ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/13/361428.html "Platene kan ikke uten videre brukes om hverandre. De aller fleste spillerne kan spille av DVD-R plater. Så sørg for at spilleren du skal kjøpe både takler dette og et av formatene som kan brennes flere ganger, gjerne DVD-RAM som støtter avanserte funksjoner." Er litt usikker på om jeg synes dette rådet er det mest glimrende jeg har hørt, får håpe folk ikke hører på det. Viva la dvd+r osv . AtW Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Kannsje ikke et glimrende råd, men rett er det nå ivertfall etter hva jeg vet... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hva er galt med det de skrev der? det er jo en kjennsgjerning av dvd-r er det formatet som er mest akseptert blant stasjonære dvd-spillere verden over, så det er jo smart å ha en spiller som spiller dette. er også kjekt om den spiller noen av de andre formatene som kan brennes flere ganger, som bl.a. dvd-rw, dvd+rw og dvd-ram. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 hva er galt med det de skrev der? det er jo en kjennsgjerning av dvd-r er det formatet som er mest akseptert blant stasjonære dvd-spillere verden over, så det er jo smart å ha en spiller som spiller dette. er også kjekt om den spiller noen av de andre formatene som kan brennes flere ganger, som bl.a. dvd-rw, dvd+rw og dvd-ram. Joda, dvd-r +r diskusjonen har jo mange synspunkter, men å anbefale dvd-ram synes jeg er litt besynderlig. Så min personlige mening: Det er bare 2% forskjell på hvor mange spillere som støtter -r og +r sist jeg sjekket, og mitt innntrykk er at blant nye spillere er det +r som er videst støttet (fordi +r faktisk er lagd for å følge se standarende vanlig dvd bruker). I tilegg har +r flere "funksjoner". Det er ingen kvalitetsmessige ting som indikerer at -r blir standaren, men rarere ting har jo skjedd, så akkurat det ville jo ikke overraske meg masimalt. AtW Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 jeg synes også det var rart at de anbefalte en spiller som støttet dvd-ram. hvor lærte du prosentregning egentlig? er kjapt søk på nettet ga meg 1041 spillere som støttet dvd-r, 633 som støttet dvd+r. 621 som støttet dvd-rw og 617 som støttet dvd+rw. vet ikke hvem som prøver å forvirre hvem her jeg Lenke til kommentar
eberland Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det bør jo nevnes at det er snakk om DVD-brennere i denne artikkelen. Da kan jo dvd ram være grei å ha. Men selvfølgelig veldig få dvd avspillere som takler dvd-ram... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Nå er jo DVD ifølge Dagbladet "film på CD" Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Wotan: hehehe...må skrive det slik at folk skjønner det vettu. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hvor lærte du prosentregning egentlig? er kjapt søk på nettet ga meg 1041 spillere som støttet dvd-r, 633 som støttet dvd+r. 621 som støttet dvd-rw og 617 som støttet dvd+rw. vet ikke hvem som prøver å forvirre hvem her jeg Fra http://www.dvdrhelp.com/dvd : DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 88% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 69% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 84% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 70% of all DVD Players and DVD-ROMs. Disse resultatene er "tested and tried" fra brukere og ikke de teoretiske tall. Dessuten bør du ta et oppfriskings kurs på prosent regningen din. Selvfølgelig burde totalsummen av antall testet også stå oppgitt for å gi mest mulig korrekt bilde av hvordan testen er utført. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hvor lærte du prosentregning egentlig? er kjapt søk på nettet ga meg 1041 spillere som støttet dvd-r, 633 som støttet dvd+r. 621 som støttet dvd-rw og 617 som støttet dvd+rw. vet ikke hvem som prøver å forvirre hvem her jeg Fra http://www.dvdrhelp.com/dvd : DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 88% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 69% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 84% of all DVD Players and DVD-ROMs. DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 70% of all DVD Players and DVD-ROMs. Disse resultatene er "tested and tried" fra brukere og ikke de teoretiske tall. Dessuten bør du ta et oppfriskings kurs på prosent regningen din. Selvfølgelig burde totalsummen av antall testet også stå oppgitt for å gi mest mulig korrekt bilde av hvordan testen er utført. Er det 2% forskjell på 88% og 84% ??? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php søk på spillere som spiller dvd-r søk deretter på spillere som spiller dvd+r voila og vice...ser du at jeg har regnet noen prosenter her? nei... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php søk på spillere som spiller dvd-r søk deretter på spillere som spiller dvd+r voila og vice...ser du at jeg har regnet noen prosenter her? nei... Men ærlig talt veggis, se på antallet players testet, legg merke til at tallet er forskjellig på de to valgene (ikke spør meg hvorfor), det må man jo såklart ta hensyn til. Hvis 8 av 10 støtter +r er det bedre enn at 9 av 20 støtter -r ikke sant. Hvis du kompanserer for det totale antallet spillere på listene så får du 88% på dvd-r og 83% på dvd+r. Så selv om man skulle stole mer på din kilde enn den andre så er ikke forskjellene så enorme som du later som/tror. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Er det 2% forskjell på 88% og 84% ??? Sorry da, jeg så 2% oppgitt en plass, denne kilden sier 4% synes ikke det er så veldig mye å henge seg opp i personlig. Essensen er at forskjellen er veldig liten. AtW Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 det var faktisk samme kilde vi brukte begge to. så though ikke at det var forskjellige antall spillere som var testet, og legger meg flat for det. er alikevel flere spillere som funker med dvd-r enn dvd+r da, var det jeg skulle frem til. hvorfor ikke bare kjøpe en som brenner begge deler? da slipper du å tenke på det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 hvorfor ikke bare kjøpe en som brenner begge deler? da slipper du å tenke på det. Joda det er ikke dumt, jeg bare håper at dvd+r går seirende ut av kampen, siden det har åpenbare fordeler over dvd-r, hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe meg brenner før høsten, så jeg satser på at formatkrigen er over innen da. AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 ATWindsor, kunne du svart meg på private meldingen jeg sendte deg? takk Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 ATWindsor: vil nok ta lengre tid enn til høsten før krigen er over, har jo holdt på i over 2 år allerede, og det er først nå det begynner å ta av med dvd-brennere i hjemme pc'er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 ATWindsor: vil nok ta lengre tid enn til høsten før krigen er over, har jo holdt på i over 2 år allerede, og det er først nå det begynner å ta av med dvd-brennere i hjemme pc'er. Ja jeg vet, men det er lov å håpe . AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php og vice...ser du at jeg har regnet noen prosenter her? nei... Ok, sorry. Trodde du refererte til prosentsatsene på vcdhelp.com, men det var altså feil. 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå