r hjem og plukker den i, blir den odelagt, er dette sant, og hva maa jeg evetuelt kjope for aa kunne bruke PS3en min.

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar

"Universal power supply

The console has a universal power unit built in which makes a 120 V PlayStation 3 suitable in a 240 V region. The power supply can operate on both 60 Hz and 50 Hz power grids. It uses a standard C14 IEC connector and a C13 power cord appropriate for the region being used in. Some consoles, however, read 220v~240v 1.8a which are not universal. The power supply is capable of delivering approximately 380W, although the PS3 has never been measured using this much power. The new Japanese PS3s have a 100V power supply instead of a universal one."

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_hardware

Burde gå greit.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har også kjøpt ps3 i usa (40 gb)

Er dere helt sikre på at det funker med vanlig pc-kabel? Ps3en er merket 120v men dette har ikke noe å si?

Finner heller ingen switche knapp på baksiden av ps3en mellom 120 og 240v, hvis den skulle fungert på 240 ville det ikke stått 120-240v i manualen?

Mvh Hsw

http://img507.imageshack.us/my.php?image=25072008225yr1.jpg

Endret av Hsw
Lenke til kommentar

JA!!!!!!!EG ER SIKKER!!!

Eg har jo en ps3 fra Canada,den er 8mnd gammel og den har eg pc kabel på.

"Universal power supply

The console has a universal power unit built in which makes a 120 V PlayStation 3 suitable in a 240 V region. The power supply can operate on both 60 Hz and 50 Hz power grids. It uses a standard C14 IEC connector and a C13 power cord appropriate for the region being used in. Some consoles, however, read 220v~240v 1.8a which are not universal. The power supply is capable of delivering approximately 380W, although the PS3 has never been measured using this much power. The new Japanese PS3s have a 100V power supply instead of a universal one."

Var det greit nok???

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Hei

Har og lurt på og "importere" meg ein PS3 men er litt bekymra for om TV-en min takler NTSC signaler. Lurte derfor på om det var muleg og berre firmware flashe ein utenlandsk PS3 slik at den kan bruke det europeiske firmwaret og derav PAL standarden.

Ein anna ting eg lure på er dette med tilbehør og strøm, rekner med at eg treng ein strømadapter og kansje adaptera til anna utstyr og. Er det nokon som kan klargjere dette?

Vil på forhand takke for all hjelp :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...