Knofle Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Så, hvis man tar en ekte satanist (som jeg har forstått er en som tilber seg selv og egoet sitt, gjør som han lyster og setter andre etter seg selv). Så har man egentlig... En drittsekk? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Så, hvis man tar en ekte satanist (som jeg har forstått er en som tilber seg selv og egoet sitt, gjør som han lyster og setter andre etter seg selv). Så har man egentlig... En drittsekk? Ikke nødvendigvis. En LaVeyansk satanist er ikke bare opptatt av seg selv, selv om det kanskje kan oppfattes sånn. LaVeys syn på kjærlighet var at man skulle gi sin kjærlighet kun til de som fortjente den (i motsetning til kristendommens idè om å gi kjærlighet til alle), så selv om en LaVeyansk satanist setter seg selv først, så betyr det ikke at han/hun ikke bryr seg om andre. 4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates! http://churchofsatan.com/Pages/NineStatements.html Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Satanismen er en ideologi som påstår at sine regler er basert på det som er naturlig mennesklig oppførsel kontra regler som ikke er realistiske. (Ikke ha sex før ekteskapet, osv...) En av denne er at de vi fundamentalt er egoistiske uansett. Men utifra at en bryr seg om seg selv så bryr en seg om de som betyr noen for en selv(egoet). Slik er det egentlig egoistisk å å fks. være snill med dem som du bryr deg om. Men det skal være sagt at det dessverre er flust av idioter som bruker satanisme som unnskyldning for å være drittsekk. Og en kan jo si at det å ikke være drittsekk ikke nødvendigvis bryter helt med satanisme. Samtidig så er jo dumhet en synd i satanisme og det er jo ikke spesielt lurt å være drittsekk. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Artig hvordan fordommer styrer oss, innrømmer glatt at når jeg ser en av nabogutta 2 m høy komme i en svart frakk med metall spenner og kjetting ned til støvlene så gjør jeg meg opp en mening om hva han driver med, men jeg holder det for meg selv. Opplever akkuratt det samme fra andre. Jeg tar solarium av og til og jeg går med den typiske vestkantsleiken, elsker v-hals og skjorter og ikke for at andre skal like meg, nei tvert imot får jeg mye pepper for å se ut som jeg gjør, men jeg bryr meg lite så lenge jeg selv liker det. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg blir aldri kalt noe av det men jeg prøver ikke og ligne på det heller. Jeg har masse wannabe emo's i klassen som sier de er stolt over og bli kalt jeg blir kvalm av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå