IcedInsanity Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Fantastisk tilbud! Spare hele 300,- -ingen europeisk DVD -ingen europeisk Blu-Ray -mer komplisert forhold til garanti ....at folk gidder -ingen europeisk DVD=nei,men fra feks USA som får filmene tidligere enn norge og de er billigere SELVOM vi må importere. ingen europeisk Blu-Ray= Samme som ovenfor. mer komplisert forhold til garanti=Mulig det,men hva er sjangsen for at PS3'en ryker? 1-10000? Endret 4. april 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvem faen gidder å importere mengder av film fra USA? Film er i hovedsak engangsmateriale som passer best i leieformat. Hvor ofte har dere kommet over filmer lånt av feks kompiser som har hatt US sone? Jeg har alltid passet på å kjøpe sonefrie DVD spillere, men kan ikke komme på ett eneste eksempel der jeg har hatt bruk for det i praksis. Kan ikke spille europeiske PS2 spill! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Dæven det var billig, koster jo fra 3500,- og oppover for 40GB'en i norge jo. Jeg betalte 2995,- på komplett.no for en uke siden. - Du sparer mer enn 300kr, siden dette er 80gig versjonen, og du får oså et spill med. - US Blue- Ray er biligere og kommer tidligere enn Blue Ray filmer i Nroge - Europeiske spill kan også spilles på US versjonen av ps2 Ser rett og slett ingen ulemper enn det med garantien som KAN være et problem. Ellers er både spill og filmer rimeligere å importere fra usa, samt de kommer tidligere. Som regel ønsker man å ha Norsk tekst på BD diskene sine, samt at på tegnefilmer og animasjonsfilmer ønsker man norsk tale som et tillegg til orginal tale. Jeg kjøper spillene fra utlandet, men konsollen kunne det ikke falle meg inn å kjøpe fra andre siden av atlanteren. For mange ulemper som det blir nevnt. Men husk at selv å kjøpe spill fra utlandet har ulemper: - Online spill nekter ofte tilgang til å spille med folk fra europa om det er kjøpt på andre siden av sjøen. - Forhåndsbestilling kommer 4-7 dager etter releas og ikke dagen før som hvis man forhåndsbestiller i Norge. Endret 5. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dæven det var billig, koster jo fra 3500,- og oppover for 40GB'en i norge jo. Jeg betalte 2995,- på komplett.no for en uke siden. - Du sparer mer enn 300kr, siden dette er 80gig versjonen, og du får oså et spill med. - US Blue- Ray er biligere og kommer tidligere enn Blue Ray filmer i Nroge - Europeiske spill kan også spilles på US versjonen av ps2 Ser rett og slett ingen ulemper enn det med garantien som KAN være et problem. Ellers er både spill og filmer rimeligere å importere fra usa, samt de kommer tidligere. Som regel ønsker man å ha Norsk tekst på BD diskene sine, samt at på tegnefilmer og animasjonsfilmer ønsker man norsk tale som et tillegg til orginal tale. Jeg kjøper spillene fra utlandet, men konsollen kunne det ikke falle meg inn å kjøpe fra andre siden av atlanteren. For mange ulemper som det blir nevnt. Men husk at selv å kjøpe spill fra utlandet har ulemper: - Online spill nekter ofte tilgang til å spille med folk fra europa om det er kjøpt på andre siden av sjøen. - Forhåndsbestilling kommer 4-7 dager etter releas og ikke dagen før som hvis man forhåndsbestiller i Norge. Du betalte sikert 2990kr på ukens tilbud regner jeg med? Men generelt koster den fra rundt 3500 og oppover. Det billigste jeg fant akkurat i går var 3490 eller noe slikt. Selvfølgelig må man ta kravene i betraktning til hver enkelt person, men for min del gjør det meg ingenting. Jeg ser alt på engelsk uansett, og bruker jeg underteksting så går det alltid i engelsk. Så hvis du ikke er avhengig av å ha norsk teksting eller tale, så er ikke dette noe problem egentlig. Den eneste ulempen jeg kan se er at det kan bli problmer med garanti hvis noe går i stykker. Og nå er feilprosenten og sjangsen for at dette skal skje så små at det er verdt sjangsen. Nektet online spilling med europeiske spillere har jeg hørt om, men dette gjelder slett ikke alle spill, men igjen så kan man se hvor mye man sparer på å importere spill i lengden. Det er jo det det hele handler om, ingen hadde giddet å importere hvis det var like dyrt. Hvem faen gidder å importere mengder av film fra USA?Film er i hovedsak engangsmateriale som passer best i leieformat. Hvor ofte har dere kommet over filmer lånt av feks kompiser som har hatt US sone? Jeg har alltid passet på å kjøpe sonefrie DVD spillere, men kan ikke komme på ett eneste eksempel der jeg har hatt bruk for det i praksis. Kan ikke spille europeiske PS2 spill! Hvem faen gidder å kjøpe mengder av overprisede blue ray filmer i norske butikker? Det der blir mer et personlig argument, for det finnes faktisk mange som liker å ha filmene i hylla. Kommer du virkelig til å sitte å spille ps2 spill på en ps3 i all fremtid? Har man ps2 spill har man som regel også en ps2 stående. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Brian: Jeg er ikke helt uenig i det du sier, men for min del kjøpte jeg PS3 av 2 årsaker. Spill og HD filmer og siden jeg har barn må jeg ta hensyn til at de vil se animasjonsfilmer med norsk tale som et tillegg. Eneste ulempen med 40GB utgaven slik jeg ser det er at de også kuttet antall USB porter, det virket unødvendig. Alt det andre var helt greit. Må faktisk etterhvert kjøpe en USB hub pga. det noe jeg aldri har vært nødt til ellers. Det kule var dog at DiNovo Edge ble gjenkjent og støttet 100% via innebygs BT uten en ekstra dongle i USB. Sixaxis kan alltids lades i PC usb porter eller med en ekstern duallader. Ellers får man satse på å gå BT veien for alt ekstrautstyr så kanskje man slipper unna en USB Hub. Forløpig er G25 settet den eneste som må gå USB veien, samt MX518. Endret 5. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvem faen gidder å kjøpe mengder av overprisede blue ray filmer i norske butikker? Det der blir mer et personlig argument, for det finnes faktisk mange som liker å ha filmene i hylla. Du må gjerne mene det er et personlig argument, men hos de fleste jeg kjenner er det mer beskrivende for virkeligheten en det du skisserer, selv om man liker å ha filmene i hylla. Situasjonen for de fleste jeg kjenner: -Leier/kjøper film fra den lokale videokiosken -Låner film fra venner og famile -Handler over nett, gjerne fra norge eller andre europeiske sider som play.com etc... Alt dette kan man bare glemme dersom man sitter på en US PS3. Det er heller ingen tvang å kjøpe filmene i norge, enten det gjelder DVD eller Blu Ray, mange Blu Ray filmer er fortsatt sonefrie. Engelsk tekst på engelskspråklige filmer går stort sett greit for de fleste, men har du prøvd å få med deg handlingen i en ikke-engelskspråklig film med engelsk tekst? Jeg regner meg selv som relativt habil i engelsk, jobber til daglig face-to-face med briter, amerikanere, brasilianere og div. Her om dagen satt jeg og en kompis,(som er nyutdannet lærer og underviser i engelsk) og så en belgisk film (Man bites dog) med engelsk tekst... Vi ble begge enige om at det var såpass forstyrrende for filmoplevelsen, at vi måtte se filmen flere ganger... NB:Ikke all film kommer fra hollywood eller blir gitt ut i US! Kommer du virkelig til å sitte å spille ps2 spill på en ps3 i all fremtid? Har man ps2 spill har man som regel også en ps2 stående. Hva jeg kommer til å gjøre har da ingen betydning. Når du feilaktig hevder at man kan spille EU PS2 spill på US PS3, må du tåle at det blir rettet på. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 "Når du feilaktig hevder at man kan spille EU PS2 spill på US PS3, må du tåle at det blir rettet på. " Du KAN jo det Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvis det ikke er sonebegrensniger på PS2 spill, da har jeg misforstått og legger meg helt flat på det punktet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvem faen gidder å kjøpe mengder av overprisede blue ray filmer i norske butikker? Det der blir mer et personlig argument, for det finnes faktisk mange som liker å ha filmene i hylla. Du må gjerne mene det er et personlig argument, men hos de fleste jeg kjenner er det mer beskrivende for virkeligheten en det du skisserer, selv om man liker å ha filmene i hylla. Situasjonen for de fleste jeg kjenner: -Leier/kjøper film fra den lokale videokiosken -Låner film fra venner og famile -Handler over nett, gjerne fra norge eller andre europeiske sider som play.com etc... Alt dette kan man bare glemme dersom man sitter på en US PS3. Det er heller ingen tvang å kjøpe filmene i norge, enten det gjelder DVD eller Blu Ray, mange Blu Ray filmer er fortsatt sonefrie. Engelsk tekst på engelskspråklige filmer går stort sett greit for de fleste, men har du prøvd å få med deg handlingen i en ikke-engelskspråklig film med engelsk tekst? Jeg regner meg selv som relativt habil i engelsk, jobber til daglig face-to-face med briter, amerikanere, brasilianere og div. Her om dagen satt jeg og en kompis,(som er nyutdannet lærer og underviser i engelsk) og så en belgisk film (Man bites dog) med engelsk tekst... Vi ble begge enige om at det var såpass forstyrrende for filmoplevelsen, at vi måtte se filmen flere ganger... NB:Ikke all film kommer fra hollywood eller blir gitt ut i US! Kommer du virkelig til å sitte å spille ps2 spill på en ps3 i all fremtid? Har man ps2 spill har man som regel også en ps2 stående. Hva jeg kommer til å gjøre har da ingen betydning. Når du feilaktig hevder at man kan spille EU PS2 spill på US PS3, må du tåle at det blir rettet på. Greit nok, den leiedelen kan jeg si meg enig i, det er langt mer stressende å leie us filmer. Men derimot kjøp av us blue ray/dvd filmer ser jeg virkelig ikke problemet med, det er jo like lekende lett som å bestille fra hvilken som helst norsk butikk. Dessuten sparer du en del penger etterhvert i tilleg, så det er en win - win situasjon etter min mening, hvis jeg derimot ikke overser noe vesentlig, Og ja, jeg har ved noen anledninger måttet se utenlandsspråklige filmer med engelsk underteksting. Og det er en selvfølge at denne tekstingen bare gjengir en overfladisk oversettelse av hva som blir sagt. Derimot finner jeg også dubbete filmer på samme nivå, derfor trenger ikke filmer med utelandsspråklig tale, som er dubbet over til norsk være så mye bedre enn kun engelsk underteksting. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvis det ikke er sonebegrensniger på PS2 spill, da har jeg misforstått og legger meg helt flat på det punktet. Men det er det. Ikke på alle nei. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvordan er det med import av kontrollere. Vil en SixAxis trådløs kontroll kjøpt fra Asia/USA virke på europeiske PS3? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvordan er det med import av kontrollere. Vil en SixAxis trådløs kontroll kjøpt fra Asia/USA virke på europeiske PS3? Ja. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Nå harj eg lest hele tråden, ok skumlest da, men forstår jeg det riktig at: Hvis man eier en Norsk PS3 40gig versjon kan enn importere spill fra utlandet, fordi spillet er sonefri og de vil virke uansett på din PS3? mvh en som føler seg lurt av prisene i norge Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ok, så om jeg har forstått det riktig, så er spill sonefrie mens Blu Ray ikke er det, selv om massevis av Blu Ray filmer er sonefrie alikevel. Og DVD spilleren er vel låst til amerikansk sone. Men blir jeg tvunget til å bruke US PSN Store når jeg har en US PS3 ? Og Må jeg spille multi med amerikanere pga det ? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ok, så om jeg har forstått det riktig, så er spill sonefrie mens Blu Ray ikke er det, selv om massevis av Blu Ray filmer er sonefrie alikevel. Og DVD spilleren er vel låst til amerikansk sone. Men blir jeg tvunget til å bruke US PSN Store når jeg har en US PS3 ? Og Må jeg spille multi med amerikanere pga det ? Nei,du kan lage deg både EU,Jap og US Store Account. Og nei du må ikke spille online med BARE amerikanere Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er spilla som kan tvinge deg til å måtte spille med eks. kun amerikanere. Hvis de importeres. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er spilla som kan tvinge deg til å måtte spille med eks. kun amerikanere. Hvis de importeres. Jess Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei. Har kansje ikke lest så alt for nøye her. men har et par spm. Jeg skal over til england i starten av mai. Har tenkt tanken på å kjøpe meg en PS3 her siden jeg ser den er ca 1000 kr billigere der nå enn den er i norge. England bruker samme sone som oss ikke sant? så jeg kan se alt som kjøpes her i norge på den? Er ikke noe problem med strømmen? er vel bare å kjøpe en norsk strømadapter i tilleg? evt noen som har link til hvor jeg kan kjøpe det billig? helst orginal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå