thomassim Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Kjøpte meg en Samsung M86 37" full-hd lcd tv i stad til den fine sum av 9000kr på siba i Drammen! Fornøyd med bildekvalitet så langt på parabol, men når jeg kobla til laptopen via hdmi og skulle kjøre igang en hd-dvd så får jeg ikke spilt den av! Og når jeg kjører hd advisor så får jeg beskjed om at kilden ikke har hdcp støtte.. Og den eneste oppløsningen som funker er 1176x664, alt annet klikker helt og gir doble bilder på skjermen etc.. Noen som vet hvorfor det er sånn? Kan det være noe galt med tv'en? Endret 10. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er vel kanskje HDMI på pcen som ikke støtter HDCP da...det er jo kilden. TVer som er HDready skal jo per definisjon støtte HDCP. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Den skal gjøre det jo! Har koblet den opp mot minforrige tv og lcd tv'en i stua.. Og der fungerer den utmerket! Når jeg kjører hd-dvd på laptop'en så er både hdcp og driver i orden, men når jeg kobler den til Samsung tv'en så er kommer det opp at kilden ikke har støtte for hdcp og at driveren ikke er kompatibel med hd-avspilleren.. synes det er veldig merkelig! Fikk heller ikke opp noe signal når jeg brukte vanlig vga kabel.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Det er helt merkelig! Nå har jeg koble til tv'en, spiller av hd-dvd på laptopen.. men hvis jeg drar spilleren over på tv'en så klikker den med en gang.. helt utrolig.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hvilken skjerm står som hovedskjerm. Prøv å sette TVen som primærskjerm i driverene til skjermkortet ditt. Det er ofte problemet med Videoavspilling på laptopper... Jeg kan i alle fall bekrefte at m86/87 støtter HDCP Men det står vitterlig "KILDEN"... det er Laptoppen din. Så tven vil jeg anta det ikke er noe galt med. Endret 9. januar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg setter tv'en som primærskjerm! Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem nå, både på min forrige billig-tv og lcd tv'en i stua så har jeg ikke hatt noe problem med det.. Da var det bare å koble til og fyre opp hd-DVD-en! Men jeg synes da det er merkelig at jeg ikke får noe signal på tv'en engang når jeg bruker en helt vanlig vga kabel.. Og som sagt, er KUN 1 oppløsning som funker når jeg kobler til PC-en.. Bruker jeg høyere\lavere oppløsning så blir bilde større enn skjermen og\eller lager en kornete linje langs bånn av skjermen samt siden hvor skjermbildet kommer på nytt Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Fant dette i et annet forum: "Hei! Nå fikk jeg tilbake tven min, kun 1 dag på verksted. Ny info i service meny: T-TLPPEUMD-2008.0 T-BDPMPEUS-1004 BORD2_CALLA_TR-1011 SEPT.18 2007 16:10:28 Nå kan jeg velge mellom 24,25,30,50 og 60hz frae skjerminstillingene på pcen og slipper "forcing" 24hz fra Ps3. Nytt hovedkort med ny EDID info" Kan det være sånn at jeg må levere tv'en for å få oppgradert hovedkort\firmware sånn at jeg får brukt pc og hd-dvd? Endret 10. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Står forresten ikke at kilden ikke er hdcp kompatibel, men at:"Diisplay is not HDCP compatible" når jeg bruker tv'en som hovedskjerm Edit: Ringte support nå i stad.. Ifølge han jeg prata med så var det ikke mulig å oppdatere firmware i tv'en.. Noe som jeg synes var veldig rart mtp at andre sier at de har gjort det.. Han første jeg prate med behandle meg som en liten drittunge og la ut om at nyere PC-er blir levert med integrerte skjermkort osv.. noe jeg ble lei av å høre på ettersom han var mer interessert i å fortelle meg at PC-en min ikke hadde kraftig nok skjermkort til å ha høyere oppløsning enn 11xx*6** fremfor å faktisk hjelpe meg.. bruker en laptop med 8600 GT 256mb ddr3 skjermkort som ihvertfall støtter 1680x1050.. han andre jeg prata med ba meg bytte hdmi kabel, selvom den funker fint med den andre tv'en.. håpløst.. Endret 10. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå