Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger kort til bruk på nettet! Under 18 år..

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha et kort som jeg kan bruke på nettet.

Ikke kredittkort, men bankkort.. Er 16 år, men jeg har sett at flere har skrevet at de har det.

I dag var jeg i 3 banker og spurte.

Postbanken, DnB Nor & Nordea... I alle bankene sa de at jeg må være 18+ for å få et slikt kort, men da lurer jeg på om dette er korrekt?? Siden flere her på forumet har sagt at de fikk slikt kort da de var under 18:o

På forhånd, takk =]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du kan få ekte visa før 18 om foreldrene dine gir fullmakt til det.

Men er ikke sikker. En kamerat av meg hadde hvertfall nettbank før han var 18.

Nettbank kan jeg få, men da får jeg den lille "kalkulatoren" som jeg må bruke, men trenger liksom paypal fordi folk skal sende meg penger fra andre lang og sånt.. :)

Lenke til kommentar
Visa electron, hadde det gjennom Nordea, før jeg ble 18. Og jeg kunne handle på nett som bare det. Kunne dog ikke ha nettbank.

Men dama, har hatt nettbank siden hun var 13 og fikk bankkort og nettbank. Det er i Postbanken som eies av DNB Nor.

Rart han mannen jeg snakket med i stad sa jeg måtte være 18 år da:S :-P

Men handlet du på oppkrav i Norge? Så du måtte betale med kortet i banken? Eller rett fram på nettet?

Endret av Paypalhelpneeded
Lenke til kommentar

Rimelig sikker du kan få debitkort ihvertfall under 18 (sikkert 16års grense), men om alle slike fungerer greit til å kjøpe ting på nettet med vet jeg ærlig talt ikke. Det beste er vel å spørre i banken rett og slett og forklare hva du trenger kortet til å gjøre, og høre om de har noe sånt.

-Stigma

Lenke til kommentar

13år+ kan du bruke debitkort med visa electron. Dvs at du kan bruke kortet i kortterminaler og minibanker innlands og utlands. Kortet har ikke et "kortnummer" (16siffer), så det å betale noe over nettet er nokså vanskelig med et debitkort ;). Ofte er det også satt en maksimal ukesgrense på uttak-beløp.

Kort fortalt, for bruk til uttak og betaling i elektroniske terminaler og minibanker.

18år, da kan du få VISA kort. Det er et kort som har kortnummer stemplet på kortet. Og du kan bruke det til det meste. Som f.eks å betale varer over Internett. Med Visakort får du også mange fordeler som kan variere fra bank til bank. Noen er gebyrfrie og noen gir deg ekstra spilletid på World of Warcraft per hele $ du bruker.

Kort fortalt, kortet kan brukes til alt hvor de støtter VISA. Ingen begrensninger. Total frihet (med unntak av evnt. årlig/månedlig kortpris. f.eks. 30kr mnd (dnb)).

Greit hvis noen kan bekrefte om det jeg påstår er riktig :)

Lenke til kommentar
Visa Elektron fra Nordea har en visa-kode på fremsiden, og kan brukes i på alle internet-steder som støtter visa, og opp til 5000kr hver fjerde dag. Har kortet selv og har kjøpt flere ting på nett.

Jeg har også Electron, dog fra DnB. Har også en kode frampå kortet mitt, men dette er ikke et kontroll/kortnummer som man må ha for å handle på nett, f.eks i utlandet.

Har prøvd selv og mitt funker ikke til online betaling eller fra sider i utlandet.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle nettsteder som tar betalt med Visa Electron, men man kan oppleve at det fungerer. Spesielt på nettbutikker fra Storbritannia, da Visa Electron er utbredt der.

Men er det bare Paypal du skal bruke, kan du sette inn penger ved å betale en regning i nettbanken din. Kontonr og info finnes når du er innlogget i Paypal.

Lenke til kommentar
Visa Elektron fra Nordea har en visa-kode på fremsiden, og kan brukes i på alle internet-steder som støtter visa, og opp til 5000kr hver fjerde dag. Har kortet selv og har kjøpt flere ting på nett.

Jævla rart at han mannen sier at man ikke kan få det da:S lol

Jeg er 17 og har visa. Ikke noe problem å få det, foreldre må bare gi fullmakt.

Nice. Det burde ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar

Herregud, kan ikke folk slutte å komme med bastante påstander om at man ikke kan få VISA med kortnummer o.l. før man blir 18? Jeg har hatt siden jeg var 15! Det var ikke noe problem, men Mamma må stå som garantist. Jeg hadde ikke kreditt på kontoen, men kan vel i teorien overtrekke (om jeg handler i utlandet eller på fly eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...