Sprayer Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei, jeg har kjøpt: Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335661 Psu: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315688 Hovedkortet har mulighet for 24 pin. Psu leveres med 20 pin, samt en 4 pin ved siden av. Denne 4 pin kontaktet har 2 små knotter som stopper for at den kan settes ned ved siden av 20 pin kontakten.. Har lest at det anbefalles å brukes 24 pin, spesielt om det skal overklokkes noe jeg har tenkt å gjøre. Vil det si at disse skal fjernes eller hva? Den kan presses ned? Endret 9. januar 2008 av Sprayer Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har du 24 pinns ATX kontakt brukar du 24 pinnar. Er ikkje verre enn det. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Ok, klippet av knottene nå, da passer den perfekt.. Merkelig synes nå jeg... Lenke til kommentar
Olax Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Du skal IKKE bruke den 4 pins kontakten for å gjøre om 20 pin til 24 pin. Den er til en egen 4 pins kontakt nær CPUen dersom hovedkortet ditt har en slik kontakt, dersom ikek skal du ikke bruke den. Du skal i utgangspunktet aldri klippe/skjære av de snå plastbitene som sitter på kontakter- Grunne til at de er der er at du ikke skal kunne sette i kontaktene feil Det du trenger er en enten en overgang fra 20 til 24 pins(usikker på om dette finnes, det finnes 24->20 pins overgannger) eller en ny PSU. Olax Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hadde du tatt deg litt tid ville du oppdaget at "knottene" passer perfekt inn i hverandre, hvor 4 pin delen (seff på samme kabel) ligger under. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Ok, ser nå kanten du henviser til. Knotter eller ikke så sitter den uannsett bra fast nå så da er vel egentlig problemet løst sålenge den skal sitte der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå