Gå til innhold

Counter-Strike gir sosial intelligens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sosiale utbyttet man får av å spille Counter-Strike med gode venner er undervurdert i følge ny forskning.

Merk: Med gode venner! Har man det ikke, hjelper cs lite.

I likhet med online spill som Everquest og Anarchy Online er pratingen og interaksjonen mellom spillerne like viktig som selve skytingen. Selv om mange vil si at det er usosialt å spille, vet de som driver med det at den sosiale faktoren i høyeste grad er til stede.

Eneste jeg "prater" i cs er såkalt "whine", og så får jeg kjeft for det, så kjefter jeg ned han som whiner om at jeg whiner og ber han mute meg og ikke være så forbanna n00b. (jeg bruker radio en del da, det kan vel kanskje klassifiseres som "interaksjon", selv om 90% av de som spiller er så forpult lamskaller at de ikke gidder å følge med (n00bs er tilgitt, da det ikke kreves at de skal lære spillet på så veldig kort tid). Jeg får vel skylde meg selv, når jeg spiller public.

Er litt rett i det dem sier også. Virker som om de har involvert seg mer inn i hvordan det fungere, iforhold til folk som bare skriver om volden spillet inneholder.

Jasså, syns ikke de har satt seg så inn i det, virker for meg bare som de har blitt hekta og prøver å late som det er sunt.

Counterstrike gir god mental helse, er beskjeden fra professor Wright

Som sagt, hekta...

---------------------------------

Og nei, det er dessverre sant, man drar ikke damer ved å spille cs dessverre. Og det kan kun være sosialt på LAN, i alle fall i den grad man kan kalle det sosialt! (LAN i seg selv er temmelig asosialt)

Teit forskning spør du meg, når alle vet at det som er tilfellet er at de som spiller sløser bort 85% av fritiden sin på å sitte pal foran pcn, i stedet for å være ute å dope seg og dra damer :wink:

Lenke til kommentar

Og nei' date=' det er dessverre sant, man drar ikke damer ved å spille cs dessverre. Og det kan kun være sosialt på LAN, i alle fall i den grad man kan kalle det sosialt! (LAN i seg selv er temmelig asosialt)

Teit forskning spør du meg, når alle vet at det som er tilfellet er at de som spiller sløser bort 85% av fritiden sin på å sitte pal foran pcn, i stedet for å være ute å dope seg og dra damer :wink:[/quote']

hehe, Dope seg for og dra damer?

ny taktikk? :p

Lenke til kommentar

nightLook: du har glemt "way cat". Samt et par andre ting som jeg ikke tør si, for da virker jeg bare bitter... ;)

EDIT: Og forresten, dr. Wright som det refereres til i artikkelen bruke uttrykket "good mental health" - samme som en viss svært så kjent tv-radio-psykolog. Tillitsvekkende?

Lenke til kommentar
Man lærer jo mange tøffe ord og utrykk når man spiller cs. For å ikke snakke om alle de tøffe og kjekke guttene vi treffer :wink:

Ah, du har skjønt det! :)

Jeg tror absolutt at CS kan lære folk om samarbeid, hvor viktig det er og hva som må gjøres av hver enkelt. Bare det ikke overdrives!

Lenke til kommentar

kommer jo an på hvordan man spiller det da.

Jeg har jo sansen for å drepe n00b's da. (Slik at de skal lære å snu seg, og å bevege seg)

Spillte mot en senest i dag, mano-a-mano (siden jeg IKKE får realbot AIP3 til å funke sammen med cs 1.5). Litt morsomt egentlig; satte 4 skudd i ryggen på ham (ca. 13% helse), så snudde han seg etter at jeg sa "ikke skyt". Han sto der, hviste ikke tegn til agresjon, og så pang - headshot mes standard CT pistol (faktisk hans første skudd i CS på to år eller noe sånt tror jeg, og jeg tviler på at han var noe god den gang....).

______

sosial IQ? who knows?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og nei, det er dessverre sant, man drar ikke damer ved å spille cs dessverre. Og det kan kun være sosialt på LAN, i alle fall i den grad man kan kalle det sosialt! (LAN i seg selv er temmelig asosialt)  

hvordan i alle dager kan du påstå noe som at LAN er asosialt? det er jo faktisk det stikk motsatte! det å sitte hjemme på rommet sitt uten noen særlig kontakt med omverdnen, det er asosialt. men lan, nja.... jeg pleier i allefall går rundt, snakke med mennesker, være sosial. hva hadde vel et lan uten kontakt med andre mennesker vært ?

og når det er snakk om at cs er bra for deg, med hensyn til samarbeidsevne etc, så tror jeg i første omgang det er snakk om organisert spilling, ikke public. for dere som bare spiller cs public, prøv å få dere en klan, spill litt seriøst. det er først da cs blir noe.

tro meg, jeg har vært der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...